Alkoholismi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

On viime aikoina alkanut tuo soppa maistumaan hiukka liian hyvin. Ei mitään sellasta pakkoa ole jotta pakko saada känni, vaan heti kun vähän tuntuu että olispa mukava ottaa muutama ni tuleehan ne otettua ja muutama vielä päälle. Perkele. Pitäs saada niskasta kiinni itteään.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Luepas sikakoira Juhani Seppäsen Selvästi juovuksissa.
Sarkastista, terävänäköistä ja aivan loistavaa havainnointia yhteiskunnallisen alkoholipolitiikan ja sosiaalisen ympäristömme kaksinaismoraalista alkoholin suhteen.

Sille tulee sokeaksi, kun on siinä mukana, vaan kun hyppää alkoholioravanpyörästä pois=on vähän aikaa ilman, niin kyllähän se hurjalta näyttää se touhu. Kutsumme itseämme eläinkunnan kruunuksi... Joo-o

Mulla on muuten ihan "vahingossa" tipaton tammikuu muuttunut maistittomaksi maaliskuuksi ja kohta kai huikattomaksi huhtikuuksikin. Mä en näköjään hallitse tota alkon käyttöä enää, kun tulee aikomatta ja tahtomatta oltua pidempään ilman kuin oli alkuperäisenä ajatuksena. Tää on helpompaa ja kivempaa.

Vierailija
za-zen
Luepas sikakoira Juhani Seppäsen Selvästi juovuksissa.
Sarkastista, terävänäköistä ja aivan loistavaa havainnointia yhteiskunnallisen alkoholipolitiikan ja sosiaalisen ympäristömme kaksinaismoraalista alkoholin suhteen.

Sille tulee sokeaksi, kun on siinä mukana, vaan kun hyppää alkoholioravanpyörästä pois=on vähän aikaa ilman, niin kyllähän se hurjalta näyttää se touhu. Kutsumme itseämme eläinkunnan kruunuksi... Joo-o

Mulla on muuten ihan "vahingossa" tipaton tammikuu muuttunut maistittomaksi maaliskuuksi ja kohta kai huikattomaksi huhtikuuksikin. Mä en näköjään hallitse tota alkon käyttöä enää, kun tulee aikomatta ja tahtomatta oltua pidempään ilman kuin oli alkuperäisenä ajatuksena. Tää on helpompaa ja kivempaa.

Mä oon mielestäni melko outo lintu kans ton alkon suhteen, viimeksi otin kännit joulukuun alussa 2009. Viime vuonna tuli oltua kaikkiaan 6-kertaa perseet olalla, aina karmee olo seuraavana päivänä.
Potku vähentämiseen tuli kun meistä tehtiin perätön lastensuojeluilmoitus, kuulemma vedin viinaa ja lääkkeitä.
Tuossa vieressä asuu joku jätkä joka vetää naamaansa kaikki käsidesiä myöten, sitä ja sen ryhmän touhuamista on kyllä hauskaa aitiopaikalta seurata. Porukka vetää itseään kasvavalla vauhdilla yhä syvemmäs päihteiden syövereihin, eivät käy enää pesulla ja sen kyllä huomaa
Jos ei hajuhaittaa ota huomioon ovat ihan kivaa sakkia, aina iloisia ja nauravaisia, ei ole pojilla huolia

Vierailija

^Mä oon viimeksi ollu perseet olalla varmaan joskus viis vuotta sitten siskon polttareissa. Krapulaa en muista, että ois ollut ikinä.
Että ennemmin olen kuulunut tähän punaviini-hymistelijä-käyttäjäjoukkoon. Mutta Seppäsen kirja antaa paukkua myös "yksi-lasi-ruuan-kanssa"-tekosyiden kohdalla.

Emotion Science
Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Näyttää kuitenkin aika korkeilta nuo alkoholismin periytyvyysluvut. Jos ei ole perinnöllistä taipumusta alkoholismiin, niin kenties on turha sitten vältellä viinan juontia ja olla huolissaan. Jos taas on perinnöllinen taipumus, niin kyllä sen aikaa myöten huomaa. Silloin kannatta tehdä täysstoppi ja luopua viinasta loppuelämäksi. Näin erittäin moni tekeekin.

Geenitestejä odotellessa täytyy vain osata olla riittävän rehellinen itselleen, ja myöntää kantavansa alkoholistiperimää, kun viina alkaa maistua liian usein.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009
Emotion Science
Näyttää kuitenkin aika korkeilta nuo alkoholismin periytyvyysluvut. Jos ei ole perinnöllistä taipumusta alkoholismiin, niin kenties on turha sitten vältellä viinan juontia ja olla huolissaan. Jos taas on perinnöllinen taipumus, niin kyllä sen aikaa myöten huomaa. Silloin kannatta tehdä täysstoppi ja luopua viinasta loppuelämäksi. Näin erittäin moni tekeekin.

Geenitestejä odotellessa täytyy vain osata olla riittävän rehellinen itselleen, ja myöntää kantavansa alkoholistiperimää, kun viina alkaa maistua liian usein.

-miten niin hyvä aine voisi maistua LIIAN usein?

Vierailija
RaahenTiikeri
Emotion Science

-miten niin hyvä aine voisi maistua LIIAN usein?

No kun pari kertaa heräät paskat housuissa, rahattomana ja silmät mustana etkä millään muista miten kaikki meni, ehkä mietit uudestaan kuinka hyvää ainetta se oikein onkaan. Kun puhutaan alkoholismista, se ei tarkoita mitään lievää likööriongelmaa, vaan pakkomielteistä juomahimoa ja juomista, olipa syytä tai ei, puhumattakaan rahasta.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Emotion Science

Se alkoholiperimä ei ole alkoholiin varsinaisesti liittyvää, vaan ilmenee monella eri tavalla. Pointti onkin löytää itselleen sopiva addiktio.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
Vatkain
Mun kummin hautajaiset on huhtikuun eka päivä.

Pahoittelut. Multa on mennyt reilut puolitoista vuotta sitten yksi läheinen ihminen. Alkoholi ja masennus ovat aika pettämätön yhdistelmä elämänhalun sammuttamiseen.

Vierailija
jees

Se alkoholiperimä ei ole alkoholiin varsinaisesti liittyvää, vaan ilmenee monella eri tavalla. Pointti onkin löytää itselleen sopiva addiktio.

Luulen, että tässä on ainakin joidenkin kohdalla perää. Omassa perheessäni on nimittäin sekä esimerkkejä alkoholismista, että toisaalta hakeutumisesta hyvin henkilökohtaisesti 'koukuttavan' ammatin pariin. Onpa jopa esimerkki varsin kaltevalla pinnalla jo olleesta, joka lopulta löysi ammatillisesti sen 'oman juttunsa' (joka ei ollut rahallisesti tai yleisarvostuksellisesti edes entisen veroinen) ja lopetti juomisen jotakuinkin kokonaan. Oma perimä tuntuukin siis joko johtavan joko vahvaan ambitioita vaativaan / henkilökohtaista tyydytystä tarjoavaan ammattiin tai sitten turhautumisen tms. tuottamaan alkoholismiin.

Vierailija
jees
Pointti onkin löytää itselleen sopiva addiktio.

Jaa-a, mikähän pointti mahtaa olla oman addiktionsa löytämisessä?

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Feminine
jees
Oma perimä tuntuukin siis joko johtavan joko vahvaan ambitioita vaativaan / henkilökohtaista tyydytystä tarjoavaan ammattiin tai sitten turhautumisen tms. tuottamaan alkoholismiin.

Itselläni on samanlainen perimä. Työ jossa en viihdy ei vain kuukautta paria pitempään motivoi ja vaikka se tässä tilanteessa onkin aikamoinen kompastuskivi, niin se voi kääntyä jopa voitoksi vielä myöhemmin. Onneksi olen sen lisäksi utelias, koska kykenen kanavoimaan taipumukseni tiedonjanoon joka kyllä vie aikaa ja motivaatiota työnhaulta ja yhteiskunnallisesti hyväksyttävältä tekemiseltä, eli byrokraattiselta työltä/opiskelulta.
Addiktiota ei ehkä sanakirjasta löydä, mutta minä en olekkaan koskaan byrokratiaan perustanut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat