Alusta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päivää. Mikäli aiheesta olen mitään ymmärtänyt niin, ainakin jos Lawrence Kraussiin on luottaminen, kvanttivaihtelu (quantum fluctuation) olisi vastuussa kaiken alusta koska se mahdollistaisi kaikkeuden muodostua tyhjyydestä. Tämä on ihan Ok. mutta mitään ei mielestäni voi syntyä tyhjyyteen sillä tuosta kvanttivaihtelusta syntynyt energia ei absoluuttisessa ja äärettömässä olemattomuudessa voi laajentua mihinkään suuntaan, koska mitään suuntaa ei ole. Täytyykö siis ajatella niin koska mitään, muuta kuin syntynyt energia itse, ei ole että energian pitää purkautua olemattomuuden joustamattomuudesta johtuen itseensä? Tällöin tuo ääretön olemattomuus voisi olla 0 ulottuvuus ja energian kääntyessä itseensä varmaankin syntyisi singulariteetti. Edelleen jotta energia voisi purkautua tai laimentua (dilute) johonkin itsessään, tarvitaan tilaa ja jotain millä täyttää se tila. Ehkäpä aika ja valo?(luultavasti kokolailla samanaikaisesti vieläpä) Mikäli näin on niin melko luonnollisesti energian muuttaessa ilmenemismuotoaan puhtaasta energiasta valoksi syntyy myös lämpöä. Mitä ilmeisimmin tästä sopasta saa jotenkin aikaiseksi plasmaa koska jäänteitä siitä on vielä jäljellä havaittavaksi 685 Mrd.n vuoden päähän saakka.

Siksipä kysyisinkin että mistä nämät kvarkit meille pölähti, olisiko tuo ajan alun singulariteetti saanut 0 ulottuvuuden alkuasukkaat kopioimaan itsejään ja asettumaan meille kyläksi?

Kommentit (2)

Goswell
Seuraa 
Viestejä10350
Liittynyt8.3.2010

Älyllistä elämää on etsitty nyt vuosikymmeniä aktiivisesti.
Sitä ei ole löytynyt, ei edes maasta.
Painotan nyt sanaa ÄLYKÄS, elämää kyllä on.

Minun mielestä noin.

Uusimmat

Suosituimmat