nikotiini ja tupakointi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ostanut nikotiinivalmistetta.Haluan päästä
tupakoinnista eroon. Terveysvaikutuksia ajattelematta tupakointi tulee kalliiksi. Kokemuksia nikotiinipurkan avulla
hitaasta erosta tupakoinnista??????

Olen kuullut liian monesta kerralla lopettaneesta jotka
vuoden, parin päästä ovat sairastuneet syöpään.

t.zee

Sivut

Kommentit (82)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Oletko pitkäänkin polttanut?

Nykyään saa apteekista Champix-merkkistä lääkettä, joka tekee tupakan pahan makuiseksi ja ällöttäväksi.

Jotain 4 kaveria on kokeillut tuolla päästä eroon ja kaikki paitsi 1 on onnistunut. Eli 3/4 lääkettä käyttäneestä onnistui. Kaikki tosissaan sanoi, että maistui niin pas**lle, ettei yksinkertaisesti pystyny polttamaan.

Lääke tarvii reseptin ja siitä on muutenkin syytä keskustella lääkärin kanssa, esim. yhteisvaikutuksista joidenkin muiden lääkkeiden kanssa.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
zee
:?: Olen ostanut nikotiinivalmistetta.Haluan päästä
tupakoinnista eroon. Terveysvaikutuksia ajattelematta tupakointi tulee kalliiksi. Kokemuksia nikotiinipurkan avulla
hitaasta erosta tupakoinnista??????

Olen kuullut liian monesta kerralla lopettaneesta jotka
vuoden, parin päästä ovat sairastuneet syöpään.

t.zee

Parempi pyrkiä nikotiinistakin eroon samalla. Se prosessi vie henkilöstä riippuen kuukausista vuosiin. Myös alkoholi on parempi jättää vähemmälle. Viina saa helposti ostamaan röökiaskin ja aamulla vituttaa.

Epäilempä että äkkilopetus olisi syövän syy. Pikemminkin pitkään polttaminen.

Aloita kestävyysurheilu esim pyöräily. Tekee hyvää hermoille. Alkuun suosiolla vaikka vähän naposteltavaa se myös helpottaa oireita. Yksi mikä myös auttaa, mutta on ainakin Suomessa laiton ja kyseenalainen keino on polttaa mietoa heinää tupakan sijaan. Hyvä puoli ettei aiheuta samaa pakkomielteistä riippuvuutta kuin nikotiini ja rentouttaa mieltä.

Yritä myös asennoitua tupakkaa ja nikotiinia kohtaan inhoten.

Itse poltin 13-19 ja joskus kovassa kännissä tavan takia sortunut polttamaan. Selvinpäin en voi kuvitellakaan edes koskevani tupakkaan.

Malttia vaaditaan se on pitkä tie. Nikotiinin riippuvuus potentiaali on huumeista korkeimpia.

Vierailija
JuurikinNiin

Nykyään saa apteekista Champix-merkkistä lääkettä, joka tekee tupakan pahan makuiseksi ja ällöttäväksi.

Ei kai se tupakan makuun vaikuta,

..sytyttäneeksi tupakan neljä kertaa, mutta kun se ei maistunut miltään, hän tumppasi..
http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/40 ... nti-loppui

Vaikuttaa aika toimivalta lääkkeeltä, täytyy kokeilla "terassikauden" jälkeen.

Vierailija

Kiitos vastauksesta!

Olen tupakoinut jo tosi kauan. 30v.
Irtiotto on vaikeaa.
Siellä ne nikotiinipurkat on vieläkin
koskemattomina pöydällä.

Kohta on jo yö
Kauniita unia
T. zee

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
zee
Kiitos vastauksesta!

Irtiotto on vaikeaa.
koskemattomina pöydällä.

Kohta on jo yö
Kauniita unia
T. zee

Itsekin poltin yli 30 v ja nyt 6 v jo savutta (hengissä) eli tsemppiä vaan! Apuna mulla oli niksat ja muutama luontaistuote sekä vertaistuki stumppi -foorumi.

Don't give up!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
zee
Kiitos vastauksesta!

Irtiotto on vaikeaa.
koskemattomina pöydällä.

Kohta on jo yö
Kauniita unia
T. zee

Raportoippa tänne tuntemuksiasi kun aloitat tupakkalakon. Kerro fyysiset ja psyykiset oireet, mielihalut ja tuntemukset. Kirjoita aluksi vaikka tunnin välein, ts. aina kun tulee tupakka-aatoksia tms. Eiköhän ne kirjoituskerrat siitä harvene. Olisi mielenkiintoista seurata prosessia. Ite olen tupakoinut 16 vuotta ja olen ajatellut että voisi alkaa ehkä ajattelemaan lopettamista...

Hämmentää.

Vierailija

Huomenia!

Tootired sanoi, että jos ei peloita ja mitä luontaistuotteita käytit?
Minua peloittaa, Ainoa asia, joka on pysynyt samana elämäni aallokoissa on tupakka.
Tupakointi väsyttää ,niin , se on se syy miksi siitä eroon tahdon.

Yritän kuitenkin.
Tosin en pysty tunnin välein tuntemuksistani kertomaan.

Zee yrittää!!!!!

Vierailija

Kohtelen muita kuten toivon, että minua kohdeltaisiin.

Nikotiinipurkka aiheutti laksatiiviset oireet.
Vessasta tuli hyvä ystäväni ja paisuin
kuin ilmapallo. Voin siis todella huonosti.
Tänä aamuna purkat meni roskiin.
Ensi viikolla minulla on lääkäriin asiaa.
Otan aiheen esille siellä.

zee

Vierailija

Vihreä jenkki purukumi riitti minulle. Homma on kiinni ainoastaan tahdonvoimasta. Jos ei pysty lopettamana tupakointi ei sitä oikeasti halua.

Vierailija

Henki on vahva, kenties
mutta liha heikko.
Haluan oikeesti eroon tupakasta!

Nikotiini on yksi voimakkaimmin addiktoivista
aineista. Viinasta en tiedä koska en juo.

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
zee
Henki on vahva, kenties
mutta liha heikko.
Haluan oikeesti eroon tupakasta!

Nikotiini on yksi voimakkaimmin addiktoivista
aineista. Viinasta en tiedä koska en juo.

Nikotiini- ja tapariippuvuus, siinä minusta ne kaksi syytä, ja eroon pääsy ei minusta ole niin yksinkertainen että vain "tahdosta" kiinni.

Nykyään saa lekureilta hyvin lääkekuuria ja sitten voi laittaa niksalaastariakin, mutta painottaisin sitä vertaistukea, varsinkin jos lopettaa yksin niin on hankalaa varmasti.

Oletko tutustunut http://www.stumppi.fi -saittiin ja sen keskustelut-osioon jossa kymmenittäin eri-ikäisiä tupakoinnin lopettamista aikovia että jo lopettaneita keskustelee ja tukee toisiaan?

Don't give up!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jos haluaa isoäidiksi, on lopetettava tupakointi odotusaikana, sillä se vaikuttaa syntymättömän lapsen hedelmällisyyteen.

endokrinologian erikoislääkäri Helena Tinkanen

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32641
Liittynyt6.12.2009

Menthol increases nicotine addiction by tweaking brain

It's a fresh problem. People who smoke menthol cigarettes often smoke more frequently and can be less likely to quit – and it could be because fresh-tasting menthol is changing their brains to more sensitive to nicotine.

How menthol enhances nicotine addiction has been something of a mystery. Now, Brandon Henderson at the California Institute of Technology in Pasadena and his colleagues have shown that exposing mice to menthol alone causes them to develop more nicotinic receptors, the parts of the brain that are targeted by nicotine.

Menthol can be used medically to relieve minor throat irritations, and menthol-flavoured cigarettes were first introduced in the 1920s. But smokers of menthol cigarettes can be less likely to quit. In one study of giving up smoking, 50 per cent of unflavoured-cigarette smokers were able to quit, while menthol smokers showed quitting rates as low as 23 per cent, depending on ethnicity.

Over time, smokers of both menthol and unflavoured cigarettes acquire more receptors for nicotine, particularly in neurons involved in the body's neural pathways for reward and motivation. And research last year showed thatsmokers of menthol cigarettes develop even more of these receptors than smokers of unflavoured cigarettes.

http://www.newscientist.com/article/dn26668-menthol-increases-nicotine-addiction-by-tweaking-brain.html#.VISW0yI-KF4

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Se on jännä miten moni ylipäätään aloittaa koko tupakoinnin, vaikka tietää mihin se johtaa. Tietenkin jos on aloittanut silloin muutama vuoskymmen sitten kun se oli suorastaan hyvä asia polttaa, ei suinkaan pahe, niin ymmärrettävää. 

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat