Tyhmimmät asiakaspalvelijat joihin olet törmännyt.

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

En tarkoita fyysisesti törmännyt..

Sain Soneralta hopea-asiakkuustason 20€:n arvoisen lahjakortin Sonera kauppaan. Kysyin tältä pääkaupunkiseudulla työskentelevältä myyjältä minkä arvoinen lahja korttini on teidän myymälässänne.

Mies vastasti kuin ala-asteikäinen pojan kloppi. "Se on ihan 20€:n arvoinen!" Allekirjoittanut päätti olla ilmaisematta myyjälle mielipidettään siitä etteikö myyjä kykene käsitteelliseen ajatteluun. Nimittäin mikro-inflaatio suhteessa muihin liikkeisiin. Veikkaisin että suurissa erissä ostavat Gigantti ja Chlas Ohlson myyvät halvemmilla yksikköhinnoilla samoja Nokian kuulokepiuhoja kuin Sonera-kauppiaat. Hei haloo! Olisiko minun pitänyt rautalangasta vääntää itseni suhteessa 1:1 pyyhkimässä persettä Soneran lahjakortilla tarkoittaen sitä että onko lahjakortilla kunnollinen ostovoima suhteessa muiden liikeiden hintatarjontaan?

-

Sivut

Kommentit (33)

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
baal1984

Sain Soneralta hopea-asiakkuustason 20€:n arvoisen lahjakortin Sonera kauppaan. Kysyin tältä pääkaupunkiseudulla työskentelevältä myyjältä minkä arvoinen lahja korttini on teidän myymälässänne.

Mies vastasti kuin ala-asteikäinen pojan kloppi. "Se on ihan 20€:n arvoinen!" Allekirjoittanut päätti olla ilmaisematta myyjälle mielipidettään siitä etteikö myyjä kykene käsitteelliseen ajatteluun. Nimittäin mikro-inflaatio suhteessa muihin liikkeisiin. Veikkaisin että suurissa erissä ostavat Gigantti ja Chlas Ohlson myyvät halvemmilla yksikköhinnoilla samoja Nokian kuulokepiuhoja kuin Sonera-kauppiaat. Hei haloo! Olisiko minun pitänyt rautalangasta vääntää itseni suhteessa 1:1 pyyhkimässä persettä Soneran lahjakortilla tarkoittaen sitä että onko lahjakortilla kunnollinen ostovoima suhteessa muiden liikeiden hintatarjontaan?

Sait oikean ja asiallisen vastauksen kryptiseen kysymykseesi, jonka ymmärtämiseen haluamallasi tavalla, olisi pitänyt olla ajatusten lukija.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Jorma
Sait oikean ja asiallisen vastauksen kryptiseen kysymykseesi, jonka ymmärtämiseen haluamallasi tavalla, olisi pitänyt olla ajatusten lukija.

Vastaus oli kieltämättä asiallinen ja myyjä vastasi tyynen rauhallisesti kysymykseeni häkeltymättä sen mystisyydestä.

Mutta minusta ainakin tuntuu siltä että myyjillä jos keillä pitäisi olla hallussa inflaation ja suhteuttamisen käsite. Saattaa olla että jossain toisessa yrityksessä kysymykseni olisi ymmäretty kontekstin vaatimalla tavalla, saattaa myös olla että tämän yrityksen tuote olisi jotain kalliimpaa ja suuremmissa erissä myytävää ja myyntihenkilöstö valistuneempaa sakkia.

Voi kuitenkin hyvinkin olla mahdollista että viestini oli liian vaikeaselkoinen. Toisaalta kun korkean lukutaidon Suomessa asutaan, niin voisi olettaa että osaan lukea että "Tämä lahjakortti oikeuttaa maksamaan kahdenkymmenen euron (20€:n) arvosta Sonera-kauppiaalta tehtävästä ostoksesta."

-

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Lääkärit. Muutama hyvä tullut vastaan, mutta ne ei ole koskaan omia ollut.

Esimerkkejä:
Nieluviljely osoitti angiinan negatiiviseksi, vaikka nielu oli valkoisia täpliä täynnä. Menin kotipaikkakunnallani lääkäriin joka totesi angiinan silmämääräisesti.

Moottorikelkan perässä lautaillessani sormeni nyrjähti pahasti.
Lääkärissä kuvattiin ja sidottiin väärä sormi. Hävetti niin etten maininnut asiasta.

Intin terveystarkastukseen aikaa varatessani hoitaja sanoi että minun täytyy toimittaa ensiksi kutsu hänelle. Jouduin kiikuttamaan lapun Puolarmetsään ja vasta sitten sain ajan.
Terveystarkastuksessa oli viiden minuutin perusteella merkintä: mahdollinen persoonallisuushäiriö kun hoitajan toiminnasta vihaisesti ilmoitin hänelle. Onneksi luin lapun ennen arviointiin menoa ja armeijan lääkäri naureskeli kun kielsin asian. En tosin tiedä nauroiko hän minulle vai lääkärille.

Unettomuuteen apua hakiessani määrättiin mirtatsapiiniä joka miltei aiheutti potkut kun en päässytkään aamulla sängystä ylös ja naamani oli turvonnut. Olo oli kuin neurolepteissä. Ei sitä nuorille näköjään voi antaa oikeita lääkkeitä kun ne vetää niitä viikonloppuisin.

Kannabiksen takia suljetulle jouduttuani lääkelista muodostui Truxalista, Zyprexasta, Efexorista ja jostain neljännestä jonka nimea en muista. Ei ollut vieroitusoireita, ei psykoosia. Ainoastaan karmea vitutus kun lääkäri tutki neulanreikiä ja jatkohoitoon yrittäessään huitaisin vesikannun lattialle, jolloin pyydettiin rauhoittumaan. Sanoin etten rauhoitu (istuin vihaisena sohvalla) ja pyydettiin menemään eristykseen tai vartijat vievät. En suostunut
ja vietiin eristykseen, jossa laitoin ikkunan paskaksi protestiksi. Poliisit vei sitten 24h eristykseen kisakallioon.
Sieltä tullessani kysyttiin joko rauhoitut, johon vastasin että nyt en ainakaan ja minut kiikutettiin Jorvin psykiatriselle
toistamiseen, jossa lääkelistaani lisättiin tuo Efexor ja Zyprexa ja päästettiin sillä ehdolla pois, että rauhoitun, -eli että alistun- enkä osoita agressiivisuutta verbaalisesti.
'Hoidon' piti kestää 2-4vko, mutta se kesti ainakin 8vko.
Lisäksi minua yritettiin laittaa maksamaan rikkomani ikkuna, vaikka perusteet eristämiseen olivat hatarat ja päätös tehtiin puhelimitse. Oikeastaan siellä meneteltiin lainvastaisesti aikalailla koko ajan.
Paikka on Breikki Pitäjänmäessä. Miettikää tarkasti ennenkuin lapsenne sinne laitatte.
E: Neljäs oli Kloproman
Zyprexa masennukseen, Efexor ahdistukseen, Klorproman ahdistukseen, Truxal unettomuuteen (joka johtui kyllä melatoniinin puutteesta)
Persoonallisuuteni muuttui sen jälkeen, mutten osaa sanoa johtuuko se katkeruudesta, lääkkeistä vai niiden yhdistelmästä.

Keliakiaa epäillessäni lääkäri ohjasi minut ravintoneuvontaan ja käskettiin syömään enemmän viljatuotteita jotta paino nousee.

Vierailija
baal1984

En käsittänyt vieläkään tätä mystistä kysymystä? Taidan olla vajaaälyinen

Häpeän tyhmyyttäni, joten osaako joku korjata tilanteen ja selittää ns rautalanka mallilla, siis pitääkö Soneran liikkeen ottaa huomioon muiden liikeiden myyntihinnat määritellessään jonkun lahjakortin arvoa, vai mitä tässä haetaan...?

Jotenkin on sellainen olo, että olen tyhmä kun edes kysyn...

Vierailija
baal1984
Kysyin tältä pääkaupunkiseudulla työskentelevältä myyjältä minkä arvoinen lahja korttini on teidän myymälässänne. Mies vastasti kuin ala-asteikäinen pojan kloppi. "Se on ihan 20€:n arvoinen!"

Tämäkin kysymys jälleen sarjassamme "Tyhmimmät asiakkaat joihin olet törmännyt".

Baal ei osaa tehdä hintavertailua itse. Siispä hän vaatii myyjää pitämään kirjaa kaikista kilpailevista liikkeistä ja niiden hintatasosta.

Baal ei osaa kysyä myyjältä kysymystä johon haluaa vastauksen. Sen sijaan hän kysyy kysy myksen lappeen ranta yhdys sana.

Baal ei osaa käyttää lahjakorttia, hän epäilee että se toimii vessapaperinkorvikkeena.

Baal on aasiakas.

Täysin turha keskustelunavaus. Lukkoon vaan.

Vierailija
HellNet
baal1984

En käsittänyt vieläkään tätä mystistä kysymystä? Taidan olla vajaaälyinen

Häpeän tyhmyyttäni, joten osaako joku korjata tilanteen ja selittää ns rautalanka mallilla, siis pitääkö Soneran liikkeen ottaa huomioon muiden liikeiden myyntihinnat määritellessään jonkun lahjakortin arvoa, vai mitä tässä haetaan...?

Jotenkin on sellainen olo, että olen tyhmä kun edes kysyn...

Kyllä. Jos joku kysyy sinulta, paljonko arvoinen on 10 centin kolikko, sinä varmasti vastaat,että 10 centin, vaikka sinun pitäisi vastata, että vuoden 1865 väärin päin lyödystä amerikkalaisesta 10 centin kolikosta maksettiin Christien huutokaupassa 120000 euroa.

Vierailija
anusnymous

Baal ei osaa tehdä hintavertailua itse. Siispä hän vaatii myyjää pitämään kirjaa kaikista kilpailevista liikkeistä ja niiden hintatasosta.

eikos_taman_hintatason_pida
olla_selvilla_myyjilla..:
automaattisesti...*ihmettelen_ja_ilmeilen*

Baal ei osaa kysyä myyjältä kysymystä johon haluaa vastauksen. Sen sijaan hän kysyy kysy myksen lappeen ranta yhdys sana.

baal_yliarvioi_myyjan_alykkyyden...

Baal ei osaa käyttää lahjakorttia, hän epäilee että se toimii vessapaperinkorvikkeena.

olitkohan_myyja...soneralta.,..

Baal on aasiakas.

ja_soneran_myyja
hidas/tahinormi...alyinen...

Täysin turha keskustelunavaus. Lukkoon vaan. :twisted

vaikka_avaus_olisikin
turha...niin_mites_siihen_tulleet
vastaukset...turhia...

olet_se_joka_baalille_vastas...*kysyy*

Vierailija
baal1984
Olisiko minun pitänyt rautalangasta vääntää itseni suhteessa 1:1 pyyhkimässä persettä Soneran lahjakortilla tarkoittaen sitä että onko lahjakortilla kunnollinen ostovoima suhteessa muiden liikeiden hintatarjontaan?

Olisi riittänyt, jos olisit kysynyt sitä mitä halusit tietää. Nyt kysyit jotain aivan muuta kuin mitä tarkoitit. Tietenkin saat aina ja kaikkialla vastauksen siihen mitä kysyt etkä siihen mitä ajattelet. Tällä planeetalla kommunikoidaan sillä tavoin.

Kysymyksesi ei ollut vaikeaselkoinen vaan täysin harhaanjohtavasti muotoiltu.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ylipäätään kaikki asiakaspalvelijat, jotka monotonisella äänellä lukevat kyselykaavakkeita joita täyttämättä ei voi edes sanoa soittaneensa väärään numeroon tai saada vastausta kysymykseen "paljonko kello on?"

Toinen ryhmä ovat he, jotka kaikissa asioissa vetoavat "käsittelyn" viemään aikaan. Miten v:ssa yrityksillä voi olla oikeus "käsitellä" esimerkiksi täysin kiistattomia laskuja kuukausikaupalla samaan aikaan kuin minun pitää maksaa ne päivälleen, jos haluan välttää viivästysseuraamukset?

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Minun täytyy antaa tunnustusta niinkin erikoiselle taholle,kuin Kelan perintäyksikön virkailijalle.
Minun tapaus on sellainen pidempään vireillä ollut.Opiskeluaikoinani olin kesän 2003 hyvin palkatussa kesätyössä.tilit olivat opiskelijalle huikeita,ehkä 1400 euroakin kahdessa viikossa.(huikeata rahaa toi olis nyttenkin,tosi huikeata).
No,syksyllä opintotukia peruessa Kelan asiakaspalvelija lupasi minulle nopeasti ja näppärästi laskea tulorajat kohdilleen,että osaan sitten perua riittävän määrän tukikuukausia.Toki tiesin,että itsehän noi asiat pitäisi loppuun asti varmistaa,mutta luotin ammattitaitoiseen virkailijaan.
No,se ryssi sen homman,minä peruin oikean määrän tukikuukausia jne jne.Seuraavana vuonna noita sitten alettiin pikkuhiljaa karhuamaan(+15% korko)maksoin mitä jaksoin,ja keväällä 2005 sain kelassa käydessä kuulla että itse voi ehdottaa haluamansalaista maksuohjelmaa,kunhan lähettää vapaamuotoisen kirjelmän.
No,minä piruuttani laitoin sitten vapaamuotoiseen kirjelmääni 10 euroa kuukaudessa summaksi jonka huoletta kykenen hoitamaan.Tämä meni läpi,ja laskin että noin 1000 euron palautukseen kestää siis sata kuukautta.Hämmästelin,että miten ne tommoiseen nylppimiseen suostuu.Aikani makselin tuota kymmentä euroa kuukausittain.Ehkä vuoden verran?Sitten kerran kauniina päivänä unhon hoitaa maksun ajallaan,Kelalta tuli kauhea ukaasi,jossa uhattiin perinnöillä ja luottotietojen menetyksen uhilla ja ym.No,minä soitin,ja kysyin,että josko sovitaan niin,että mina maksan sen unohtuneen pari kuukautta,ja lähetän sitten uuden maksuohjelmehdotuksen jonka kykenen hoitamaan?Tämä kelpasi.Olin jo aika v***uuntunut tähän hommaan,kun alunperin virheen oli tehnyt kelan virkailija väärin laskiessaan.Minä poika laitoin uuteen maksuohjelma ehdotukseeni lyhennyssummaksi 1 euron kuukaudessa,ja jumalauta,tämä meni läpi!Tämä tapahtui ehkä kesällä 2007,eli neljä vuotta alkuperäisten ongelman aiheuttaneiden tukikuukausien maksusta.Maksoin tuota 1 euroa/kk kesään 2009 asti.Mitään ongelmia ei ollut.Euro meni kuussa ,ja alkuperäinen palautussumma oli kutistunut johonkin 800 euron tietämiin,kun olin joskus viitsiessäni lyhentänyt ylimääräistä.
No,kesällä 2009 hukkasin tuon nahistuneen maksutositteen viitenumeroineen,enkä jostain syystä tullut asioineeksi kelassa tarpeeksi nopeasti.
Tätä alkaa varsinainen tarinan hauska osuus.
Tuon kesän 2009 maksamattomuuden takia minuun otettiin yhteyttä,ja taas uhattiin perinnällä ym.Mutta se puhelu!Soitin KElan perintäyksikköön saamieni kirjeiden johdosta ja siellä vastasi nuori mies!(harvinaista kelalta).hän otti tämän koko tarinan ihan fantasiana.Oli aivan innoissaan siitä,että olin onnistunut kahteen kertaan saamaan läpi omassa paikallisessa kelan toimistossa maksujärjestelyn jossa lupauduin maksamaan euron kuukaudessa!Tuntui että tämä nuori mies oli vilpittömästi pahoillaan siitä,että olin unohtanut tuon euroni makssaa juuri sillä hetkellä,kun heillä pidettiin jonkin sortin erittelyä rästiin jääneistä opintotukien palautuksista ja satuin tässä kohtaa jäämään haaviin.Sanoi,että homma olisi todennäköisesti saanut jatkua,jos olisin ko.kuukauden maksanut.Oli kyllä henkilökohtaisestikin sitä mieltä ettei näitä takaisin maksuja ole tarkoitus venyttää "isältä pojalle",kuten asian ilmaisi.Takaisin maksuni olisi ko.ohjelmalla kestänyt sen reilut 800 kuukautta.

No,loppujen lopuksi tässä hommassa kävi niin,että minulle laskettiin uusi maksuohjelma,noin 40 euron kk erät.osoitun kyullä joka välissä harmitukseni sen suhteen,että alkuperäinen laskuvirhe oli sattunut kelan virkailijalle,ja kyllä minua ymmärrettiinkin.Loppuun maksoin ko.2003 vuoden opintotuet tänä keväänä perintätoimiston kautta,kun minulla ei ollut viime syksynä varaa yhteen vaivaiseen 40 kk erään.Kelasta sanottiin,että mun tapaus menee heti perintään jos yksikin lipsahdus tapahtuu.Niin se sitten meni.Helmikuussa otettiin viimeinen perintäerä liitonrahoistani.

Mutta siis se jätkä siellä kelan perintäyksikössä.Se ihan hehkutti tota euron kuukausierää.

Vierailija
jees
Kannabiksen takia - - huitaisin vesikannun lattialle - - laitoin ikkunan paskaksi - - vastasin että nyt en ainakaan rauhoitu - -

Vaikuttaa siltä, että hankkiuduit itse vaikeuksiin ja sitten kiukuttelit.

jees
Miettikää tarkasti ennenkuin lapsenne sinne laitatte.

Lapsia mihinkään laiteta...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Perinteisessä kaupankäynnissä on mitä tyhmin teko asiakkaalta esittää, vieläpä minimaalinen, käytettävissä oleva maksukyky.

Mutta tämä varmasti tiedettiinkin?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

asiakaspalvelusta:

atk roipetta ostaessa ja varsinkin
palauttessa on joutunut ehkäpä
ärsyttävämpien myyjien kanssa pelattua...

verkkoKovalevyn myivät mutsille...
vaikka piti olla helppokäyttöinen
ulkoinenkovalevy kakaralle....
joka piti toimia usbi pyllyyn ja menoks...
nopeasti puhui myyjä.. ja saatanan tietävästi...
"pitää vähän tietää mitä on ostamassa"
kun olikin hää nerona myynyt verkkokovalevyn...

onneksi toinen myyjä *ojentaa propseja*
pelasti tämän "feikkinörttisen" virheen....

toinen ihmettystä ja suoranaista vitutusta
nostava asiakaspalvelu löytyy APPLELTA
tahi siis heidän "valtuuttamien" huoltopisteiden
neuvot luokkaa "kato macFoorumeilta"
vitun nerokasta...

jos asiani oli udella mistä saisin tähän '
imaciin uuden paneelin ...
siis vaikka pikselivikaisen...

niin mikä on niin vaikeeta huollon ukolle 
heti alkuun myöntää ettei hällä ole hajuukaan
imac näytöistä... oikeesti...

esim että samaa 20,1" näyttöä tekee muutama
talo bulkkina... ja niihin isketään lukemattomia
tunnuksia... lg/samsung /nec /dell yms...

ei hän kinusi vaan mikä tunnus mulla on koneessa...
sarjanumeroa...

yritin selittää ettei hänen tarvitse sitä tietää
kun mulla on tässä kädessä tää samsungin
paneeli... tiedän ihan tarkkkaa mikä tää osa on...
kysyin vain *yrittää olla kiivastumatta*
tietääkö hää mistä sen saisi "omenaTOVERIhintaan"

"jaa... no minä voinm myydä sen
670e" (muista en tarkkaa summaa... mutta tonne hujakoille)
kiitos ja näkemiin... vittu 2006 vuoden imac
ja hällä halvin ratkasu oli tää yli
600e paneeli....

helvetin kivasti palveltu...
ja selvästi mietitty...

ei sitten voinut sanoa..
"revi paneeli irti ja liitä ulkonen näyttö"
130e tuli sille hintaa.... isompi näyttö...

niin... ja tietysti herra vielä
katsoi koneen mallini väärin....

noh... gigantin "huollossa" ei edes
tunnistettu paneelia lcdPaneeliksi...
eikä mitään hajua mistä niitä edes voisi saada...

tv ja ATK huolto ei myöskään
tunnistanut paneelia irtonaisena... ! ! !
usasta saisi vissiin hyllytavarana...
kuten meillä ruuveja...
omituista...

mistä te ostatte paneelinne...

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Dredex

Vaikuttaa siltä, että hankkiuduit itse vaikeuksiin ja sitten kiukuttelit.

Arvasin että joku maahanmuuttokriitikko tulee sanomaan että katso peiliin. En sanonutkaan sitä teille.

Sanotaan nyt vaikka totaali idiootti oletkin, että sellaset 7vko sitä katoin hymyssä suin, sen jälkeen hommasin itseni ongelmiin. Itse asiassa yritin myös vartijan minua taluttaessani (en tehnyt vastarintaa) pudottautua polvilleni jotta pääsisin pois sieltä vaikka käsi paketissa.
(Ne käytti sitä pudottautumista perusteena eristämiseen. Yritin kuulemma käydä käsiksi. Öö?)

Lapsia mihinkään laiteta...

Johan olet ignorantti, vaan ei yllätä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat