Öljybulkki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onkohan mitään haittaa jos käyttää normi rypsiöljyä 1-2desiä päivässä pari kuukautta putkeen bulkkaus mielessä? On niin nopea aineenvaihdunta eikä painoa oikein saa millään lisää, niin ajattelin, että jos alkaisin vetämään öljyä kun siitähän tulee jo n.1000 kaloria desistä!

Laskin, että parin kuukauden putkella tulisi n. 6 litraa öljyä nautittua. Valaiskaapa minua asiasta tietävät, onko haitallista? Tiedän monia jotka kyseistä keinoa on käyttänyt, mutta arveluttaa noin isot määrät.

Sivut

Kommentit (17)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jännä koska itse tein joskus vuosia sitten ihan samaa, samalla motiivilla. Olen siitä täällä maininnutkin. En kuitenkaan suosittelisi. Normaali rypsiöljy ei taida olla ihan terveellistä ilmeisesti, vaikka niin väitetäänkin. Lähtee jo ihan siitä miten se valmistetaan. Jos jostain löytää kylmäpuristettua neitsytversiota niin voisi olla jo astetta parempi, mutta ei tuollaisissa määrin varmaan ikinä. Varmaan menisi osa läpikin suoraan ja tulisi öljykakka. Itse join sen silloin lasista pokkana ja kuvottavaahan se oli, etoo vieläkin ajatus.

Varmaan joku meijerivoi voisi olla parempi, laita sitä leivän päälle ja kaikkeen ruokaan reilusti. Syö lisäksi hiilareita runsaasti niin pitäisi lihoa. Jos terveydellä ei ole väliä niin vedä sipsii ja karkkii ja limpparii perkeleesti runsasrasvaisen ruuan ohella. Tai kaljaa.

くそっ!

Vierailija
Nikolai
Laskin, että parin kuukauden putkella tulisi n. 6 litraa öljyä nautittua. Valaiskaapa minua asiasta tietävät, onko haitallista? Tiedän monia jotka kyseistä keinoa on käyttänyt, mutta arveluttaa noin isot määrät.



Desilitrassa kaloreita kyllä piisaa, mutta taitaa olla jo sen verran suuri annos, että aiheuttaisi laksatiivisia oireita.

Vierailija

Olen kokeillut nyt muutamana päivänä ja hyvin on mennyt 1-1,5 desiä proteiinipirtelön seassa. Paljon marjoja tai jotain mehutiivistettä niin peittyy hyvin öljyn maku. Koostumus jää tosin öljyiseksi. Mitään laksatiivisia tai muitakaan oireita ei ole ilmennyt ja mietinkin tässä lähinnä pidempiaikaisen käyton mahdollisia haittavaikutuksia.

Rahaa ei koyhällä opiskelijalla ole ruokaan laittaa, joten tavallinen öljy tulisi halvaksi. Kylmäpuristettu taas huomattavasti kalliimpaa. Onko kuitenkin niin, että tavallinen talousvoi on terveellisempää kuin perus rypsioljy? Talousvoin hintaa en muista, mutta sekin voisi toimia varsin kätevänä kalorilähteenä. Tuntuu vain, ettei sitä painoa tule millään lisää vaikka kuinka mättää, joten epätoivoissani kiskon öljyä naamaan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mikäli painoa ei tule syömällä, täytyy vähentää liikuntaa.

Mutta miksi olet bulkkaamassa? Mitä yrität saavuttaa?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Saw
Mutta miksi olet bulkkaamassa? Mitä yrität saavuttaa?

Paino on voimaa, ja ylipaino ylivoimaa?

Mutta yhdyn ronronin kantaan. Rasvanpoltto kannattaa pysäyttää pitämällä insuliinit koholla. Perunamuusi runsaalla öljyllä & voilla lienee aika tehokas vaihtoehto tähän.

Vierailija

Tuossa tilanteessa (ja muutenkin) lähtisin kokoamaan rasvoja monesta eri lähteestä, jotta tulee monipuolisuutta: lohta, pähkinää, täysrasvaista juustoa (K-vitamiinia!), kaakaovoihin tehtyä suklaata (paljon terveyshyötyjä!), voita (nykyään halpaa!), extravergine oliiviöljyä (Lidlistä saa litran muovipullon muutamalla eurolla ja on maultaan parasta mitä Suomesta saa!), kananmunia (prodea, luteiinia, koliinia, zeaxantiinia, lesitiiniä ja vaikka mitä!).

Vierailija

Kehonrakennus on toiminut tähän asti lisäämällä proteiinia ruokavalioon plus lihastreenit, hyviä rasvoja unohtamatta. Rypisiöljyllä ja hiilihydraateilla kasvatetaan jenkkakahvoja ja lisäleukoja, epäesteettistä ja epäterveellistä.

Vierailija
Nikolai
Rahaa ei koyhällä opiskelijalla ole ruokaan laittaa, joten tavallinen öljy tulisi halvaksi.



Ongelmia saattaa tulla tuon öljybulkin johdosta siitä huolimatta, vaikka se on ns. hyvää rasvaa. Kannattaisi varmaan jakaa tuo öljyn saanti niin usealle aterialle kuin mahdollista.

En ole missään törmännyt sellaisiin suosituksiin, että pommitetttaisiin älyttömästi kaloreita tietyllä aterialla - saati että se ymmärrettäisiin terveellisenä tapana.

Lisäksi tuollainen jättiannos öljyä yhdellä aterialla saattaisi häiritä proteiinien ja hiilihydraattien imeytymistä.

Dreamfuel
Seuraa 
Viestejä49
Liittynyt30.10.2009
ttszz
Kehonrakennus on toiminut tähän asti lisäämällä proteiinia ruokavalioon plus lihastreenit, hyviä rasvoja unohtamatta. Rypisiöljyllä ja hiilihydraateilla kasvatetaan jenkkakahvoja ja lisäleukoja, epäesteettistä ja epäterveellistä.



Totta tuokin, mutta ei sitä lihasmassaa tule jollei syö yli kulutuksen. Ja hiilareista ja rasvasta se energia tulee.

Olen samaa mieltä Mimei:n kanssa. Monipuolisemmin sitä rasvaa, tosin jos kukkaro tulee vastaan. Ja voisi kuvitella, että rupee rypsäri tökkimään parin viikon jälkeen jos jokapäivä sen 1,5dl aiot vetää

Kannattaa katsella esim. kuivattuja auringonkukansiemeniä. En tarkkaan tiedä minkä hintaisia ovat, mutta tuskimpa kauhean kalliita ja erittäin hyviä terveellisen rasvan lähteitä.
Ja kananmunia vaan naamaan. Valkuaisessa paljon proteiinia ja keltuaisessa hyvää rasvaa (tosin keltuaisiakaan ei kannata kauheesti mättää yhdessä päivässä)

Itse ottaisin hieman pienemmissä annoksissa tuota rypsiöljyä. Lähes 1000kcal kertalaaki ei kuullosta kauhean terveelliseltä varsinkin jos aiot pidemmän aikaa bulkata.

"Seems like everyone sleepwalk into their wake state and wakewalk into their dreams."

Vierailija

On haitallista.
Kylmäp. oliivi on parempi. Itse olen käyttänyt Pirkkaa koska ei ole kovin voimakkaan makuinen. Tuo määrä on liikaa. Omega 3 on puutelistalla. Monipuolisuus on hyväksi. Rasvaripuli voi aiheuttaa puutostauteja. Sanoisinpa että kohta et ilkeä syödä munkkejakaan vappuna.

Basilikaporkkanat:
Pätki porkkanat 2e:n kolikon kokoisiksi. Kiehauta kattilassa tai pannussa öljyssä, voissa ja niukassa vedessä pehmeiksi. Niin että vettä ei jää. Basilikaa ja vaahterasiirappia vähän maun mukaan, suolaa. Käy jonkin proteiini-pitoisen ruuan kaveriksi. Noihin porkkanoihin voi sitten läträtä sitä öljyä ja voita surutta. Ei ole kallista eikä niin pahaa kuin pelkkä öljy.
Ohjeita löytyy googlaamalla. En ole itse tehnyt joten ohje on ammuttu tähtäämättä lonkalta.

Halpa rasva: Voi tarjouksesta. Kylmäp. öljy. Vesi
Huoneenlämpöisinä sekaisin tehosekoittajalla tai ehkä sauvasekoittimella. Desi kutakin aineosaa. Muistaakseni maksaa n.1,3e rasiallinen joka kaupassa maksaa 2e.

Vierailija

Basilikaporkkanat! Mä olen tehnyt samalla ohjeella (tosin suikaleista, kypsyy hiukian kauemmin) ja basilikan tilalla rakuunaa, lisännyt jo kypsennyksen alkuvaiheessa. Japsiversio käyttää tuoretta inkivääriä, oikein hyvää sekin! Vaihtelu virkistää!

Vierailija
o
Mitenkäs nuo kylmäpuristettu ja tavallinen (eli lämmitetty jotenki vai?) erovat siis käytännössä? Mitä haittaa lämpökäsittely tekee rasvakoostumukselle?

Kasviöljyjen prosessoinnista on monenlaistakin haittaa:
-rasvahapot härskiintyvät kuumentaessa
-osa rasvahapoista voi muuttua transrasvaksi
-luonnolliset vitamiinit ja antioksidantit suodatetaan pois ja tilalle lisätään keinotekoisia vitamiineja
-K1-vitamiini hapetttuu dihydro-K1:ksi, joka kuluttaa elimistön K-vitamiinivarastoja
-öljyyn voi jäädä jäämiä liottimista ja valkaisuaineista yms., joita käytetään prosessissa
-n kappaletta mahdollisia haitallisia tekijöitä, joita ei vielä tunneta

Ihan lyhyesti sanottuna kukaan järkevä asioista perillä oleva ihminen ei syö kuumapuristettuja kasviöljyjä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat