Pirtuboolin valmistaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on paras pirtuboolireseptinne? Kuinka kauan annatte pirtun laimentua sokerivedessä ennen lantrinkien lisäämistä?

Kommentit (11)

Vierailija

N. 3 minuuttia. Mikäli boolista haluaa erityisen aromikasta voi siihen lisätä A12t® juomaa n.puolet. Sitten vain hiukan mansikkamehua ja yksi pakastemansikka koristeeksi.
Kannattaa ottaa hippaloihin kamera mukaan, että ainakin alkuillan tapahtumia voi tarkastella myöhemmin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Väite, että pirtun pitäisi antaa laimentua pitkään on urbaanilegendaa. Sen voi juoda heti laimentamisen jälkeen. Jos teet vahvan pirtupaukun, liukenemislämpö tekee siitä ikävän taskunlämmintä. Jos se haittaa, kannattaa varata runsaasti jäätä.

Pirtu käyttäytyy kuten mikä tahansa maustamaton kirkas viina, jos huomioit alkoholipitoisuuden. Itse tein joskus nuorena boolia, jossa oli Spriteä, mehua ja pirtun omaista alkoholituotetta. Marjat ja tuoremehut ovat liian hyviä haaskattavaksi viinaan. Ei siitä hyvää kuitenkaan tule.

Vierailija

Pidä pirtu pakastimessa, niin ei tartte ihmetellä lämmintä juomaa.
Itse suosin sitä, että teen 2-3 erimakuista boolia. Makunsa kullakin, nääs.

Tai yleensä tarjoan lantringin erikseen ja kukin tekee itse minkä makuista ja kuinka vahvaa haluaa.

Ja muistaa ottaa videokuvaa vaikka kameralla illan mittaan...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
parantunut
Tai yleensä tarjoan lantringin erikseen ja kukin tekee itse minkä makuista ja kuinka vahvaa haluaa.

Tämä on periaatteessa paras, mutta kannattaa varautua siihen, että noin puolet ihmisistä ei osaa juoda pirtua ja sammuu parissa tunnissa juomisen aloittamisesta. Eipä siinä jää paljoa kuvattavaa.

Vierailija
Neutroni
parantunut

Tämä on periaatteessa paras, mutta kannattaa varautua siihen, että noin puolet ihmisistä ei osaa juoda pirtua ja sammuu parissa tunnissa juomisen aloittamisesta. Eipä siinä jää paljoa kuvattavaa.

Tietenkään en tarjoa tuota vaihtoehtoa niille, joiden kykyjä nauttia näistä virvokkeista en tiedä.

Vierailija

Silloin joskus kun vielä jaksoi juoda, pirtuakin, tuli kaupasta haettua lantringiksi mustaviinimarjamehutiivistettä. Taisi olla puolen litran lasipulloissa, en muista valmistajaa, mutta sellaista paksua mehutiivistettä oli.

Vierailija

Mustaviinimarjamehutiiviste hyytelöityy väkevään alkoholiin sekoitettuna.

Isäntä/emäntä, joka juottaa vieraansa sammumispisteeseen on edesvastuuton.

Vierailija

Annikki Kariniemen karpalopirtu oli maankuulua.. mistäköhän sen reseptin löytäs?

Ehkä pitäs lähteä kysyyn paikallisilta ukoilta ja mummoilta...

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
Lepakko

ei tarvi olla edes mitään tiivistettäkään, normi mehumaijan tuotoskin hyytelöityy kun 40volttiseen sekoittaa... ei siitä mitään tiukkaa hyytelöä tule mutta kummiskin

Vierailija
DerMack
Lepakko

ei tarvi olla edes mitään tiivistettäkään, normi mehumaijan tuotoskin hyytelöityy kun 40volttiseen sekoittaa... ei siitä mitään tiukkaa hyytelöä tule mutta kummiskin

No kyllä siihen nyt vettäkin laitettiin, vai pitäsikö hyytelöitymistä tapahtua sittenkin vielä?

+40 volttinen booli .. voi sitä muusin määrää!

Uusimmat

Suosituimmat