Puheluita oudosta numerosta...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

jotain ikävääkö? Kyllä - näin minä ajattelen! En siis yleensä soita takaisin, kun matkaluurini kertoo minua tavoitellun numerosta, jota en tunnista. (Olen ohjelmoinut kännykkäni tunnistamaan suuren osan sekä minulle merkityksekkäistä että näistä outokais-koodeista, ja näin pystyn vaivatta seuraamaan, tavoitellaanko minua tietystä numerosta kertaluontoisesti vai useammin.) Otaksun nuo tavoittelijat puhelinmyyjiksi tai verkostomarkkinointiguruiksi, kunnes muuta selviää.
Tietysti voisin soittaa takaisin mutta en halua uhrata tosi niukoista varoistani sentin murto-osaakaan jaaritellakseni minua kiinnostamattomasta asiasta.
Vähän arveluttaa: soittajahan saattaa jopa oikeasti tavoitella minua henkilönä - eikä vain potentiaalisena asiakkaana - ja osoittautua vaikkapa kauan sitten kadotetuksi tuttavaksi. En kuitenkaan ota riskiä, siis ohitan tällaiset soittoyritykset.

Juuri äsken tuli yksi, ja se kirvoitti minut kirjoittamaan...

Sivut

Kommentit (25)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Jos joku oikeasti haluaa tavoittaa etkä juuri silloin vastaa, hän voi lähettää tekstiviestillä soittopyynnön. Tai jättää viestin vastaajaan, mikäli vastaajasi on päällä.

En ikinä soita henkilökohtaisesta kännykästä tuntemattomaan numeroon takaisin.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Sehän voi olla vähän simppeli multimiljonääri joka sattui näkemään sut kadulla loistokiesistään, ihastuen ja palkkasi etsivän etsimään. Se löysi osoitteen ja numeropalvelu kertoi "Mirkun tahi Mirjan" numeron siinä kadulla. Sitten tämä rahapösilö soittaa sulle vain kerran koska löysi jonkun muun saman tien.
... Tai sitten puhelinmyyjä soittaa sarjan puheluita eri numeroista koska jotkut älyää merkitä ne Ö1 ... Ö2 ... kännynsä nimilistaan.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Wiisas
Jos joku oikeasti haluaa tavoittaa etkä juuri silloin vastaa, hän voi lähettää tekstiviestillä soittopyynnön. Tai jättää viestin vastaajaan, mikäli vastaajasi on päällä.

Mun tyttäreni on samanlainen arkajalka. Yritin selittää, että outoon numeroon vastataan nimellä. Eihän vanhanajan lankapuhelimissakaan mitään numeronäyttöjä ollut, vaan tulevaan puheluun vastattiin reippaasti nimellä. Kummallisia arkajalkoja olette Piru Naiseksi ja Wiisas + muut nuoret. Pelkäättekö, että joku tulee kurkkuunne kiinni luurin kautta? Minä vastaan puhelinmyyjille, että en osta mitään enkä tilaa mitään.

Vierailija

Nuori mies kysyi kadulla viehkeältä neitoselta:
- Saisinko puhelinnumerosi?
- Se löytyy pulelinluettelosta.
- Saisinko sitten nimesi?
- Sekin löytyy puhelinluettelosta.

Vierailija

Myyjä: Onkohan puhelimessa ..
Vastaaja: Hetkinen mikä päivä nyt on?
M: Sehän on ...
V: Hitto missä mun housut on?
M:?
V: Mä en keskustele puolipukeisena vieraan kanssa .. itto se puku on koipussissa vintillä ... Oota hetki ni mä haen, jos löydän mun kengät ... noniih, mull vie vartti hakee se puku. Tietäksä et se on mun rippilahja ja ekan kerran sain se yllä. Siinä on vieläkin se vetska rikki kun paita jäi väliin ja piti repiä auki kun ois jääny saamata. Sit mä kaaduin vielä fillarilla sieltä palatessa kun vielä seisoi ja hankas niin ilkeästi ja ... Hei muuten, tiedäksä jotain naista jolta tällänen sais? Voisin ostaa sen mitä satut kauppaamaan jos .. Kyllähän sä ymmärrät. Ai joo mä haen sen puvun, ni aletaan juttelee.
M: ?? Lyö luurin kiinni.

Vierailija
Ertsu
Wiisas

Mun tyttäreni on samanlainen arkajalka. Yritin selittää, että outoon numeroon vastataan nimellä. Eihän vanhanajan lankapuhelimissakaan mitään numeronäyttöjä ollut, vaan tulevaan puheluun vastattiin reippaasti nimellä. Kummallisia arkajalkoja olette Piru Naiseksi ja Wiisas + muut nuoret. Pelkäättekö, että joku tulee kurkkuunne kiinni luurin kautta? Minä vastaan puhelinmyyjille, että en osta mitään enkä tilaa mitään.

En minäkään koskaan soittele takaisin ellei kyseessä ole joku tärkeä juttu. Omaa nimeäni sen sijaan en puhelimessa kerro kuin vasta erikseen pyydettäessä.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009
petsku
http://www.puhelinmyyja.info/puhelimeen/
Tällä tunnistaa aika paljon puhelinmyyjiä.

Kiitoksia tästä. Sivujen linkin kautta kielsin tietojeni luovuttamisen maistraatista suoramarkkinointitarkoituksiin. Jospa se vähän hillitsisi. Vaihdoin puhelinliittymää syksyllä, sen jälkeen ovat alkaneet pommittaa liittymätarjouksilla. Nyt pitää vain osata kertoa rauhallisella äänellä etsivänsä käsiinsä ja repivänsä pään irti seuraavalta, joka soittaa kyseisestä firmasta. Näin yksi kerrallaan ne perkeleet lopettavat soittamisen loppuiäksi!

Tarjolla on tietysti kaupallisia ratkaisuja puhelinmyynnin lopettamiseksi, mutta ne maksavat muutaman sentin kuussa. En periaatteessa halua maksaa siitä, että häirintä loppuu, varsinkin kun sitäkin myytiin puhelinmyyntinä.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Ertsu
Wiisas

"Eihän vanhanajan lankapuhelimissakaan mitään numeronäyttöjä ollut".
Ei ollut, siksi niillä oli täysin mahdotonta soittaa takaisin tuntemattomaan numeroon.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Ertsu
Kummallisia arkajalkoja olette Piru Naiseksi ja Wiisas + muut nuoret. Pelkäättekö, että joku tulee kurkkuunne kiinni luurin kautta?

Haloo... ei täällä ole mitään nuorta arkajalkaa, ei pelota. En vaan periaatteesta maksa puhelua tuntemattomaan numeroon - minulla on tuskin asiaa soittajalle.

Tosin olen myös aika helposti saavutettavissa, jos jollain on oikeaa asiaa, omistan jopa lankapuhelinnumeron.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Viinankylväjä
Tarjolla on tietysti kaupallisia ratkaisuja puhelinmyynnin lopettamiseksi, mutta ne maksavat muutaman sentin kuussa. En periaatteessa halua maksaa siitä, että häirintä loppuu, varsinkin kun sitäkin myytiin puhelinmyyntinä.

Robinson-rekisteri ei maksa mitään. Itselleni ei ole tullut ainoatakaan mainospuhelua sen jälkeen kun liityin.

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

En ole niin kiinnostava ihminen että kiinnostavat ihmiset soittelisivat minulle. Joten en kyllä jälkikäteen ala rimputtelemaan sellaisiin numeroihin joihin en ole sattunut vastaamaan esim. vessassa käymisen vuoksi. Jättäkööt tekstiviestin jos on tuikitärkeää asiaa, tai soittakoot uudestaan.

Yleensäkään en ymmärrä tätä nykyvouhotusta että pitäisi olla kaiken aikaa kaikkialla kaikkien kanssa. Melkein kaikki puhelut mitä kumppanilleni soitetaan meille kotiin käsittelevät sitäpaitsi jonkin paskan roinan tms. tilaamista. Eikä hän millään kehtaa heti karjaista siihen luuriin että ei kiinnosta hyvästi. Ärsyttää kun meidän systeemit ja päiväjärjestyksen sotkee joku puhelinmyyjä...

Itse kun ostin kännykän ekaa kertaa 13 v sitten otin operaattorin sopimukseen valinnaisen numeron salaamisen. Koko sen ajan kun olin kyseisen operaattorin asiakas minulle ei soitettu muistaakseni kuin yhden ainoan kerran jostain tuotteesta ja sekin puhelu oli lähinnä kysely, ei mitään tuputusta. Parisen vuotta sitten vaihdoin operaattoria enkä muista pyysinkö erityisesti numeron salaamista, mutta oli miten oli niin yhtään ainoaa hölynpölysoittoa en ole saanut.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kerran meni muuten yks lehtimyyjä siihen vanhanaikaseen...
"Olis tämmönen ja tämmönen tarjous "
"Onko tää joku sairas vitsi??? "
"Ööö... Tota... Niin tää olis tää tarjous..."
"MULLA MENI KUULE NÄKÖ KAKS KUUKAUTTA SITTE *kyynel* nii että en taia nyt tilata mitään!"

Toinen minkä kysyin Aku Ankan myyjältä että "Saako sitä braillen aakkosilla?"

Sitte kerran soitti tv-lupatyyppi että onko sulla tv-lupaa? Ni onneks hokasin pokkana kusettaa että "minulla ei uskonnollisista syistä ole televisiovastaanotinta ollenkaan. Radiostakin olen juuri luopumassa" (vrt. LSD-positiiviset eli lestat) Sitte se soittaja pahotteli kamalasti häiriötä ja oli lopettelemassa puhelua ni onneks älysin lopuksi vielä päättää puhelun "Herran rauhaa, herran rauhaa " Saipahan seki myöjä taas legendan kerrottavakseen. Ja meikä eksältä pitkiä katseita...

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat