Paras suuvesi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen tässä miettinyt suuvesien eroja, ja tänään sain käteeni Listerine suuveden mainoksen. Siinä tuli esille, että hyvän suuveden tulisi sisältää ainakin alkoholia, fluoria ja sinkkikloridia.

Itse olen käyttänyt nyt halpaa Rainbow-merkkistä suuvettä, joka ei sisällä fluoria eikä sinkkikloridia. Minkälaisia suuvesiä käytätte? Mikä mahtaa olla paras suun kokonaisvaltaisen terveyden kannalta?

Itsellä menee todellakin nyt suuvesi vaihtoon...

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
Pakki
Fluoria kannattaa aktiivisesti välttää. *kliks*

Kiitos tiedosta! Vaihdan heti fluorittomaan hammastahnaan ja pidän huolen etten osta fluoria sisältävää suuvettä.

Eli parhaan suuveden etsinnässä siis tulee hylätä fluoria sisältävät.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mahtaakohan olla ihan järkevää putsata sitä suuta jollain suuvesillä.. ehkä siellä kuuluukin olla hieman elämää. Ei me peräsuoltakaan harjata puhtaaksi aamuin illoin jollain anaaliharjalla ja antibakteerisilla anaalipesuaineilla. No ehkä jossain vaiheessa aletaan kun joku nero keksii senkin olevan välttämätöntä. Hampaiden harjaus on vielä suotavaa länsimaisella hiilariruokavaliolla joka saa hampaat muuten putoamaan suusta parissa viikossa. Mutta suuvedet menee kyllä mielestäni turhamaisuudeksi ellei jopa vähän vahingolliseksikin. Tietty jos se henki haisee pahalta niin eikai siinä muukaan auta, mutta muuten.. ja liekköhän se jatkuva suun perusteellinen desinfiointi pahan hajuisessa hengityksessäkään se kaikkein fiksuin hoitomuoto, jostainhan sen on johduttava, kenties huonosta ruokavaliosta tai hammas/ienongelmista? Sanokaa toki jos olen täysin väärässä.

くそっ!

Vierailija

Hamppilääkärit ainaki suosittelee että jos sitä suuvettä käyttää niin tyyliin 3pv välein purskuttelee... mutta päivittäin ei kannata.

Listerineki on niin vahvaa että se tuhoaa jo suun omaa bakteerikantaa, limakalvoa kunnossapitäviä ja jopa hampaita suojaavia.
Suuvedet on enemmänki markkinoinnin kautta luotu "tarve tappaa bakteereja" ko oikea tarve. Ei se krapula-aamun huonohajunen hengitys ole merkki suuveden tarpeesta

Pahanhajuiseen hengityksen voi korjata pysyvästi ko tsekkaa hammaslääkärissä mikä sen aiheuttaa ja poistaa ongelman, yleensä se on juuri ikenien väliin jääneet bakteerit... eikä niihin perus Listerinet tehoa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Noni tiesinhän minä.

Kehottaahan ne jotain poskiakin harjaamaan.. milloin mahtaa tulla nenäharjat, vai onko niitä jo? Aamuin illoin nenäkäytävä steriiliksi.

くそっ!

Vierailija
Ronron
Noni tiesinhän minä.

Kehottaahan ne jotain poskiakin harjaamaan.. milloin mahtaa tulla nenäharjat, vai onko niitä jo? Aamuin illoin nenäkäytävä steriiliksi.

Hah hammaslääkärit suosittelee että hampaat harjataan niin että plakki lähtee jokapaikasta pois.

Eiköhän ihmisen suun oo tarkotettu olevan vain paskanen.

Vierailija
aleksialeksi
Pakki
Fluoria kannattaa aktiivisesti välttää. *kliks*

Kiitos tiedosta! Vaihdan heti fluorittomaan hammastahnaan ja pidän huolen etten osta fluoria sisältävää suuvettä.

Eli parhaan suuveden etsinnässä siis tulee hylätä fluoria sisältävät.

Niin, suuvettähän ei ole tarkoitus nauttia, käyttää suussa ja purlata pois:)
Oppimani mukaan fluori on yksi hammaskiilteen rakennusaineita,
joku voi toki korjata jos olen purkkayhtiöiden aivopesemä!

Vierailija
Ronron

On, nenänhuuhtelukannu "sarvikuono", ei harjaa vaan suolavettä

Vierailija

Suuvesi on huulirasvaan, perä- ja emätinruiskeisiin yms. verrattava kapitalistinen kusetus. Kuten kaikilla edellämainituilla, myös suuvedellä on oikea käyttökohteensa, eli suun haavojen puhtaanapito esim. hampaan irrotuksen jälkeen. Jatkuvassa käytössä suuvesi kuitenkin tuhoaa suun limakalvojen normaaliflooran ja synnyttää riippuvuuden aineeseen: vaikka alkuperäinen hajun lähde saattaakin hävitä, niin autioille limakalvoille väistämättä asettuvien vieraiden bakteerien ja sienien hävittämiseksi suuveden käyttöä on pakko jatkaa säännöllisesti. Jo yksi pullo suuvettä saattaa tehdä käyttäjästä aineen orjan loppuelämäkseen!

Paras suuvesi saattaisi olla maitohappobakteerivalmisteiden kaltainen hajuttomia (tai peräti hyväntuoksuisia) symbioottisia/mutualistisia bakteereita sisältävä liuos. Tarkoituksena siis rauhanomaisesti korvata pahanhajuinen floora hajuttomalla sen sijaan, että tapetaan kaikki ja toivotaan, että tilalle asettuu jotain miellyttävämpää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat