Oudot ajatukset

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Ajatukseni ovat aika usein outoja. Outoa on myös se että ajattelen outoja asioita. Olen outo ja sinäkin olet suhteellisen outo. Esim. yks tyttö joka on todella kaunis paitsi yks pieni virhe nenän päällä - jokin pieni möykky. Ajattelin että kotka vois nokkia sen pois.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
deep'n'dark
Ajatukseni ovat aika usein outoja. Outoa on myös se että ajattelen outoja asioita. Olen outo ja sinäkin olet suhteellisen outo.

Näin on. Koska olen osa maailmaa, niin maailma ei mitenkään voi olla järkevä, maailmasta tulee mukanani outo. Jos taas maailma on luonnonlakeineen (joiden alisteisia olemme) järkevä, niin silloinhan outoutemmekin on järkevää.

Vierailija
deep'n'dark
Esim. yks tyttö joka on todella kaunis paitsi yks pieni virhe nenän päällä - jokin pieni möykky. Ajattelin että kotka vois nokkia sen pois.

Käyhän se noinkin, mutta kirurgin veitsi on varmaan siistimpi.

Hulluuden ja nerouden välillä on ehkä juuri tämä ero. Assosiaatiot tapahtuvat laajemmalla skaalalla, mutta hullu vaeltaa liian kauaksi.

Voisiko siis hullu, tai outo, olla nero jos vain muistaisi tämän jutun ja ottaisi vain aina pari askelta takaisin päin?

Vierailija

Erilainen ajattelu kehittää ihmiskuntaa kaikkein eniten.
Tabut rajoittavat ajattelua eniten.
Totuus kestää erilaisenlaisen ajattelun.
"Oudoista ajatuksista" voi löytyä paljon.
Ajattelu on voimavara, jota ei voi kahlita.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Veikko
deep'n'dark
Esim. yks tyttö joka on todella kaunis paitsi yks pieni virhe nenän päällä - jokin pieni möykky. Ajattelin että kotka vois nokkia sen pois.

Käyhän se noinkin, mutta kirurgin veitsi on varmaan siistimpi.

Hulluuden ja nerouden välillä on ehkä juuri tämä ero. Assosiaatiot tapahtuvat laajemmalla skaalalla, mutta hullu vaeltaa liian kauaksi.

Voisiko siis hullu, tai outo, olla nero jos vain muistaisi tämän jutun ja ottaisi vain aina pari askelta takaisin päin?

Onks siitä hyötyä kun kyse yleensä ei ole mistään bisnes ideoinnista, mutta ehkä se vois olla hyödyksi taiteessa. On tullut kokeiltua ajatus-työstämistä - tiedän vain sen että ei oo kivaa kun joutuu ajatuksien kanssa tekemään vitusti duunia. Antaa virran viedä niin ettei ole itsellä turhia tuskia.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Starman
Erilainen ajattelu kehittää ihmiskuntaa kaikkein eniten.
Tabut rajoittavat ajattelua eniten.
Totuus kestää erilaisenlaisen ajattelun.
"Oudoista ajatuksista" voi löytyä paljon.
Ajattelu on voimavara, jota ei voi kahlita.

Juu totta puhut. Kun ajattelee että miten paljon ajatuksia on ehtinyt jo käydä meidän päistämme läpi niin luulis että kaikki ajarukset on jo ajateltu.

Vierailija
deep'n'dark
Ajatukseni ovat aika usein outoja. Outoa on myös se että ajattelen outoja asioita. Olen outo ja sinäkin olet suhteellisen outo. Esim. yks tyttö joka on todella kaunis paitsi yks pieni virhe nenän päällä - jokin pieni möykky. Ajattelin että kotka vois nokkia sen pois.

Ajatuksesi eivät ole outoja. Et ole kirjoittanut mitään outoa. Olet "normi-ihminen" joka ei havaitse esineiden muodossa mitään outoa.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Riäpäle
deep'n'dark

Ajatuksesi eivät ole outoja. Et ole kirjoittanut mitään outoa. Olet "normi-ihminen" joka ei havaitse esineiden muodossa mitään outoa.

Aijaa no, annapa esimerkki oudosta ajatuksesta

Vierailija

Esimerkki:

Ipanana useinkin makailtiin selällään ruohikossa ja seurailtiin poutapilvien muuttuvia hahmoja. Joskus huomasin että olin yhtä sinisen taivaan kanssa.
Eli, silmäni olivat hetken aikaa juuri samaa sinistä sävyä kuin taivas.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Niinno.. Mä kuulen ääniä. Skitsofreniaksikin sitä sanotaan, mutta vaikka se välillä raivostuttaa, niin ei se normaalisti haittaa. Joku vois lässyttää kannabiksesta, mutta ei se vaikuta kumpaakaan suuntaan kuin siten, että olen tietoisempi myös hiljaisista äänistä - Joita ei siis ole oikeasti olemassakaan, tai ne ovat ääniä jotka inhimillistän.

Enhän voi rehellisesti kuitenkaan kieltää kannabiksen vaikutusta psyykeeseeni, kun en kuullut ääniä pilvenpolttoa aloittaessani, mutten siltikään näe polttamista negatiivisena, joten opitut lässynlässyt voi jättää sanomatta ainakin kasvotusten. Näillä eväillä mennään. Pelkää henkesi puolesta jos näet tarpeelliseksi.

En mä lääkäriinkään mene kun ne yrittää taas parantaa mut vaikka 'ongelmani' on hallittavissa, eikä ole pahentunut vuosien saatossa vaan päinvastoin. Lääkärit on aina parantamassa kaikkea joka haittaa heitä, eikä koskaan mikä haittaa minua. Todennäköisyys agressioihin kasvaa minuutti minuutilta kun ovesta astun sisään, eikä kyseessä ole ihan pelkästään oma vikani, vaikka se toki lääkäreistä siltä tuntuu. Opistosta päässeet idealistit heti raiskaamassa oman tahdon ja moralisoimassa. Jälkiviisastelu on kaikista pahinta. (ARGH!) Psyykelääkkeitä en halua ja olen kokeillut pakon edessä.. Oikeastaan voisin syyttää niitä yhtä vahvoin perustein äänistä kuin kannabistakin. Mutta nyt mä lähen taas omille teille.

Äänet ovat osa persoonaani. Ei niitä voi luokitella hyvä-paha akselilla.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Tuli mieleen..
Kaverilla oli psykoottista käytöstä kannabiksen takia (itse asiassa kyllä viinan, lalli kun on ja aivan psykoottinen humalassa)

Kysäisi mistä mahtaisi johtua kun hänen peniksensä ja lihaksensa ovat surkastuneet.
Lääkäri vastasi kannabiksesta se johtuu, kun oli kertonu polttavansa.
Minusta tuo hieman raiskaa lääkärietiikkaa, mutta jostain syystä minusta tuntuu että se on ammatillinen ominaisuus.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
jees

Äänet ovat osa persoonaani. Ei niitä voi luokitella hyvä-paha akselilla.

Vaikuttaisi enemmänkin siltä, että äänet ovat osa kannabistasi. Mutta varmaan sinun tarttee polttaa. Varmaan se on, tai siitä on tullut sinun persoonasi.

Itse kyllä mokoman heivaisin, jos ongelmia alkaisi ilmetä. Ei se niin ihmeellistä ole. Tavallista päihdettä vaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005
deep'n'dark
...Kun ajattelee että miten paljon ajatuksia on ehtinyt jo käydä meidän päistämme läpi niin luulis että kaikki ajarukset on jo ajateltu...

Ovatko kaikki mahdolliset lumihiutaleiden kidemuodot jo pudonneet taivaalta ? Ja miten paljon niitä on jo tähän mennessä kerennyt pudota...?

Lumihiutale on kuitenkin vain vesimolekyyleistä kiteytynyt rypäs, yhden kemiallisen prosessin tulos... Mutta onko silti niissäkään, kautta aikojen, ollut edes kahta, atomilleen samanlaisesti järjestäytynyttä rypästä ?

Ajatukset syntyvät "hiukan" monimutkaisempien prosessien, prosessiketjujen, tuloksena... Onko siis koko ihmiskunnan historiassa, voinut olla edes kahta, täysin samanlaista ajatusta ?

Onko kaikki mahdolliset ajatukset jo ajateltu ? ...Kun voi olla että jokaikinen ajatus on ainutlaatuinen, ettei täsmälleen samanlaista ajatusta edes voi ajatella kahta kertaa ?

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Pohtija
deep'n'dark
...Kun ajattelee että miten paljon ajatuksia on ehtinyt jo käydä meidän päistämme läpi niin luulis että kaikki ajarukset on jo ajateltu...

Ovatko kaikki mahdolliset lumihiutaleiden kidemuodot jo pudonneet taivaalta ? Ja miten paljon niitä on jo tähän mennessä kerennyt pudota...?

Lumihiutale on kuitenkin vain vesimolekyyleistä kiteytynyt rypäs, yhden kemiallisen prosessin tulos... Mutta onko silti niissäkään, kautta aikojen, ollut edes kahta, atomilleen samanlaisesti järjestäytynyttä rypästä ?

Ajatukset syntyvät "hiukan" monimutkaisempien prosessien, prosessiketjujen, tuloksena... Onko siis koko ihmiskunnan historiassa, voinut olla edes kahta, täysin samanlaista ajatusta ?

Onko kaikki mahdolliset ajatukset jo ajateltu ? ...Kun voi olla että jokaikinen ajatus on ainutlaatuinen, ettei täsmälleen samanlaista ajatusta edes voi ajatella kahta kertaa ?

No joo - kyllähän uusia ajatuksia tulee mutta suurimmaksi osaksi meillä on ainekset samoja. Jos jokaista ajatus-lokeroa miksaa toinen toistensa kanssa niin tulee uusia yhdistelmiä.
Ihminen luonnostaan on vaihteluhakoinen joten uusia ajatuksia tai visioita syntyy koko ajan. Ajatuksia sotkee ympäristö ja muisti. Jokin asia tuo muistista vanhoja tietoja ja havaintoja - funtsiminen on kuin dominoa pelais.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat