Isänmaallisuuslaki...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kukahan tarttuu Suomessa tähän ideaan siellä oikealla laidalla:

Slovakiassa on säädetty oikestolaisen nationalistipuolueen ehdotuksesta Isänmaallisuuslaki, joka määrää, että "kouluissa on opetettava isänmaallisia ja siellä on oltava näkyvissä maan vaakuna ja lippu ja kansallislaulun sanat!".

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Slo ... 5254828485

" Slovakian presidentti lykkää kiisteltyä isänmaallisuuslakia

19.3.2010 19:34

STT–AFP

Bratislava. Slovakian kiistelty isänmaallisuuslaki siirtynee ensi syksyyn.

Maan presidentti Ivan Gasparovic sanoi perjantaina käyttävänsä veto-oikeuttaan lain kumoamiseksi.

Hän ei vastusta itse lakia, mutta pitää suunniteltua voimaantulopäivää – 1. huhtikuuta – liian aikaisena.

"Yhdyn lakitekstiin täysin, mutta en allekirjoita sitä käytännön syistä", presidentti sanoi.

Laki määräisi koulut antamaan isänmaallista opetusta, ja luokkiin pitäisi asettaa Slovakian vaakuna, lippu ja kansallislaulun sanat.

Gasparovicin mukaan kouluille on annettava enemmän valmistautumisaikaa, ja hän ehdottaa lain siirtämistä syyskuun alkuun. Hän myös pelkää, että lain voimaantulo aprillipäivänä panisi vääräleuat liikkeelle.

Lakia on ajanut äärioikeistolainen Slovakian kansallispuolue. Sekä opettajien että vanhempien yhdistykset ovat vastustaneet sitä.

Niiden mielestä isänmaallisuus ei tarvitse tuekseen erillistä lakia. "

Kuinkahan kauaksi tuota lopulta siirretään...

Kommentit (3)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Suomea ajatellen:

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla.

- Sielun Veljet: On Mulla Unelma

Siinä sitä on kansallislaulua kerrakseen ja ihan tarpeeksi.

http://www.allthelyrics.com/forum/nordi ... eljet.html

Eikö noita dinosaurusten aatteita voisi jo siirtää historian hämäriin pölyttymään. Siinä ei paljon isänmaallisuudesta vinkuminen auta kun rajat tulevat nurin niin että ryskyy, mikäli maailma puksuttaa siihen suuntaan että alkaa taas suuret kansainvaellukset. Enemmän kannattaa miettiä miten saada asiat kuntoon globaalisti (ja paikallisesti) kuin itkeä jonkun menneen loiston (jota Suomella varsinkaan ei ole koskaan ollutkaan) perään ja linnoittautua iänikuiseen isänmaallisuuteen.

Noh! Kyllähän sitä saa tietysti maataan rakastaa. Eikä aina tarvitse ajatella että kotiseuturakkaus olisi jotenkin muilta pois tai rasismia tai sen sellaista. Mutta kun se käytännössä usein moiseksi muodostuu. Minua vain lähinnä huvittaa että tuollaiset liput ja kansallislaulut ovat kova sana joka maassa - eihän siinä ole mitään omintakeista että on lippu ja on laulu, kun on lippu ja laulu jokaikisessä muussakin maassa!

Jotain vähän originellimpää odottaisin...

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Tuollainen tekee ihmiset entistä kriittisemmäksi. Pakkosyöttö kääntyy itseään vastaan.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Uusimmat

Suosituimmat