Alkoholin haitaton korvike?

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tiedelehti kyselee kuukauden gallupissaan etusivulla, että olisiko hyvä jos alkoholille keksittäisiin haitaton korvike? Vastata voi kyllä tai ei.

Rupesin miettimään että minkälainen se olisi se haitaton korvike? Sellainen josta ei tule krapulaa? Sellainen joka ei mene päähän, siis siitä ei tule humalaan? Vai sellainen että jos vaikka päihdytkin tästä syntaholista niin et koe negatiivisia vaikutuksia, rähinähimoa, itsesääliä ja fyysistä pahoinvointia oksenteluineen?

Millainen on alkoholin haitaton korvike?

"Olisiko hyvä, jos alkoholille keksittäisiin haitaton korvike?
Kyllä.
81.13%
Ei.
18.87%

Ääniä annettu yhteensä: 265 kpl" http://www.tiede.fi/gallup/

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Jos kännäyksestä ei olisi haittaa, kaikki olisivat aina kännissä. Itse koen humalassa ollessani olevani todella älykäs, viisas, hauska ja äärimmäisen komea. Kun humalatilassani siirryn toiseen vaiheeseen, koen yksinkertaisesti olevani näkymätön ja voittamaton.

Vierailija

no kyllä kait kaikki haluaa alkoholin vaikutukset (positiiviset) ilman haittavaikutuksia. Siis asetaldehydihan, jota alkoholi sisältää, on syöpävaarallinen aine

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
en5ca
Jos kännäyksestä ei olisi haittaa, kaikki olisivat aina kännissä. Itse koen humalassa ollessani olevani todella älykäs, viisas, hauska ja äärimmäisen komea. Kun humalatilassani siirryn toiseen vaiheeseen, koen yksinkertaisesti olevani näkymätön ja voittamaton.

Mutta jos siitä ei olisi haittaa, niin subjektiiviset kokemuksesi olisivat silloin todellisia. Mitä haittaa siitä olisi jos siitä ei voisi olla haittaa?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Homeopaattinen alkoholi, josta aioinkin kirjoittaa juuri.

Eli tippa pirtua laitetaan puolen litran pulloon veden sekaan, ravistellaan. Pullosta otetaan tippa, jolle tehdään sama jne. vaikkapa 64 kertaa.

Tuloksena on erittäin tehokasta homeopaattista alkoholia, jolla on korostuneesti kaikki viinan hyvät puolet (mm. korkea hinta), mutta ei lainkaan huonoja (loppuminen kesken).

"Shaken, not stirred"

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
jees
Vatkain
jees
Jos se ois absoluuttisen haitatonta, niin miksei?

Mimmosta on sun mielestä haitaton alkoholi?

Sellaista josta ei ole haittaa.

Salli minun muotoilla uudelleen vaatimaton kysymykseni jotta sinäkin kykenet sen rajallisella kapasiteetillasi käsittämään... Siis, mitä haittoja alkoholilla mielestäsi on?

Hämmentää.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Vatkain

Salli minun muotoilla uudelleen vaatimaton kysymykseni jotta sinäkin kykenet sen rajallisella kapasiteetillasi käsittämään... Siis, mitä haittoja alkoholilla mielestäsi on?

Pistit aika pahan. Oikeestaan tohon on yhtä vaikeeta antaa vastausta kuin siihen, että mitä haittoja alkoholilla sitten ei olisi?

Kysy mielummin vaikka onko jumalaa olemassa. Siihen on helppo vastata.

(ja lyhyt vastaus siihen on: On olemassa, ei en usko jumalaan, mutta pelkään kyllä sen vihaa)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
jees
Vatkain

Pistit aika pahan. Oikeestaan tohon on yhtä vaikeeta antaa vastausta kuin siihen, että mitä haittoja alkoholilla sitten ei olisi?

Kysy mielummin vaikka onko jumalaa olemassa. Siihen on helppo vastata.

Totta. Siksi mun mielestä melko outo tuo kysymys alunpitäen. Siksi avasin tämän topikin. On nimittäin selvää että mitä haittoja alkoholilla on, mutta kun ajatellaan käänteisesti, millainen on haitaton alkoholi, niin homma muuttuukin paljon hankalammaksi.

Esim. alkoholin palaminen voi olla hyvinkin haitallinen ominaisuus, mutta jos teet flambeerattuja ohukaisia niin alkoholin palaminen on hyvinkin toivottavaa.

Hämmentää.

Vierailija

Jos keksittäisiin haitaton korvike, niin sehän olisi laiton huume lähtökohtaisesti. Vai tehtäisiinkö alkoholista laiton kun voisi käyttää korviketta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat