Kaikki on valhetta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nousemmeko yhdessä barrikadeille, tajuttuamme että lähes kaikki meille kerrottu ja opetettu on täyttä kusetusta? Oletko koskaan ihmetellyt kun tiedotusvälineet kertovat täysin epäoleellisia asioita. Ajavatko ne vain omistajiensa agendaa?
Hallitus ja eduskunta kaikkialla on pelkkä nukketeatteri.
Ne vihamieliset, jotka ovat oikeasti vallassa, ovat verhojen takana, piilossa. Siten ei tarvitse ottaa vastuuta seurauksista.
Mutta miksi välittää heistä, kun voi juoda perjantaipullon, haukkua maahanmuuttajia ja kumartaa pankkiireita ja liikemiehiä, jotka pitävät huolen, että kohta maksat jokaisesta käyttämästäsi vesilitrasta coca-colalle ym. osinkoa. Suomen pohjavesiä ollaan kuulemma yksityistämässä. Missä viipyy uutiset?

Väitän, että paras työkalu vallankäyttöön on asioista tietämätön ja ignorantti väestö, jota voi salassapidon lisäksi manipuloida kahdesta suunnasta tarvitun lopputuloksen saavuttamiseksi. Tämä riittänee "valtiaille" globaaliksi tavoitteeksi. Siksi kulttuurimme perustuu pitkälti valheeseen, jonka uhrit toistavat samaa kaavaa itseään ja toisiaan manipuloiden ja tappaen. Harhaa ei ole helppo huomata, koska siinä ympäristössä on koko elämänsä varttunut.
Entä vanhempien kasvatus ja opettama. Voiko valhe jatkua samaa rataa sukupolvilta toisille?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Älä suotta valita. Keskity ollennaiseen.

Big Brotherin kuudennen tuotantokauden asukkaiden etsintä alkaa huomenna torstaina. Ensimmäisenä uusia asukkeja haravoidaan Helsingissä.

Helsingin-tilaisuus järjestetään ravintola Amarillossa osoitteessa Mikonkatu 9. Ovet aukeavat järjestäjien ennakkoilmoituksen mukaan klo 9.00. Ilmoittautumisia otetaan vastaan klo 14.30 saakka .

Paikalle saapuu myös viime vuoden voittaja Aso ja muutamia muitakin asukkaita. Heidän arvioidaan saapuvan paikalle kello kymmenen jälkeen.

Big Brother 2010 -asukashakukiertue:

* 18.3 Helsinki, Amarillo Helsinki, Mikonkatu 9
* 19.3 Turku, Amarillo Turku, Aurakatu 5
* 23.3 Lappeenranta, ilmoitetaan myöhemmin
* 24.3 Kuopio, Amarillo Kuopio, Kirjastokatu 10
* 25.3 Jyväskylä, Amarillo Jyväskylä, Puistokatu 2
* 26.3 Tampere, Amarillo, Hotelli Ilves, Hatanpään valtatie 1
* 29.3 Oulu, Amarillo Oulu, Kirkkokatu 15
* 30.3 Rovaniemi, Amarillo, Sokos Hotel Vaakuna, Koskikatu 4
* 10.4 Helsinki, Amarillo Helsinki, Mikonkatu 9.

Vielä ehdit.

Vierailija

Joitakin vuosia sitten päätin, että kaikki toivo ns. paremmasta maailmasta on menetetty. Nyttemmin olen ymmärtänyt, ettei sellaista ole ollut tai tule ikinä olemaankaan. Suuret ihmisyhteisöt yksinkertaisesti rakentuvat näin. Heimoyhteiskunnassa tms. pienessä ja harvoissa ihmispopulaatiossa voitaisiin ehkä päästä lähelle jonkinlaista utopiaa, mutta suurissa yhteiskunnissa aivottomat massat ottavat väistämättä vallan.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
pvj80
Oletko koskaan ihmetellyt kun tiedotusvälineet kertovat täysin epäoleellisia asioita.

Minkälaisia ovat nämä epäoleelliset asiat joita tiedotusvälineet kertovat? Entä millaisia ovat sitten nämä oleelliset asiat joista pitäisi kertoa?

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Minkälaisia ovat nämä epäoleelliset asiat joita tiedotusvälineet kertovat? Entä millaisia ovat sitten nämä oleelliset asiat joista pitäisi kertoa?

Nämä oleelliset asiat ovat sellaisia, mitkä tekisivät yhteiskunnasta ja maailmasta sellaisen paikan, missä kaikki olisivat samaa mieltä asiasta kuin minä, mutta silti minä saisin tarvittaessa päättää ja olla eri mieltä.

Esimerkiksi taloudellisen vaurauden tulisi jakautua maailmassa tasaisesti, kuitenkin niin, että minä saisin tehdä juuri mitä haluan, ja saisin juuri sellaisen palkkion, kuin itse haluan.

Veroja ei pitäisi maksaa ollenkaan, jotta voisin työurani aikana kartuttaa niin paljon omaisuutta, että voisin elää eläkepäiväni leveästi eläkesäästörahoillani. Jos kuitenkaan näin ei tapahtuisi, niin veroja pitäisi alkaa kerätä ja eläkeläisille tulisi maksaa kansaneläkettä tuhansia euroja kuussa, mutta vasta siinä vaiheessa, kun minä itse siirryn eläkkeelle - mielellään heti valmistuttuani.

Jos minä en itse pääse sotaan mukaan, ja vielä siten, että saisin esimerkiksi jostain hyvästä suojaisasta paikasta räiskiä kranaattikonekiväärillä vihulaisia ja ihailla tuhoa, niin sotia ei saisi käydä ollenkaan.

Demokratiasta pitäisi myös luopua, koska ihmiset ovat vain tyhmää massaa - poikkeuksena tilanne, jossa enemmistö on samaa mieltä asiasta, kuin minä.

Firmat eivät saisi jakaa palkkioita bonuksien, optioiden tai palkankaan muodossa omistajilleen, johtajilleen tai työntekijöilleen, sillä yritysten ensisijainen tehtävä on kantaa yhteiskuntavastuuta. Paitsi jos minä itse satun olemaan omistaja/johtaja/työntekijä.

Keskeinen teema tässä yhteiskuntareformissani on kuitenkin se, että mikseivät ihmiset tajua olevansa väärässä!

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
Vatkain
pvj80
Oletko koskaan ihmetellyt kun tiedotusvälineet kertovat täysin epäoleellisia asioita.

Oleellisia asioita ovat sellaiset, jotka vaikuttavat ihmisten elämään ja hyvinvointiin.

1. Ihmisen terveys on merkittävä ellei tärkein osa elämää. Kuitenkin nykysuositukset(koskien ravintoa) eivät ole tieteellisen tutkimuksen osoittamalla tasolla. Lisäksi kansalaisia yritetään holhota suunnitteilla olevilla sokeri- ja rasvaveroilla. Lisäksi on vähintäänkin epäilyttäviä nämä influenssarokotukset, jotka ovat muualla maailmalla nousseet tiedotusvälineisiin. Ei Suomessa. Entä viljojen vaikutus autoimmuunisairauksiin? D-vitamiinisuositus? Tyydyttyneiden rasvojen haitallisuus? Kevyt-tuotteidein hyöty? Makeutusaineet? Listattavia asioita on todella paljon, enkä nyt jaksa nähdä vaivaa niiden tähän keräämiseen. Onneksi esim. Antti Heikkilä on päässyt puhumuaan monista tärkeistä epäkohdista.

2. Talous hallitsee kaikkein tuntuvimmin jokapäiväistä elämäämme. Siinäkin yllätys, yllätys on epäkohtia, joista media vaikenee. Suomessa on liikaa työttömyyttä ja köyhiä(ja velkaa). Tätä ei saa ääneen sanoa. Pitää vaan toistaa markkinatalouden mantraa: "kohta tulee nousukausi ja kaikilla on töitä". Talouden ongelmista osaa Ari Ojapelto kiteyttää paremmin kuin minä.
http://www.tiede.fi/keskustelut/post1301607.html#p1301607

3. Kulttuurin ja arvot olemme lähinnä perineet meitä edeltäneiltä. Näissä olevia "heikompia jäänteitä" on vaikeaa muuttaa jos ei tiedosta niitä. Arvoista haitallisimmiksi näkisin rahan ja yksilökeskeisyyden, koska ne johtavat kateuteen, röyhkeyteen ja ehkä merkittävimpänä luottamuspulaan. Jos emme voi luottaa toisiimme alamme kokea turvattomuutta. Turvattomuus taasen on sen verran paha sisäinen tunne, että jos se pitkittyy voi se johtaa väkivallantekoihin ja/tai itsetuhoisuuteen. Eli taloutta ja kulttuuria ei saa arvostella tai olet kommunisti tai muuten vaan ääliö.

3. Taloutta ja arvoja on yritetty pohtia alla olevan linkin takana.
http://www.tiede.fi/keskustelut/post1181562.html#p1181562

4. EU-kriittisyys ei aikanaan käsittääkseni paljoa julkisuutta saanut.

5. Ilmastonmuutoksesta vouhottaminen on saanut jo ihan järjettömät mittasuhteet. Tuskin koskaan maailmanhistoriassa on noin epävarmalla pohjalla olevassa asiassa lähdetty näin mittaviin toimiin sitä vastaan. Tavallinen ihminenhän kärsii kaikkein eniten näistä ilmastoveroista, mitä on jo olemassa ja mitä on suunnitteilla. Melkein joka päivä saa lukea lehdestä hyssyttelyä, että "älkää uskoko skeptikoita". Esim. Kauppalehti 23-24.3 päivinä. Esimerkkejä varmasti riittää...

6. Maahanmuuttokriittisyys.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
en5ca
Vatkain

---clip ----

Oliko tuo nyt sitä populismia?

Keskeinen teema tässä yhteiskuntareformissani on kuitenkin se, että mikseivät ihmiset tajua olevansa väärässä!

Määrittele väärä, hoho.
Keskeisiä asioita tiedonvälityksessä ovat kriittisyys ja avoimuus.

Agakonna
Seuraa 
Viestejä32
Liittynyt30.12.2009

"Veroja ei pitäisi maksaa ollenkaan, jotta voisin työurani aikana kartuttaa niin paljon omaisuutta, että voisin elää eläkepäiväni leveästi eläkesäästörahoillani. Jos kuitenkaan näin ei tapahtuisi, niin veroja pitäisi alkaa kerätä ja eläkeläisille tulisi maksaa kansaneläkettä tuhansia euroja kuussa, mutta vasta siinä vaiheessa, kun minä itse siirryn eläkkeelle - mielellään heti valmistuttuani."

Heh, jos ei olisi veroja, et voisi kartuttaa omaisuuttasi yhtään. Jos kuitenkin olet kiinnostunut verottomasta paikasta niin voit mennä Monacoon. Toivottavasti saat muutamalla miljoonallasi näkkileipää ja vettä.

Minkä nuorena oppii, se vanhana haittaa!

Esitetyt väittämät ovat kirjoittajan omia näkemyksiä, ellei toisin ole mainittu. Kirjoittaja ei ole vastuussa esitettyjen väittämien oikeellisuudesta.

Vierailija

Maahanmuuttokriittisyys on populismia.

Toivotan tervetulleiksi kaikki somalialaiset, venäläiset ja virolaiset korkeakoulutetut, jos suostuvat tekemään muita, kuin minun töitäni pienellä palkalla. Toivotan myös tervetulleiksi kaikki humanitaarisen avun tarpeessa olijat. Niihin meillä on selkeä kiintiö.

EU:n jäsenmaista en toivoisi turvapaikanhakijoita, vaan sanoisin Bulgarian, Romanian ja Puolan keisareille ja kuninkaille, että hoitakaa omat alamaisenne. Huvittaa myös ajatus, että EU:ssa on jäsenvaltioita, joiden kansalaiset hakevat turvapaikkaa, koska joutuisivat kotimaassaan vainottaviksi. Eikös niillä pitäisi olla "samat" säännöt kuin meilläkin on?

Samalla tapaahan muistaakseni totaalikieltäytyjiltä on käytännössä evätty turvapaikan hakeminen EU:n sisältä.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
en5ca
Maahanmuuttokriittisyys on populismia.

Toivotan tervetulleiksi kaikki somalialaiset, venäläiset ja virolaiset korkeakoulutetut, jos suostuvat tekemään muita, kuin minun töitäni pienellä palkalla. Toivotan myös tervetulleiksi kaikki humanitaarisen avun tarpeessa olijat. Niihin meillä on selkeä kiintiö.

EU:n jäsenmaista en toivoisi turvapaikanhakijoita, vaan sanoisin Bulgarian, Romanian ja Puolan keisareille ja kuninkaille, että hoitakaa omat alamaisenne. Huvittaa myös ajatus, että EU:ssa on jäsenvaltioita, joiden kansalaiset hakevat turvapaikkaa, koska joutuisivat kotimaassaan vainottaviksi. Eikös niillä pitäisi olla "samat" säännöt kuin meilläkin on?

Samalla tapaahan muistaakseni totaalikieltäytyjiltä on käytännössä evätty turvapaikan hakeminen EU:n sisältä.

Työperäistä maahanmuuttoa ei tarvita, koska jo nyt Suomessa on todella korkea työttömyysaste.

Ulkoministerimmekin totesi, että kiintiöpakolaisiakin voitaisiin vähentää (olikohan toissailtana A-talk-ohjelmassa@tv1).

Elämme nyt velkarahalla, eikä taloutemme kaipaa mitään ylimääräistä rasitetta.

Vierailija
pvj80
Nousemmeko yhdessä barrikadeille, tajuttuamme että lähes kaikki meille kerrottu ja opetettu on täyttä kusetusta?

Mitä se auttaisi? Saisit kenties nostettua uudet kasvot valtaan, mutta vanha peli jatkuisi hetikohta uudestaan.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
pvj80
Nousemmeko yhdessä barrikadeille, tajuttuamme että lähes kaikki meille kerrottu ja opetettu on täyttä kusetusta? Oletko koskaan ihmetellyt kun tiedotusvälineet kertovat täysin epäoleellisia asioita. Ajavatko ne vain omistajiensa agendaa?
Ne vihamieliset, jotka ovat oikeasti vallassa, ovat verhojen takana, piilossa. Siten ei tarvitse ottaa vastuuta seurauksista.
Mutta miksi välittää heistä, kun voi juoda perjantaipullon, haukkua maahanmuuttajia ja kumartaa pankkiireita ja liikemiehiä, jotka pitävät huolen, että kohta maksat jokaisesta käyttämästäsi vesilitrasta coca-colalle ym. osinkoa. Suomen pohjavesiä ollaan kuulemma yksityistämässä. Missä viipyy uutiset?

Väitän, että paras työkalu vallankäyttöön on asioista tietämätön ja ignorantti väestö, jota voi salassapidon lisäksi manipuloida kahdesta suunnasta tarvitun lopputuloksen saavuttamiseksi. Tämä riittänee "valtiaille" globaaliksi tavoitteeksi. Siksi kulttuurimme perustuu pitkälti valheeseen, jonka uhrit toistavat samaa kaavaa itseään ja toisiaan manipuloiden ja tappaen. Harhaa ei ole helppo huomata, koska siinä ympäristössä on koko elämänsä varttunut.
Entä vanhempien kasvatus ja opettama. Voiko valhe jatkua samaa rataa sukupolvilta toisille?

Olettaisin ymmärtäväni pointtisi ja olen ainakin osittain samoilla linjoilla, tosin toisin sen ehkä vähän eritavalla julki. Omasta mielestäni tämän systeemin takana on uskonto, joka on tarkoitettu hallitsemaan ja kontrolloimaan ihmisten käyttäytymistä.

Voihan sitä sanoa, että ei kuulu kirkkoon tai mihinkään lahkoon, mutta voiko silti välttyä kirkon tai lahkojen vaikutuksilta? Mielestäni ainoa keino välttyä näiltä olisi hankkia/ostaa oma saari kaukaa "sivistyksestä" ja muuttaa sinne asumaan.

Olisikin niin yksinkertaista!

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
Agakonna
"Veroja ei pitäisi maksaa ollenkaan, jotta voisin työurani aikana kartuttaa niin paljon omaisuutta, että voisin elää eläkepäiväni leveästi eläkesäästörahoillani. Jos kuitenkaan näin ei tapahtuisi, niin veroja pitäisi alkaa kerätä ja eläkeläisille tulisi maksaa kansaneläkettä tuhansia euroja kuussa, mutta vasta siinä vaiheessa, kun minä itse siirryn eläkkeelle - mielellään heti valmistuttuani."

Heh, jos ei olisi veroja, et voisi kartuttaa omaisuuttasi yhtään. Jos kuitenkin olet kiinnostunut verottomasta paikasta niin voit mennä Monacoon. Toivottavasti saat muutamalla miljoonallasi näkkileipää ja vettä.

Kuka sanoo, että siellä Monacossa pitäisi konkreettisesti asua? Naimisiin paikallisen kanssa ja kirjat sinne, kansalaisuuden saa sitten kuuden vuoden päästä. Näkkileivät haetaan halvalla Ranskan tai Italian puolelta

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008
pvj80

Kyllä minä olen valmis lähtemään barrikaadeille, ja samaa mieltä muuten aika pitkälle olen viestin sanoman kanssakin, ehkä paras tapa tosin olisi perustaa puolue. Tosin perjantaipullon voi tästä huolimatta juoda se voi myös avata silmiä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat