Pieni epäilys menneisyyden katsomisesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen jo pitkän aikaa miettinyt sitä kuinka avaruusteleskoopit katsovat menneisyyteen.
Minun logiikallani ajatellen menneisyyteen ei voi katsoa!
Jos alkuräjähdys oikeasti tapahtui, lähti yhdestä pisteestä samanaikaisesti kaikki nykyisin tunnettu materia liikkeelle.
Valo kaikkein nopeimpana tunnettuna värähtelynä paineli omia menojaan kaiken hitaan materian ohi, kuten maapallon.
Jos se valo on jo mennyt ohi ja menojaan, mitenkä mikään kaukoputki voisi sitä enään tavoittaa. Kaikki se mitä nyt nähdään on täytynyt tapahtua meidän jälkeemme.
Jos voidaan nähdä 13 miljardin vuoden päähän, tarkoittaa se minun aivoitteluni mukaan sitä, että jossakin on maailmankaikkeuden syntypiste, joka koko ajan suoltaa uuutta materiaa maailmankaikkeuteen ja oikeaan suuntaan katselteassa voimme nähdä näennäisesti meitä vamhempia kohteita, koska todellisuudessa katsellemme itseämme nuorempia kohteita.
Kaikki perustiede peilaa itseään yleisesti hyväksyttyyn suureen räjähdykseen maailmansyntyteoriana ja tuottaa siten siihen sopivaa päätelmiä. Maalaisjärkikin jo sanoo, että kertapommi ei nykytodistelun mukaan ole mahdollista.
Kaikessa epätieteelisyydesnäkin en voi mitenkään hyväksyä kertaläjäysä vaan hitaasti hyvää tulee ymmärryksen.

Kommentit (1)

heskam
Seuraa 
Viestejä935
Liittynyt16.11.2006

Two views of an isometric embedding of part of the visible universe over most of its history, showing how a light ray (red line) can travel an effective distance of 28 billion light years (orange line) in just 13 billion years of cosmological time. Click the images to zoom. (Mathematical details)

http://en.wikipedia.org/wiki/Metric_expansion_of_space

Kuva on sikäli puutteellinen, että se ei ole esitetty 3+ 1 dimensiossa. Tässä kuvassa singulariteetti näkyy tarkalleen kahdessa pisteessä ( aikakoordinaattien) leikkauspiste, jota ei ole kuvattu.

Uusimmat

Suosituimmat