Ebayssä olisi paljon kivaa mutta...

Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

kuinka mahtaa olla sitten tuo paypal? kuinka homma hoituu? luon tilin ja sillä selvä? käyttökokemuksia?

kuulemma jos myy ebayssa saa rahat takaisin jos vastapuoli ilmoittaa ettei saanut tuotetta tms. kuulema on vieläpä luotettava.

edit: sitten voikos käyttää depit kortilla vai pitääkö olla credit ominaisuus myös?

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Kommentit (34)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Olen menestyksellisesti käytellyt Paypalissa depit-korttia. Alkujaan kun ko. kortin hankin pankista en tiennyt että pitää olla joku tietty raksi rutussa jos aikoo maksaa netissä roinaa, mutta tulihan se rastikin sitten hommattua yrityksen ja erehdyksen kautta.

Aikoinaan koin Paypalin hankalaksi kun makselin yhdelle puljulle nettitilasta ja aivan takuulla valitsin sellaisen vaihtoehdon että neljännesvuosittain otettavaa maksua EI oteta automaattisesti tililtäni, ja kuitenkin Paypal alkoi niin tehdä. Vimmastuksissani lopetin koko tilin.

Mutta nyt kun olen hamstrannut roinaa eBayssa, on Paypal-tili (uusi) toiminut aivan moitteettomasti.

Jos huutaa useita eri kohteita samalta myyjältä, pitää vain muistaa ettei ryntää makselemaan niitä välittömästi yksitellen. On odotettava myyjältä laskua johon hän on yhdistellyt maksut ja postikulut, ja sitten voi maksaa laskun. Kaikki maksutapahtumat vievät automaattisesti Paypal-tilille makselemaan kun kyseinen tili on yhdistetty luottokorttiin.

Minulla on itselläni juuri nyt sellainen tilanne että yksi tuote ei ole yli kk odottamisen jälkeen ilmaantunut perille asti, olen jättänyt myyjälle kyselyn asiasta. Jos hän ei vastaa mitään tai ei osaa sanoa sitä eikä tätä, otan yhteyttä Paypaliin ja sitten tiedän että toimiiko se heidän vakuutuksensa eli rahojen palautus. Kerron sitten lisää kun tiedän paremmin (ehkä ensi viikolla?)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Onko Paypalin provikka tasan tuo 2.9% plus $0.30 USD ? Vai tuleeko viä jotain lisäkuluja maksettavaa?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Paypal pelaa myös valuuttakursseilla itselleen rahaa. Jostain ilmeisesti saa valittua käyttääkö paypalin kursseja vai pankin. Jälkimmäinen luonollisesti halvempi.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

tovi meni että sain tilin tehtyä paypalliin mutta nyt on sellainen tilanne että ilmoittelee korttia ferifioidessa

"We were unable to verify this credit card. Please check if the information you entered is correct. If the problem persists, please try to enter a different credit card."

vaikka kyse on debit kortista tuo väittää että olis credit kortti?

pankissa sanottiin soittaessa ettei ole mitään asetusta olemassa eikä sitä kyllä edes löydy nettipankistakaan sillä siellä ei edes koko korttia näy.

onkos ideoita millä sais tuon kortin ferifioitua ja aktivoitua?

ferified by visa palvelu ei ole käytössä paypallissa joten siitä ei ole hyötyä.

vituttaa ettei homma toimi kuten sen pitäisi.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

olihan se taistelu...

s-pankin kortti toimii mutta handelsbankenin kortti näyttää kieltä.

pääasia että kappeet on nyt maksettu ja pääsee odottelemaan pakettia.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Kuulin, että ihmisten työajasta 1/3-osa kuluu näiden tietokonesysteemien ja kaikenmoisten digidigi vehkeiden kanssa takkuamiseen nykyään. Siihen pitäisi lisätä vapaa-aikana tapahtuva kaikenlaisen digidigin ja pc,n kanssa vääntäminen. Kaveri soitti juuri, kun hävisi hällä kuva töllöttimestä. Itse tässä tuskailen AKE.n identifiointisysteemissä niin että rintaan pistää ja vituttaa.

- Ubi bene, ibi patria -

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Pacanus Rusticanus
Itse tässä tuskailen AKE.n identifiointisysteemissä niin että rintaan pistää ja vituttaa.

Mikäs siinä vastustaa? Eikö lko onnistu?

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
Vatkain
Pacanus Rusticanus
Pitää ehkä kierrättää vakuutuksiakin.

Mitä on vakuutusten kierrättäminen?

Monta autoa ja monen hintaisia vakuutuksia, niin halvin siihen mikä on pisimpään sillä kertaa putkeen liikenteessä. On 70 bonusta ja jossain voi olla nollaakin ja kaikkea siltä väliltä. Elinkeinon autoon kallein vakuutus joka liikennekäytössä, koska saa vähentää verotuksessa. Vakuutusyhtiön täti teki pitkän rupeaman tässä kerran kun minulla oli 6 auton vakuutukset uusiksi ja sukulaisella muutaman auton ja sitten vielä vaihdettiin keskenämme muutama auto ja joihinkin minun autoihini tuli maksajaksi hän ja päinvastoin. Kun ei bonuksia enää voi siirtää toiselle, niin tehdään sitten vaikeamman kautta.

Tyhmä homma tuo AKE.n systeemi. Yhdellä pankkitunnistautumisella ei voi tehdä kuin yhden muutoksen ja maksamaan täytyy myös joka muutoksesta kirjautua pankkiin erikseen. Ei ne vaan osaa.

- Ubi bene, ibi patria -

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

helpompaa vain marssia konttorille ja lyödä sille happamalle tätille joka jo hymyilee 10 vuoden tuttavuuden jälkeen ehkä sekuntin kun näkee minut.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Pacanus Rusticanus
Vatkain
Pacanus Rusticanus
Pitää ehkä kierrättää vakuutuksiakin.

Mitä on vakuutusten kierrättäminen?

Monta autoa ja monen hintaisia vakuutuksia, niin halvin siihen mikä on pisimpään sillä kertaa putkeen liikenteessä. On 70 bonusta ja jossain voi olla nollaakin ja kaikkea siltä väliltä. Elinkeinon autoon kallein vakuutus joka liikennekäytössä, koska saa vähentää verotuksessa. Vakuutusyhtiön täti teki pitkän rupeaman tässä kerran kun minulla oli 6 auton vakuutukset uusiksi ja sukulaisella muutaman auton ja sitten vielä vaihdettiin keskenämme muutama auto ja joihinkin minun autoihini tuli maksajaksi hän ja päinvastoin. Kun ei bonuksia enää voi siirtää toiselle, niin tehdään sitten vaikeamman kautta.

Ahaa, ok. Hyvä tietää että mitä se sulle tarkoittaa. Ite olen vakuutusyhtiössä töissä ja teen juurikin tuota mainitsemaasi hommaa. Tuo on ihan arkipäivää tuo autojen omistus- ja hallintasuhteiden vekslaus juuri noiden vakuutus- ja vahinkohistorioiden (eli bonus kansan kielellä) vuoksi. Vakuutuksenhan voi ottaa tosiaankin auton omistaja tai haltija joten jos ei halua kerryttää bonuksia esim. lapselleen, niin silloin kannattaa laittaa pojan auton omistajaksi/haltijaksi jompikumpi vanhemmista jos näillä on ns. "vapaita bonuksia."

Vakuutuksia ei kierrätetä. Vakuutus on aina ajoneuvokohtainen ja vakuutuksia ei koskaan "siirretä" uuteen autoon. Jokaiselle ajoneuvolle tehdään oma vakuutus ja jos jotain siirretään tai kierrätetään niin se on tuo vakuutus- ja vahinkohistoria. Tekisi mieleni kysyä että missä yhtiössä virkailijalla menee pitkä rupeama vajaassa kymmenessä ajoneuvossa, mutta en kysy koska hävettäisi jos se olisi oma yhtiö.

Sitten vielä semmonen homma että jos sinulla on muu kuin toiminimi niin kannattaisi varmaan hoitaa yrityksen käytössä olevan ajoneuvon vakuutus sitä kautta koska yrityksillä ei ole samanlaista vakuutus- ja vahinkohistoriakäytäntöä kuin yksityisillä. Jos on oikein hyvä neuvottelija niin lakisääteisen liikennevakuutuksenkin hinnasta voidaan yhtiöstä riippuen neuvotella. Mutta riippuu tosiaan yrityksestä ja ajoneuvosta.

Muutoinkin kannattaa pitää huoli siitä että suurin bonus on siinä autossa, jonka liikennevakuutuksen taulukkohinta eli lähtömaksu on korkein. Hyvä on myös huomata että bonuksen pitää olla käytössä 120 pv vakuutuskauden aikana että se nousee. Siis jos harrastaa noita lkp/lko:ita niin huolehtii siitä että siirtää siinä olevan bonuksen johonkin toiseen ajoneuvoon tai on tietoinen siitä että se ei nouse jos päivät jäävät alle. Moottripyörän bonukset nousevat 90 käyttöpäivän jälkeen.

Pacanus Rusticanus
Tyhmä homma tuo AKE.n systeemi. Yhdellä pankkitunnistautumisella ei voi tehdä kuin yhden muutoksen ja maksamaan täytyy myös joka muutoksesta kirjautua pankkiin erikseen. Ei ne vaan osaa.

Johtunee siitä että maksu jokaisesta rekisteröinti toimenpiteestä, jollainen lko ja lkp siis on, tulee suorittaa erikseen. Paljonko muuten maksaa nykyään lkp/lko verkossa? Se on 4 € ja jotain päälle? Katsarilla tai vakuutusyhtiössä se maksaa aina 11,20 € per laaki.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat