Mitä opit elämältä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä olet oppinut elämältä? Minä olen kaiketi nyt oppimassa, että tyytyväisyys ei tule materiasta tai asemasta, mutta ei toisaalta myöskään rakkaudesta tai ihmissuhteista. Ehkä onni tulee siitä, että on uinut jossain vaiheessa todella syvällä? Tai sitten onni tulee geeneistä.

Tai sitten on opittava, että ns. perustyytyväisyys on kyllä saavutettavissa, mutta tyytymättömyyden häviäminen on utopistinen tavoite.

Millaisia ovat ne opit, mitä te olette elämältä saaneet, tai minkä kanssa painitte tällä hetkellä?

Sivut

Kommentit (66)

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

On varmaan hieman turhan aikaista vastata, mutta toisaalta liian myöhään on vielä huonompi aika.

Elämässä olen oppinut, että vaikka kaikki opetukset ovat aivan käsiesi ulottuvilla, opit ne silti vasta kantapään kautta ja vasta sitten kun et enää tarvitse uusia opetuksia, opit oppimaan niitä muilta.
Olen myös oppinut että kaikki muut ovat samanlaisia, paitsi ne jotka eivät sitä ymmärrä. Heitä minä kutsun idiooteiksi ja he edustavat enemmistöä kaikkien kaveripiiristä. Minunkin.

'I love and treasure individuals as I meet them, I loathe and despise the groups they identify with and belong to.'

'Women who seek to be equal with men lack ambition.'

'I love fools' experiments. I am always making them.'

'What I cannot create, I do not understand.'

'You ever notice that? Any time you see two groups of people who really hate each other, chances are good they're wearing different kind of hats. Keep an eye on that, it might be important.'

'Have you noticed that most of the women who are against abortion are women you wouldn't want to fuck in the first place, man? There's such balance in nature.'

Nii ja sit jotain Perus lässynläätä:

Huominen on usein viikon kiireisin päivä

Vierailija

Tyytyväisyyteni syntyy projekteista ja saavutuksista - eikä toki pidä vähätellä flowia. Toiseen ihmiseen ei pidä ankkuroida tyytyväisyydenkaipuutaan ja jos ankkuroikin, niin ei ole erityisen mielekästä odottaa saavansa sijoitustaan takaisin.

Vierailija

Olen oppinut että itseasiassa, kaikki on mahdollista kunhan tekee sen eteen töitä ja että ei pidä koskaan tyytyä helppoon. Siperia opettanu : )

Vierailija
jees
Äh internet-forumit estävät kyllä tehokkaasti jumalallisen älykkyyden.

Ihmisiä on kahdenlaisia. Niitä jotka ovat samanlaisia, ja niitä jotka luulevat olevansa erillaisia. He ovat kaikki ihan samanlaisia.

Jotakuinkin näin.

Mitäs mä olen oppinut elämältä...
Pitää syödä kun on nälkä, ja nukkua kun väsyttää. Tehdä töitä silloin kun niitä pitää tehdä. Päästää irti asioista, jotka aiheuttaa elämästä vieraantumista. Millään ei ole mitään tarkoitusta, eikä mihinkään ole kiire. Turha ponnistelu on, no turhaa. Asiat tapahtuu ihan itsekseen, kun niitä vaan tekee.

Eli enpä juuri mitään sellaista mitä joku muukin ei tietäisi.

Vierailija

Elämä menee miten menee. Usein ei voi itse kovasti sen menoon vaikuttaa. Mutta on täysin omassa vallassani, miten suhtaudun sen menoon. Suhtautumisestani myös riippuu paljolti oman elämäni onnellisuus. Muihin ihmisiin voin vaikutta aika vähän. Omaan suhtautumiseeni muihin voin vaikuttaa tosi paljon. Itsestäni opin eniten katsomalla itseäni muiden kautta.

Vierailija
Feminine
Itsestäni opin eniten katsomalla itseäni muiden kautta.

Jos pelkkä katsominen riittäisi, tämä maailma olisi paljon parempi paikka elää.

Vierailija
Shriek

Jos pelkkä katsominen riittäisi, tämä maailma olisi paljon parempi paikka elää.

Siksipä en sanonutkaan, että pelkkä katsominen riittää.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Opin että vessapaperia on hyvä ostaa ajoissa ettei tarvi kädellä pyyhkii. E ny vainiskaan, ehkä sen että elämä on elettävä.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Pääasiassa ihmisestä kasvaa inhimillinen rakkauden kautta sekä epäinhimillinen sen puutteesta. Voisihan ihmisyyden perustella niinkin että ollaan vain biologisia olentoja, maan materiaa, kuten toki onkin, mutta sillä tavalla se varsinainen viisaus ja onni jää löytämättä. Ihmisenä olemisen tarkoituksena olisi kokea kaikkea inhimillistä mitä ihmisen elämään mielestään kuuluukin. Jatkaa systeemiä eteenpäin ja syvällisemmin ja hyväksyä asioita mitä eteen tulee. Ihminen joka ei tule ajatelleeksi asioita ei myöskään tule ymmärtäneeksi tai tunteneeksi itseään.

Ihan hyvä threadin aihe.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat