Suomalaisen hinta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos valtio ottaa tänävuonna jopa 18 miljardia lainaa ja tähän päälle laitetaan kaikki verot, valtiolle jäävät perinnöt, sekä valtion sijoituksista ja yhtiöistä tulevat voitot yms...

jaetaan tämä summa suomalaisten määrällä niin monta euroa menee per vuosi?

ja mitähän tämä luku on muilla mailla?

Kommentit (10)

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Valtion budjetin loppusumma on noin 50 miljardia vastaten suunnilleen tuota laskemaasi summaa. Se kun jaetaan viiden miljoonan suomalaisen kesken saadaan kymmenentuhatta (10 000) euroa per lärvi.

Riso abundat in ore stultorum

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008

Suomalaisen hinta Suomelle riippuu tilanteesta, mutta parikymppisen asevelvollisuutta suorittavan miehen rahallinen arvo oli 90 luvun alussa noin 30 000 markkaa. Mutta oli hinta mikä tahansa, on suomalainen Suomen valtiolle pelkkä resurssi ilman mitään sen kummempaa arvoa.

Vierailija
Kanga
Valtion budjetin loppusumma on noin 50 miljardia vastaten suunnilleen tuota laskemaasi summaa. Se kun jaetaan viiden miljoonan suomalaisen kesken saadaan kymmenentuhatta (10 000) euroa per lärvi.

Jaa, laskelmasta puuttuu mm kunnat kokonaan. Realistisempi hinta saadaan, kun lisätään kunnat mukaan ja muistetaan, ettei lasketa kuntien valtionapuja mukaan kahteen kertaan.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Oho
Suomalaisen hinta Suomelle riippuu tilanteesta, mutta parikymppisen asevelvollisuutta suorittavan miehen rahallinen arvo oli 90 luvun alussa noin 30 000 markkaa. Mutta oli hinta mikä tahansa, on suomalainen Suomen valtiolle pelkkä resurssi ilman mitään sen kummempaa arvoa.

Ei valtiota ole ilman valtaa (jo valtio-sanakin tulee sanasta valta) ja tarkoitatkin ilmeisesti että suomalainen on valtarakenteille, valtaa pitäville, pelkkä resurssi. Olen oivaltanut tämän jo jonkin aikaa sitten ja pyrinkin hedelmälliseen vastavuoroisuuteen eli valtio on minulle pelkkä resurssi.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008
sigfrid

Ei valtiota ole ilman valtaa (jo valtio-sanakin tulee sanasta valta) ja tarkoitatkin ilmeisesti että suomalainen on valtarakenteille, valtaa pitäville, pelkkä resurssi. Olen oivaltanut tämän jo jonkin aikaa sitten ja pyrinkin hedelmälliseen vastavuoroisuuteen eli valtio on minulle pelkkä resurssi.

Niinpä, siksipä mulla on käynnistymässä nettomaksajasta nettosaajaksi projekti. Aattelin ehkä tossa 45 vuotiaana siirtyä eläkkeelle kortiston kautta.

Vierailija

Ootko ottanut huomioon mahdollisuutta, että Suomen valtiolla ei olisikaan varaa maksaa sinulle mitään järkevää eläkettä enää siinä vaiheessa? En tosin tiedä ikääsi, joten jos olet kohtuullisen lähellä suunnitelmasi viimeistä vaihetta, niin sitten olet aika hyvissä asetelmissa.

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008
Quantized
Ootko ottanut huomioon mahdollisuutta, että Suomen valtiolla ei olisikaan varaa maksaa sinulle mitään järkevää eläkettä enää siinä vaiheessa? En tosin tiedä ikääsi, joten jos olet kohtuullisen lähellä suunnitelmasi viimeistä vaihetta, niin sitten olet aika hyvissä asetelmissa.

Ei tässä ole kuin muutama vuosi jäljellä, ja ainahan sitä voisi ulkomailta duunia hakea ja hyvällä tuurilla jopa saada vaikkei olekaan mikään huippuosaaja. Suomessa en vaan enää juuri halua duunia tehdä, enkä tekisi jollei olisi pahuksen hyvä (tuurilla saatu) duunipaikka.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Sigfrid

Intellektuelli Melkeinko Aslakkiki!

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Aslak
Sigfrid

Intellektuelli Melkeinko Aslakkiki!

Senkin individualisti Pistä paremmaksi.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat