Japsiautojen nykymaine USA:ssa

Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Viimeinen vuosi on ollut erityisesti Toyotalle, johtavalle japsimerkille Amerikassakin, raaka. Nyt haukuttiin Lexus, aiemmin Amerikan malleja ovat vaivanneet erilaiset tekniset viat. Lexus vedettiin haukkujen jälkeen USA:ssa pois myynnistä. Japsien heikko laatu on paljastunut yllättäen kuluvan vuoden aikana ja on uskomattoman ristiriitainen eurooppalaisten laatuarviointien kanssa.

Savua ilman tulta vai palaako jossain ihan muualla. Vaikuttaako asiaan se, että USA:ssa elvytetään omaa autoteollisuutta, kun Euroopassa taas suuri osa autoteollisuutta on ainakin osin japanilaisten omistuksessa tai yhteistyökumppani. Kuluttajainformaatio potaskaa?

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Kommentit (13)

Vierailija

Kun näkisi taas sen tojotan psykedeelisen kukkia pakoputkesta mainoksen niin se kertoisi missä mennään. Yhtiön johdon valtasi höpöporukka joka tuhlasi miljardeja näennäisiin asioihin ja ehkä trippejä goyaan.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Kysymyshän oli johtavan autolehden tosielämän testistä,jossa Lexuksen ökymaasturi (jenkeissäkin yli 70 000 taalaa) olisi mennyt nurin, koska ajonhallinta puuttui asiaan liian myöhään. Muut merkit selvisivät testistä, Toyotalla oli jo aikaisemmin havaittu sama vaarallinen vika. Ja todistaahan se osaltaan,että Toytota veti mallin myynnistä. Ovatko japsiautojen mainoshokemat vain mainoshokemia? En ihmettelisi,jos jenkeillä olisi japsi- ja korea-autoja vastaankin hampaankolossa, estäähän kumpikin maa erilaisilla tulleilla ja määräyskikkailulla kokonaan länsiautojen maahan tulon.

EDIT: Tästä Toyo-jutusta muuten taisi jo olla ketju? Saatoin jopa itse avata,en muista varmasti?

Vierailija

Autotehtaan mallisto täytyy käsittää halppiksesta loistokaaroihin, sisältäen vankkaa työkalulaatuakin. Tojotalla oli tämä konsepti kunnes höpöporukka romutti sen.

Viherhömppä saatettiin tosin muiluttaa sinne tarkoituksellisena jarrunakin by jenkit.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Hannu Tanskanen
Kysymyshän oli johtavan autolehden tosielämän testistä,jossa Lexuksen ökymaasturi (jenkeissäkin yli 70 000 taalaa) olisi mennyt nurin, koska ajonhallinta puuttui asiaan liian myöhään. Muut merkit selvisivät testistä, Toyotalla oli jo aikaisemmin havaittu sama vaarallinen vika. Ja todistaahan se osaltaan,että Toytota veti mallin myynnistä. Ovatko japsiautojen mainoshokemat vain mainoshokemia? En ihmettelisi,jos jenkeillä olisi japsi- ja korea-autoja vastaankin hampaankolossa, estäähän kumpikin maa erilaisilla tulleilla ja määräyskikkailulla kokonaan länsiautojen maahan tulon.

EDIT: Tästä Toyo-jutusta muuten taisi jo olla ketju? Saatoin jopa itse avata,en muista varmasti?




Tuosta tuli mieleen kuinka ruotsalaiset kaatoivat testeissään 70-luvulla joitakin itäblokkikiesejä. Suomessa niitä ei yritetty kaataa

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Hannu Tanskanen
sigfrid
Hannu Tanskanen
Joopa jenkkihän se aina paha,muut on enkeleitä .



Realiteettien tajuaminen ei ole mielestäni paha asia.



Ja ne ovat?



Mm. se että japanilaisista autoista on löytynyt USA:ssa viime kuukausina paljon vikoja, mm se että esimerkiksi USA, EU, Japani ja Etelä-Korea ovat kaikki jossain määrin protektionistisia. Niitä pitäisi vain verrata samalla mittarilla Japanilaisten autojen vikatiheys viime aikoina vain kiinnittää huomiota, semminkin kun ne ovat Euroopassa aina olleet vikatilastoissa vähävikaisimpia.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Japsit kuitenkin hakkaavat amerikkalaiset valmistuksen laadussa 6-0, vaikka suunnittelussa pieniä fiboja onkin ollut.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Taha
Japsit kuitenkin hakkaavat amerikkalaiset valmistuksen laadussa 6-0, vaikka suunnittelussa pieniä fiboja onkin ollut.



Ja tuon myös varmaankin todistat? Minä olen ajanut lukuisia japanilaisia,eurooppalaisia ja amerikkalaisia autoja (viimeksi mm. kolme vuotta omaa Chrysler Sebringiä (V-6) ja enpä ole moista huomannut. Meikätilastoja voi vääristää se,että lähes kaikki amerikkalaiset autot täällä ovat perähuoneen poikien 50-luvun romuja takapihoilla. Silti 50-luvun jenkeillä ajetaan täyttä päätä mm. Kuubassa. Jospas lukisit muutakin,kuin Pravdaa? TM alkaa tasossa lähestyä samaa.

EDIT: Siis tällä hetkellä minulla on japsi, ihan Toyota,uutena hankittu ja 2,5 v ajettu,joten en ole ennakkoluuloinen.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Taha
Japsit kuitenkin hakkaavat amerikkalaiset valmistuksen laadussa 6-0, vaikka suunnittelussa pieniä fiboja onkin ollut.



Ja tuon myös varmaankin todistat?



No ainakin Saksalaisten tilastojen mukaan näin näyttäisi olevan.

http://www.pertti.com/vikatilastot/Autojen%20vikatilastojen%20analysoint...

Chrysleri melkein peränpitäjänä vikojen määrässä korealaisen Daewoon kaverina vuonna 2005.

Vierailija
Veikko
No ainakin Saksalaisten tilastojen mukaan näin näyttäisi olevan.

http://www.pertti.com/vikatilastot/Autojen%20vikatilastojen%20analysoint...

Chrysleri melkein peränpitäjänä vikojen määrässä korealaisen Daewoon kaverina vuonna 2005.




Autojen vikatiheystilastointi on varmasti suurinta tilastoharhaa, mitä äkkiä ajateltuna mieleen juolahtaa. Vieläpä jos kyse on koko automerkin kaikkien mallien yhteisestä tilastosta. Yksi murheenkryyni halpismalli ryvettää koko merkin tilaston.

Toki tuollainen tilasto antaa jotain käsitystä valmistajan laadusta, mutta ei huomioi vian tyyppiä millään tavalla. On aivan eri asia, jos joku parkkivalo temppuilee, kuin vaikka joku moottorivaurio.

Eipä ole kovin puolustelevaa selitellä: "tämä onkin ainoa vika mikä tässä on ollut", jos kiertokanki töröttää moottorin kyljestä.

Ja mihinkään turvallisuuden tunteeseenkaan on turha uskoa, jos ajelee autolla, minkä vikaantumistiheys on pieni tilastollisesti. Kolarit ajetaan yleensä kuljettajien virheiden takia. Autojen vioista johtuvat kolarit tai loukkaantumiset ovat ultraharvinaisia ja ovat varmaan useimmissa tapauksissa jotain omistajan darwin-awardsiin oikeuttavaa välinpitämättömyyttä.

Vierailija

Lainaa:

"Eipä ole kovin puolustelevaa selitellä: "tämä onkin ainoa vika mikä tässä on ollut", jos kiertokanki töröttää moottorin kyljestä."

Hui!

Uusimmat

Suosituimmat