Ympäristöpolitiikka vaikeuksissa.

Seuraa 
Viestejä663
Liittynyt1.1.2009

Ympäristöpolitiikka, luonnonsuojelu, vaikeuksissa, mitä tehdä.

Nykyinen politiikka lisää luonnonvarojen kulutusta,,,maapallon kansakunnat kulkee talouden ohjaamana kohti lisääntyvää luonnonvarojen heikentymistä ja sitä kautta kohti omaa kurjuuttaan.

Kaupungeissa asuva ihmistarha erkaantuu luonnosta ymmärtämättä luontoa.

Poliittisista puolueista vihreä-puolue on menettänyt otteensa.

En tiedä enää ketä äänestän ensi vuonna,,,, ,,,taidanpa jättää äänestämättä,,,,ei voi mitään.

Tosin,,,,elämä jatkuu silti.

Kommentit (4)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Vihreillä ja piiperöillä on ollut homma ihan kadoksissa koko aatteen historian ajan. Ismi tekee semmoisen tempun, että todellisuus hämärtyy ja korvautuu jollain ihan muulla.

Oon sapekas kaikkea piiperrystä hiukankin sivuavaa kohtaan, koska olen joutunut liian usein poliittisen istisen järjettömän viherterrorin kohteeksi.

- Ubi bene, ibi patria -

tosikolie
Seuraa 
Viestejä663
Liittynyt1.1.2009
Pacanus Rusticanus
Vihreillä ja piiperöillä on ollut homma ihan kadoksissa koko aatteen historian ajan. Ismi tekee semmoisen tempun, että todellisuus hämärtyy ja korvautuu jollain ihan muulla.

Oon sapekas kaikkea piiperrystä hiukankin sivuavaa kohtaan, koska olen joutunut liian usein poliittisen istisen järjettömän viherterrorin kohteeksi.

Kai se talousismi on se joka tällä hetkellä ohjaa ihmistä,,, ja tietenkin sairauksien ja epäterveen elämän pelko.

Ja monenlainen turhanaikainen toisten ajatuksien mollaaminen.

Mutta,,,luonto-aika kulkee silti riippumatta kulkijoista.

Vierailija

Kyllä ympäristöajattelu nostaa jälleen päätään, kun taloudenpalvojat saavat lisättyä hyvinvoinnin, resurssien riittävyyden ja puhtaat elinolosuhteet laskelmiinsa. Nääs kun esimerkiksi teollisuuslaitoksella puhtaan järven saastuttaminen on todellisuudessa huomattavasti kalliimpaa, kuin jätteiden käsittely, vaikka asiaa ei näin vielä rahalaskelmissa osata laskea.
Rakennettava vedenpuhdistusinfrastruktuuri, lisääntyvät terveyskustannukset, heikentyvät kalakannat ja lisääntyvä pahoinvointi saasteiden lähellä ovat hyvin kalliita laskuja neljännesvuosikatsauksen vuoksi tehtyjen lyhytkatseisten päätösten peittelystä.
Talouselämä kehittyy väistämättä kohti resurssipohjaista taloutta, jolloin laskelmissa osataan huomioida toimien pitkäaikaiset vaikutukset sekä resurssien uusiutuminen. Tällöin ympäristöajattelu saa uuden fanikunnan myös taloustieteilijöiden keskuudesta.

Uusimmat

Suosituimmat