Piikkimatto

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Onkos tällaista sattunut kotiin ilmestymään ja onko siitä ollut iloa? Nythän tietenkin HC-tieteilijät luulevat että kyse on täyshumpuukista ja ovat jättäneet mokoman ostamatta, mutta kyseessähän ei ole sen kummempi juttu kuin verenkierron manipulointi - käsittääkseni. Kokeilkaa vaikka.

Kun istuu paljas selkä mattoa vasten, tai makaa sillä, niin tulee niin rento olo että meinaa nukahtaa niille sijoilleen. Valuneeko se selkänahkassa pintaan tuleva veri sitten aivoista asti alaspäin...

Yksi humpuuki tässä matossa tietysti on. Yhtä ja samaa mallia myydään monella eri merkillä ja hintahaitarin yläpäässä matosta revitään 50 €. Se on aivan naurettavaa, kun alta 20 € mattojakin löytyy ja ovat täsmälleen samanlaisia kuin ne kalliimmat.

Kommentit (13)

Vierailija

En ole ostanut vielä kotiin, mutta olen päässyt kokeilemaan useampaankin otteeseen. Mielenkiintoinen kapistus, jolla vaikuttaisi olevan positiivinen vaikutus, koska piikkimatolla loikoilu lieventää selkäkipujani.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Olen ostanut, ja makoillut tuolla tämän tästä. Ainakin selkä tulee punaiseksi. Saamani vaikutelma on se, että sillä on enemmän vaikutusta pintaverenkiertoon kuin mihinkään syvemmällä oleviin lihasjännityksiin, joten jos selkäkivut hellittää, se on varmaan vaan sitä että kipakat tuntemukset iholla vievät huomion pois selkäsärystä?

Vierailija
PeterH
...kipakat tuntemukset iholla vievät huomion pois selkäsärystä?

Jep. Voi itse kokeilla: Makaa matolla hetki, nouse ylös ja pyydä sitten kaveria tökkimään jollakin terävällä selkääsi. Ei juurikaan tunnu.

Vierailija

Ideahan perustuu siihen, että makoilu piikeillä sattuu aluksi, joten keho alkaa tuottaa mielihyvää tuottavia kehon omia kivunlievitysaineita.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
rovasti78
Ideahan perustuu siihen, että makoilu piikeillä sattuu aluksi, joten keho alkaa tuottaa mielihyvää tuottavia kehon omia kivunlievitysaineita.

Asia varmaan on näin, tätä kuulee usein, mutta itse en ole koskaan oikein hiffannut tuon ideaa. Miksei keho tuota niitä kivunlievitysaineita siihen lihaskipuun tai krooniseen selkäkipuun muutenkin, sehän sattuu? Miksi täytyy tavallaan satuttaa itseään vielä lisää, että keho tajuaa tuottaa sitä ainetta? Ja miksi sitä silloin yhtäkkiä riittääkin peittämään myös sen alkuperäisen kivun?

Kuulee puhuttavan myös juoksijanhumalasta. Miksi keho tuottaa niitä kivunlievitysaineita niin paljon, että kokonaisuudessaan kokemus on miellyttävän puolella? Siihen juoksun tuskaanhan se niitä tuottaa eikös..

くそっ!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kieltämättä mielenkiintoinen dilemma.

Ymmärrän kyllä että kehon pitää päästää "läpi" kiputuntemuksia jotta yksilö tajuaa että hänellä on kehossaan vaurio tai vikatila jota pitää korjata tai ainakin ottaa iisisti että keho itse korjaa itseään. Mutta kroonisessa kivussa (joka hyvinkin tuttu juttu) ei ole mitään järkeä siinä loppumattomassa piinassa mitä piisaa. On myös tiloja joissa keho reagoi esim. pahan tulehduksen jälkeen väärin ja viestittää jatkuvasti kiputuntemuksia vaikka mitään todellista vauriota ei enää ole.

Miksei keho voi pitää päätänsä kiinni silloin kun mitään vikaa ei ole tai silloin kun on jo käynyt ilmi että mitään ei voida tehdä...

Kovemman tai toisaanne aiheutetun kivun avulla eroon yhdestä kivusta on sekin tuttu juttu.

Käyttöohjeissa leperrellään että voi jättää paidan päälle, mutta jos minä jätän paidan päälle, eivät piikit tunnu yhtään missään - selässä siis. On muita alueita joita en kyllä paljaaltaan piikeille paiskaisikaan.

Occipitale
Seuraa 
Viestejä169
Liittynyt18.2.2010

Itse makoilin sillä kerran puolituntia ja tuntemus oli vähän samanlainen kuin olisi käynyt avannossa uimassa tai hangessa piehtaroimassa. Eli tuli semmoista hauskaa pistelyä, mutta mikä teki kokemuksesta oudon oli se että avannossa käynnin jälkeen pistely on kaikkialla kehossa, mutta piikkimatolla makaamisessa tuli pistelyä vain ärsytetylle alueelle. Mitään avannosta saatavaa energisyyden tunnetta matosta ei minulle irronnut.

Tyhjillä kaljapullonkorkeilla pystyy muuten rakentamaan hyvinkin edullisesti oman ekologisen maton

Vastaukset on siellä mistä ne löytää

Vierailija
PeterH
Olen ostanut, ja makoillut tuolla tämän tästä. Ainakin selkä tulee punaiseksi. Saamani vaikutelma on se, että sillä on enemmän vaikutusta pintaverenkiertoon kuin mihinkään syvemmällä oleviin lihasjännityksiin, joten jos selkäkivut hellittää, se on varmaan vaan sitä että kipakat tuntemukset iholla vievät huomion pois selkäsärystä?

Voi olla tai sitten se johtuu vain siitä, että kerrankin ei tarvitse istua tuolilla ja saman vaikutuksen saisi makoilemalla sohvalla No ei, en tiedä miksi se auttaa selkäkipuihini, mutta pääasia, että vaikuttaa.

Vierailija

En tiedä mihin kohtiin TNS:ää annetaan, mutta piikkimatolla maataan selällään. Selkään kohdistaa hoitonsa myös kuppari, tosin hän poistaa "seisovaa pahaa verta", elvyttää pintaverenkiertoa. Vaikutukset ovat yllättävän laajoja.

Taidan jossain vaiheessa kokeilla piikkimattoa. [size=50:2zm6dk5b]Tai kätevänä tätsänä rakentaa oman mattoni - puuttuu vain tarpeeksi iso levy ja pullonkorkit. Kun en käytä olutta enkä juo makeitakaan virvoitusjuomia, täytyy kääntyä lähipubin puoleen? [/size:2zm6dk5b] Off topic -käsittely pikkutekstillä. Not worth reading, I say.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

matto saisi olla pidenpi ja leveänpi. se on ihan humpuukia, että istu ja laita tuolin selkänojaan ei se tuo niitä hyötyjä. omani poistin prismasta 20e hintaan ja kyllä se treenikipuihin tuntuu auttavan, mutta en voi käyttää sitä ennenkuin ilmat lämpenevät. tulee liian kylmä lattialla makoillessa

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
Onkos tällaista sattunut kotiin ilmestymään ja onko siitä ollut iloa?

Vaimon sukulainen toi piikkimaton lapsille, kun ne olivat siellä vieraillesaan ihastuneet piikkimattoon. Minäkin sitten polleana astuin sille saunan pehmentämällä jalkapohjalla. Ei sitä iloksi voi sanoa, mutta tulipahan opittua - kirjaimellisesti kantapään kautta - että muovipiikkikin voi olla terävä. Lapsille siitä on enemmän iloa. Enimmäkseen ne kyllä käyttävät sitä lelujensa "rankaisemiseen".

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Rankaisemiseen...

Piikkimattoa minua pidempään ja menestyksellisesti käyttänyt mieheni taisikin taannoin sanoa että saunakuumana ei saa matolle rynnätä.

Nyt kun noita saa halvemmallakin, itse pulitin 12,95 € jossain kirpputorilla (silti uusi), niin voi ostaa useammankin ja latoa niitä peräkkäin, jos meinaa pinta-ala loppua kesken.

Uusimmat

Suosituimmat