minkä ikäisillä todellinen valta yhteiskunnassa?

Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Tämmöisestä asiasta kinailtu kaverin kanssa.Ollaan päivää vaille samanikäisiä.Minä olen päivän vanhempi 31 vuotias.
Minulla on taipumusta arvostaa vanhempia ihmisiä,ja nähdä ihmisen mahdollisuus muuttua ja uusiutua.Olla "nuorempi kuin on"
Kaverilla taasen on taipumus nähdä jopa meidät(ikäluokkamme) itsemme usein toistuvissa keskusteluissa vanhoina.Jo urautuneina,uusiutumiskyvyttöminä.

Tämän kertainen keskustelu lähti liikkeelle yhdeksänkymmentäluvun lamasta.Sen seurauksista,siitä selvinneiden ihmisten jatkosta ja sen vaikutuksesta nykypäivän ratkaisuihin ja asenneilmapiiriin.
Minä väitin,että se sukupolvi,joka ajeli Hawaijipaidoissa BMW:llä kenkäpuhelin korvalla 90-luvun taitteen huumassa EI OLE VIELÄ varsinaisesti vallankahvassa ja vaikuttamassa asenneilmapiiriin..Kaveri taasen väitti,että on parhaillaan,tai jopa jo ohi vallankahvaikänsä.
Kumpikin myönsi,että oma pohjavire laittaa vähän provosoimaan ja lisäämään mielipiteen painokkuutta.Mutta selvästi kumpikin oman kantansa piti.
Toki ymmärsimme senkin,että näitä Hawaijipaidoissa bemareilla ajelevia kenkäpuhelimeen puhuvia juppeja oli eri ikäisiä.Mutta jos nyt leikitellään,että puolet hawaijipaidoista mahtui raameihin 28-38 ikävuotta he olisivat nyt noin 48-58 vuotisia.

Itse äänestän todellisen vallan olevan luokassa 51-60.Tuossa iässä useasti politiikassa ja virkamieskunnassa koetaan "uran huippu"(tai jätetään sitten kokematta).Toki loppuvuosien eläkevirkoja tarjotaan korkeiltakin paikoilta,mutta ehkä ne virat ovat useammin edustuksellisempia laajan taustalla toimivan virkamieskunnan ansiosta/takia.
Sikäli äänestän väärin,että edelleen näyttäisi suuret ikäluokat(jotka ovat jo joitain vuosia yli kuuudenkymmenen)olevan paljon eri aihdeiden keskiössä.Aika monessa asioissa edunsaajina.Mutta varsinaisessa vallan keskiössä heidän edustajiaan on vähenemään päin.

Kommentit (1)

Vierailija

jos 50-60 vuotiailla on todellinen valta, niin siinä on sekä hyvä että huono puoli.. Hyvä puoli on se, että he eivät hätäköi, eivät yritä todistella pätevyyttä samalla lailla kuin nuoret, he pelkäävät kaikkea uutta, mikä estää liian hullujen ideoiden toteutuksen. Huono puoli on edellisten asioiden vastakohta.

Uusimmat

Suosituimmat