Rokote geenimuunnellun ruuan haittoja vastaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hetken mietin, onko tämä aprillipila, mutta ei taida olla.

http://www.yle.fi/alueet/helsinki/radio ... 74021.html

Tutkimuskeskus EVORA alkaa testata uutta rokotetta, jonka tarkoituksena on estää geenimuunnellun ruoan lapsissa aiheuttama liikakasvu.

Yhdysvalloissa lasten liikalihavuus on merkittävä ongelma. Tarkemmissa tutkimuksissa on huomattu, että pelkkä runsas ravinnonsaanti ei selitä tätä lihavuutta. Taustalta on löydetty muita tekijöitä, joista keskeinen on geenimuunneltujen tuotteiden käyttäminen eläinrehun- ja valmisruokien aineksena. Uuden rokotteen on tarkoitus estää tämä geenimuunnellun ruoan lihottava sivuvaikutus.

EVORA:n erikoistutkija Sakari Turtiainen painottaa myös, että geenimuunneltu ruoka on tulevaisuudessa vääjäämättä jokaisen ruokapöydissä. Tämän takia meitä jokaista tulee koskettamaan liikalihavuuden ja 2-tyypin diabeteksen lisäksi monet muut ongelmat, mikäli asiaan ei puututa.

Sensijaan että puututtaisiin oikeuteen viljellä terveydelle haitallisia gm-kasveja, kehitetään mieluummin niiden haittoja vähentävä rokote.

Kommentit (2)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

En edelleenkään ymmärrä, että millä tavalla muunneltu geeni käyttäytyy ruoansulatuselimistössä eri tavalla kuin muuntelematon geeni? Eikö se geenipossun geeni olekkaan ruoansulatuskanavassa hajoava vai mitä teflonia se oikein on jos se geeni ei mahahappoon hajoakaan vaan jotenkin vaikuttaa minun elimistööni! Onko se jotain terästä vai mitä ihme polymeeria se muunneltu geeni kun se ei a) mahassa hajoakkaan ja b) pystyy sieltä käsin vaikuttamaan minun elimistööni? Mikä siinä muunnellussa geenissä tekee siitä kestävämmän niin että minun mahahappo käsittelee sitä muulla tavalla kuin tavan muuntelematonta geeniä?

Hämmentää.

Vierailija

Taisi kuitenkin olla pilaa vai? Niin arveltiin muissa google haulla tulleilla palstoilla. Päiväys 31.3, eli ei aprillipäivänä. Ylen pitäisi kyllä poistaa juttu jos pilaa oli.

Uusimmat

Suosituimmat