Nettitikkuun lisäantenni

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mistää saa lisäantenneja gsm-puhelimeen ja sellasia mitkä tukee jotain tiedonsiirtoa mitä nuo nettitikut käyttävät.

Veljen puhelimessa on nettiyhteys, mut ei saada sitä kuuluu metsässä siis kesämökillä, pitäis saada lisäantenni, että voidaan surffailla juhannuksena läppärillä nuotion äärestä ja lintusten laulua kuunnellen.

joku sellainen, että se hyppää siitä anteenin kautta eteenpäin, ei mitään ruuvattavia kiinnityksiä puhelimeen.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija
tiäremiäs
Veljen puhelimessa on nettiyhteys, mut ei saada sitä kuuluu metsässä siis kesämökillä, pitäis saada lisäantenni, että voidaan surffailla juhannuksena läppärillä nuotion äärestä ja lintusten laulua kuunnellen.

Nykyään netistä voi imuroida koneelle linnunlaulua -- ja sitten mennä koneen kanssa metsään nuotiotulelle ja kuunnella läppäristä mp3-tiedostoilta linnunlaulua.

Suosittelen; soi paremmin ja ilman hälyääniä

http://www.lintukuva.fi/

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Itse en suostu viettämään juhannusta paikassa jossa ei netti kuulu - ellei pietä laneja. Sillon voi pärjätä ilman intternettiä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

lokki
Seuraa 
Viestejä4059
Liittynyt3.1.2010
tiäremiäs
Mistää saa lisäantenneja gsm-puhelimeen ja sellasia mitkä tukee jotain tiedonsiirtoa mitä nuo nettitikut käyttävät.

Kaivele netistä wlanin suunta-antenniohjeita ja sovella niitä mokkulalle. Minulla on maksalaatikkovuokasta tehty heijastin Wlan-tikun takana signaalitasoa nostamassa. Wlan on 2,45 GHz ja mokkula 2,1 GHz, joten eiköhän siihen päde samat ohjeet kuin wlan-tikuillekin.
Tuossa on yksi linkki http://koti.mbnet.fi/~t20aaa/WLAN.HTM

Vierailija

Wokkipannusta ainakin saa hyvän heijastimen, miksei Muurikka-lettupannustakin.

Tai sitten tekee sateenvarjosta, päällystää vain foliolla. Onhan noita konsteja...

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
tiäremiäs

joku sellainen, että se hyppää siitä anteenin kautta eteenpäin, ei mitään ruuvattavia kiinnityksiä puhelimeen.

Täällä on joku lisäantenni http://www.siptune.com/siptune.com/inde ... cts_id=253 ja asennusvinkkejä löytyy ainakin täältä http://www.siptune.net/siptune.net/tiki ... eissovitin

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Vierailija

Hassu sattuma, tänään just tein puoli päivää hommia tämän asian parissa.

Suuntaavuus ei ole ainoa tärkeä asia. Myös impedanssi pitää käsin virittää 50 ohmiksi.

Sen lisäksi valittava sellainen antenni, missä VSWR on alle 2:1. Jotkut radioiden speksit sallii 3:1, mutta ei se oikein riitä.

Konsultoin tänään just yhtä suurta laitevalmistajaa tästä. Penniäkään en saanut, luulevat että olen jossain yliopistolla töissä tms., vaikka olen ihan tavallinen pitkäaikaistyötön paska.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Volitans
Tuo suunta-antenni on toimiva. Pitää vaan tietää, minne suunnata.

Puhelimesta voi valita "Näytä solun tunniste", jolloin se näyttää käytössä olevan tukiaseman nimen. Luulisi mokkulojen ja nettitikkujen käyttävän kulloinkin samaa tukiasemaa, jos operaattori on sama. Kai tukiaseman sijainti googlaamalla selviää, viimeistään operaattorilta tiedustelemalla.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
petsku
Puhelimesta voi valita "Näytä solun tunniste", jolloin se näyttää käytössä olevan tukiaseman nimen.
Mihin sen nimen pitäisi tulla näkyviin?

Oon kuullu ettei 3G verkossa näy solun tunnistetta, onko totta?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Saw
petsku
Puhelimesta voi valita "Näytä solun tunniste", jolloin se näyttää käytössä olevan tukiaseman nimen.
Mihin sen nimen pitäisi tulla näkyviin?

Oon kuullu ettei 3G verkossa näy solun tunnistetta, onko totta?

Minulla se vilahtaa välillä tuossa valmiusnäytössä, profiilin ja päivämäärän tilalla. Se ilmestyy avattaessa näppäinlukko, jos ilmestyy. Muistaakseni "PKS16" itsellä yleensä verkkona. Hölmöä sinänsä, että se ei tosiaan jatkuvasti näy missään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat