Julkinen terveydenhuolto on hyvä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Hyvä esimerkki että kuin veljellä oli jalka kipeä ja se meni yksityiseen niin olisi ilmeisesti varmuuden vuoksi pitänyt operoida jalkaa. Mutta julkisessa terveydenhuollossa pärjäsi vain venyttelyillä ja järkikin sanoo että ei se jalka niin huonosti ollut että sitä olisi pitänyt leikata.

Eli rahakiilto silmissä nämä yksityiset lääkärit on. Julkisella saa parempaa terveydenhuoltoa. Myöskin esim. hammaslääkärille pääsee aina jos tarvitsee. 2 vuoden välein pitää käydä, eli jos ihmiset eivät osaa huolehtia omasta suuhygienisasta ja pitää puolen vuoden välein käydä hammaslääkärissä niin se ei ole julkisen hoidon vika.

Kommentit (7)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Julkinen terveydenhuolto on hyvä

Kyllä kai, mutta pitkässä juoksussa. Jos terveydenhoito toteutettaisiin vain yksityisillä, niin voisi hintataso vähän nousta. Kuka nyt voisi olla maksamatta terveydestään?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Samaa mieltä. Reilun kolmen kuukauden satsi mielialalääkkeitäni maksaa yhteiskunnalle n. 1000€ ja mulle vain 3€. Saattaa olla että jos asuttaisiin jenkkilässä en olisi junaillut itselleni nykyisenlaisia olosuhteita. Olisin raatanut niska limassa niinkun kaikki muutkin.

-

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Olen perehtynyt tähän suomalaiseen julkiseen hoitokäytäntöön muutamana viime vuotena läpikotaisin ja olen pettynyt,

Olen myös törmännyt todella päteviin alan auktoriteetteihin, mutta heidän uudistusideansa ovat suurten alkuhehkutusten jälkeen hiipuneet eri portaissa olemattomiin ja wanha käytäntö jatkuu entistä byrokraattisempana ja yhä enemmän resursseja hukkaavana.

Olen menettänyt toivoni Suomen osalta. Minulla on koti myös Espanjassa ja aion viettää viettää viime ajat siellä jos laitostun ja päätän yhä elää. Hoito on inhimillisempää.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Julkinen terveydenhuolto OLISI hyvä, mikäli sieltä saisi yksilöllisen terveydenhuoltopalvelun.

Paljonko sellainen tulisi maksamaan?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
sigfrid
Moni asia korjaantuisi, jos kansalle jaettaisiin ilmaiset mielialalääkkeet.

Moni asia korjaantuisi, jos lääkkeistä luovuttaisiin kokonaan ja junttisuomalainen(tm) "perrrrkele" - asenne häivytettäisiin.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Bushmaster
sigfrid
Moni asia korjaantuisi, jos kansalle jaettaisiin ilmaiset mielialalääkkeet.

Moni asia korjaantuisi, jos lääkkeistä luovuttaisiin kokonaan ja junttisuomalainen(tm) "perrrrkele" - asenne häivytettäisiin.

Asenteella pääsee eroon vaikka peräpukamista.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat