sudet, pedot ja metsänpelot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lukiessani uusimman (4/2010) lehden artikkelia: Susi vaatii siedätystä, tuli mieleeni että itse en ole koskaan pelännyt sutta tai karhua liikkuessani metsässä.

Tällä hetkellä asun kyllä kaupungissa, mutta varsinkin lapsena liikuin paljon suunnistusharrastukseni takia metsässä. Edelleenkin nautin kovasti liikkumisesta luonnossa ja huomaan usein rauhoittuvani tavalla jota kaupunkiympäristössä en saavuta... tai siis usemmiten..

Metsässä kävellessäni pelkään kahta asiaa.
1) käärmeitä... mutta tähän auttaa kun on saappaat jalassa

2) Pelkään metsästäjiä

Tiedän, että tuo on melko kummallinen irrationaalinen pelko,mutta silti minusta tuntuu todella epämiellyttävältä mennä kävelemään metsään juuri metsästysaikana. Ja jos menen, yritän keksiä itselleni mahdollisimman värikästä päälle pantavaa. Varmaan kaikkein reippaimmat kävelylenkkini olen tehnyt niin että olen metsäteitä kulkiessani tajunnut metsästyskauden alkaneen ja minulla on täysin musta/rusehtava asustus.

Onko muilla kummallisia metsään liittyviä pelkoja

Kommentit (3)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
sanna_
Lukiessani uusimman (4/2010) lehden artikkelia: Susi vaatii siedätystä, tuli mieleeni että itse en ole koskaan pelännyt sutta tai karhua liikkuessani metsässä.

Tällä hetkellä asun kyllä kaupungissa, mutta varsinkin lapsena liikuin paljon suunnistusharrastukseni takia metsässä. Edelleenkin nautin kovasti liikkumisesta luonnossa ja huomaan usein rauhoittuvani tavalla jota kaupunkiympäristössä en saavuta... tai siis usemmiten..

Metsässä kävellessäni pelkään kahta asiaa.
1) käärmeitä... mutta tähän auttaa kun on saappaat jalassa

2) Pelkään metsästäjiä

Tiedän, että tuo on melko kummallinen irrationaalinen pelko,mutta silti minusta tuntuu todella epämiellyttävältä mennä kävelemään metsään juuri metsästysaikana. Ja jos menen, yritän keksiä itselleni mahdollisimman värikästä päälle pantavaa. Varmaan kaikkein reippaimmat kävelylenkkini olen tehnyt niin että olen metsäteitä kulkiessani tajunnut metsästyskauden alkaneen ja minulla on täysin musta/rusehtava asustus.

Onko muilla kummallisia metsään liittyviä pelkoja

Ei muuten yhtään kummallisia. Pelkää meikäkin noita metsästäjiä ja syystä. Ei niistä koskaan tiedä, mitä ovat hämärässä metsässä näkevinään.

En noita käärmeitä nyt oikeastaan, mutta metsien pahimpaan petoon - punkkiin eli puutiaiseen - suhtaudun kunnioituksella. Suorastaan väistän paikkoja, joissa tiedän punkin kyttäävän.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005

Varmaan eniten pelkään punkkeja. Tosin havumetsissä niitä on vähänlaisesti, mutta niiden jälki voi olla hirvittävää. Salakavalat taudit ovat karmeampi kohtalo kuin saada kuula kalloon tai joutua karhun kitaan.

Ampiaispesät toivon huomaavani ajoissa ja karhuakaan en haluaisi kohdata. Syysaikaan harvemmin metsässä kuljen, mutta mielellään kartan myös metsästäjiä, koska metsästysonnettomuus on paljon todennäköisempi kuin karhun tappamaksi joutuminen.

Noin yleisesti pelkään kyllä kaupungeissa ja taajamissa lajitovereitani kertaluokkia enemmän kuin mitään uhkia metsässä. Mikä on ihan tilastojenkin valossa viisasta.

Uusimmat

Suosituimmat