Itsestään sammuvat tupakat

Seuraa 
Viestejä978
Liittynyt10.11.2007

Poltan tupakkaa vain lukiessani kirjoja. Keskittymiskyvyn parantamiseksi ja virkistykseksi. En vedä henkosia sarjalla, vaan usein anna tupakan savuta hiljaksiin, unohdun lukemaan seuraavaa kappaletta ja sitten vedän seuraavat henkoset kaikessa rauhassa. Nyt vain on niin, että nämä uudet tupakat ovat siihen mennessä usein sammuneet! Tämä johtaa joko tiheämpään polttelutahtiin jotta tupakka ei sammuisi tai keskeytyksiin tupakan uudelleen sytyttämiseksi.

Olen myös huomannut näiden uusien tupakoiden maun muuttuneen, eikä se ole ainakaan parempaan suuntaan. Johtuuko se jostain uudesta kemikaalista, millä tuo itsestään sammuminen mahdollistetaan?

Lisäksi nämä tupakat tuntuvat ylipäänsä palavan eri tavalla. Ensin hyvin kituliaasti, ja niitä saa alkuun imeä posket lommolla, sitten väliin savuke taas palaakin poikkeuksellisen voimakkaasti ja nopeasti pitkinä kekäleinä tupakkapaperin repsottaessa. Nämä tupakat ovat palaessaan myös jotenkin 'hauraampia'. Ihan kuin tuhka karisisi itsestään. En muista, että vuosiin jos koskaan ikinä olisin saanut tiputettua tuhkaa syliini, paitsi näistä uusista savukkeista, ja jo kahdesti. Täysin itsestään. Normaali käden liike esim. sivua kääntämään ja vielä savuava tuhka on paidan helmalla. Vähennä näillä sitten tulipalojen riskejä!
Nämä myös palavat jotenkin kuumemmalla liekillä. Sen kerran kun vedin filtteriin asti, niin tämä ero vanhaan yllätti todella.

Muilla on ollut vastaavia kokemuksia. Tällainen holhoaminen rupeaa olemaan hitusen vittumaista, ja yhteiskunnallinen filosofia mielestäni sen takana täysin vastenmielinen.

No ei tämä maailman isoin asia ole. Pitää kai hakea tai haetuttaa savukkeet Eestistä.

Kommentit (8)

Vierailija

Entäs jos kasvatat tupakan itse? Tiedät sitten mitä poltat kun luet vaikkapa Zen ja moottoripyörän kunnossapito.

Vierailija

Itse usein teen tupakasta tai sikarista "stögön", eli poltan siitä kerralla vain osan. Tuon sammumisen jälkeisen pahan maun saa pois, kun puhaltaa tupakkaan (ennen sammuttamista) niin kauan kunnes kekäle ei enää hehku.

edit. Tupakissa tuo pahvinen/pa*kainen maku johtuu varmaankin tupakan rullaamisessa käytettävästä paperista.

-Täytyykin kokeilla piipusta tota sinistä smarttia, josko tulis perinteisestä piipusta vähän lepposammat henkäykset kun venäläisiin rizloihin käännettynä.

Ei muuta kun hulvatonta pääsiäistä sauhuttelun merkeissä!

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005

Sammuisit sinakin itsestaan

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

Vierailija
surreal

Muilla on ollut vastaavia kokemuksia. Tällainen holhoaminen rupeaa olemaan hitusen vittumaista, ja yhteiskunnallinen filosofia mielestäni sen takana täysin vastenmielinen.

No ei tämä maailman isoin asia ole. Pitää kai hakea tai haetuttaa savukkeet Eestistä.

Mikä tahansa itsetuhoa ja haittoja aiheuttava tuote menisi kaupaksi, ellei valtio rajoittaisi myyntiä ja niiden haittoja. Ihmisillä on tapana purkaa pahaa oloaan itsensä satuttamisen kautta.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Siirry sikariin. Sammuvat nekin helposti itsestään mutta ainakin maistuvat paremmalta. Tai sitten lopeta polttaminen kokonaan. Itse lopetin sauhuttelun n. vuosi sitten ja huomasin samalla että kaikki syyt, joihin vetosin kun puolustin polttamistani, olivat tekosyitä. En ole huomannut mitään eroa keskittymiskyvyssäni tai missään muussakaan henkisessä suorituksessani.

surreal
Seuraa 
Viestejä978
Liittynyt10.11.2007

En tarvitse tekosyitä polttamiseen. Jos olen viikkojakin joskus lukematta, niin en polta myöskään. Jos lukee vain muutaman tunnin, niin ei rööki juuri vaikuta keskittymiseen eikä silloin tule poltettuakaan, mutta jos lukee yli 8 tuntia vuorokaudessa, niin silloin rupeaa olemaan selvä hyöty. Tämä vain oma kokemus.

Uusimmat

Suosituimmat