SAIC’s Leaf Concept Car

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.chinacartimes.com/2010/04/12/saics-leaf-concept-car-to-debut-...

Tämän lähteen mukaan kiinalaiset ovat tehneet auton joka yhteyttää, eli päästöinä autossa olisi happea.

Kertokaapas palstan tiedemiehet tietävätkö ihmiset vielä oikeasti miten yhteyttäminen tapahtuu? Onkohan tämä mahdollisesti täysin kiinalainen juttu?

Leaf’s foliage derived roof actually serves a useful purpose with it being able to give of O2 (i.e. Oxygen) instead of Co2 as with a regular automobile.



Jaksan epäillä että noin olisi.

Kommentit (5)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005

Valehtelevat minkä kerkiävät. Fotosynteesin hyötysuhde on parhaimmillaankin vain joitakin prosentteja Auringon energiasta hyötykäyttöön. Se tarkoittaa maksimissaan kymmeniä watteja neliömetriltä, kun taas kulutus on maantieajossa luokkaa 10 kW.

Piiaurinkokennoilla, joiden hyötysuhde on toista kymmentä %, varmaan saadaan joku erikoisajoneuvo rullaamaan erikoisoloissa hitaasti. Mutta 100 W per neliömetri ei sekään riitä normaaliin autoiluun, edes aavikolla.

Vierailija

Konseptiautoissa on se jännä puoli ettei niiden tarvitse oikeasti toimia. Voidaan hyvin laittaa lehden mallinen katto ja sanoa että tämä sitten leikisti tuottaa happea.

Vierailija
Veikko
Konseptiautoissa on se jännä puoli ettei niiden tarvitse oikeasti toimia. Voidaan hyvin laittaa lehden mallinen katto ja sanoa että tämä sitten leikisti tuottaa happea.



Tyypillistä kiinalaista tuotekehitystä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

No onpa täällä euroopassakin ja amerikassakin kaikenlaisia prototyyppi ajokkeja sun muita joilla ei tee hevon vittuakaan. Esim. se hiton rinkula pyöräauto mikälie, joka koostuu kokonaan siitä renkaasta ja se ihminen on sitten sen rinkulan sisällä. (soutpharkissa oli myöskin se pilailu juttu siitä, että se laite toimi anaaliohjauksella, kun siinä istuimessa oli sellainen joystikki mikä työnnettiin pyllynreikään.)

Siistin näköinen ulkomuoto tolla autolla on kyllä.

Neutroni
Valehtelevat minkä kerkiävät. Fotosynteesin hyötysuhde on parhaimmillaankin vain joitakin prosentteja Auringon energiasta hyötykäyttöön. Se tarkoittaa maksimissaan kymmeniä watteja neliömetriltä, kun taas kulutus on maantieajossa luokkaa 10 kW.

Piiaurinkokennoilla, joiden hyötysuhde on toista kymmentä %, varmaan saadaan joku erikoisajoneuvo rullaamaan erikoisoloissa hitaasti. Mutta 100 W per neliömetri ei sekään riitä normaaliin autoiluun, edes aavikolla.


Mutta tuo ei ole ihan normaali auto, vaan tollainen aika pieni kahdenistuttava hökötys ja todennäköisesti myöskin jotain kevyestä materiaalsita tehty hökötys.

Ja se aurinkokenno ei ole ainoa energianlähde tuolle, vaan sen renkaan pölykapselit voivat hyödyntää tuulivoimaa.

Mutta toisaalta onko tuulivoiman hyödyntäminen käytännöllistä, kun eikö se lisää ilmanvastusta jonka takia sitten saadut hyödyt todennäköisesti ainakin suurimmalta osin negatoituu... Tosin ekaksi kyllä aattelin kun katsoin tota kuvaa, että se lehtikatto toimisi purjeena joka kääntyilisisi tuulen suuntien mukaan jolloin se työntäisisi autoa eteenpäin, mutta ei se olekkaan niin.
Hydyttääkö muuten takaapäin tuleva tuuli(eli työntävä tuuli) autoa jos se liikkuu sitä tuulen nopeutta nopeammin? Eli olisiko tuommoinen purje auto vain käytännöllinen jos sen nopeus olisi maksimissaan sen tuulen nopeuden verran?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat