Miksi työttömyyttä hoidettu huonosti suomessa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minkä takia työttömyyttä on hoidettu suomessa huonosti? ja miksi se on tabu.

Virallisissa tilastoissa melkein 300 tuhatta työtöntä

Miksei yhteiskunta pysty työllistämään työttömiä. Karkeesti sanottuna on kerrottu että on halvempaa olla työttömänä. Mutta jos esim. Nuorison työttömyys maksaa 6.6 miljardia euroa niin eikös tuolla rahalla saisi jotain hommia aikaan mistä maksetaan palkkaa.

Asenne suomessa jotenkin työttömyysvastainen ja eikä siksi haluta työttömyyttä hoitaa, niin tabu, että helpompi unohtaa koko asia.

Kuka tälläiset asenteet saanut aikaan?, tosin on ymmärrettävää kuin vielä 80-luvulla työttömyys oli 3 prosenttia. eli töitä riitti ihmisille.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Sen takia, että on paskoja päättäjiä, jotka eivät tajua työttömän elämästä mitään. Ja joiden suhteellisuuden taju on muutenkin täysin hämärtynyt.

Vierailija

Minun työttömyyden syy on se, että viranomainen antoi kielteisen starttirahapäätöksen.

Harmittaa, kun lopetin hyväpalkkaisen työpaikan itse.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kuinka moni työtön tai lomautettu haluaisi tehdä työtä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw

Tässä se vika onkin. Suomessa työttömän ei KANNATA tehdä töitä. Siis pätkätöitä tai työkkärin ilmaistöitä. Saa yhtä paljon rahaa työttömänä. Kuka idiootti ilmaiseksi töissä käy?
Pitäisi päästä suoraan pitkäaikaisiin töihin, mutta se on melkein mahdotonta Suomessa. Siivojan töihinkin pitää käydä joku työkkärin haistapaskakurssi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Saw

En ainakaan minä.
500 egeä tipahtaa kirstuun niin että heilahtaa(-verot) tekemättä mitään.

Noh, kaippa sitä voisi ajatella että tänne palstalle kirjoittelu olisi ikäänkuin työtä. Sivistän suomen ja maailman kansaa näillä hyvillä kirjoitteluillani.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Javert
Vanhanen ärähti demareille: Vastenmielistä!

Heinäluoman mielestä töitä ei riitä enää suomalaisille, jos hallitus pitää kiinni tavoitteestaan lisätä työperäistä maahanmuuttoa. Tämä voimistaisi rasismia, Heinäluoma varoittaa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2109804

Nyt demarit saa mun ääneni.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Javert

Heinäluoman mielestä töitä ei riitä enää suomalaisille, jos hallitus pitää kiinni tavoitteestaan lisätä työperäistä maahanmuuttoa. Tämä voimistaisi rasismia, Heinäluoma varoittaa.

Tuo Vanhasen on pahiten vieraantunut todellisuudesta ja sillä paskalla on eniten valtaa Suomessa. Vanhanen pitää erottaa heti ja viedä saunan taakse.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Saw

En ainakaan minä.
500 egeä tipahtaa kirstuun niin että heilahtaa(-verot) tekemättä mitään.

Noh, kaippa sitä voisi ajatella että tänne palstalle kirjoittelu olisi ikäänkuin työtä. Sivistän suomen ja maailman kansaa näillä hyvillä kirjoitteluillani.

No, meikäläinen on tehnyt 8 kk ilmaista työtä tappiolla, kun peruspäivärahasta on pitänyt maksaa päivähoitomaksu ja työmatkat.

Arviolta 13 % Suomen työvoimasta tekee työtä palkattomasti erilaisin mukaharjoittelun tai työelämävalmennuksen tai -kokeilun nimikkein, tai sivareina.

Vierailija
kabus
Sen takia, että on paskoja päättäjiä, jotka eivät tajua työttömän elämästä mitään. Ja joiden suhteellisuuden taju on muutenkin täysin hämärtynyt.

Saadaan halpistyövoimaa ulkomailta ja saadaan teetettyä työt halvemmalla. Suomalaisen työntekijän kannalta paha, mutta kokoomuslaiselle miljonäärille tämä on unelma. Saadaan myös otettua niskasta työntekijöitä eli ihmiset eivät pääse vaatimaan työltään liikoja.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008
kabus
Saw

Tässä se vika onkin. Suomessa työttömän ei KANNATA tehdä töitä. Siis pätkätöitä tai työkkärin ilmaistöitä. Saa yhtä paljon rahaa työttömänä. Kuka idiootti ilmaiseksi töissä käy?
Pitäisi päästä suoraan pitkäaikaisiin töihin, mutta se on melkein mahdotonta Suomessa. Siivojan töihinkin pitää käydä joku työkkärin haistapaskakurssi.

Työmarkkinat on pikkasen muuttuneet siitä, mitä ne oli joskus 80-luvulla, jolloin töihin pääsi kun pikkusen piti kaverille kilauttaa.

Ei tarvi tehdä mitään. Sen kun pämppää lainat, asunnot ja kaverit pihalle, niin ehkä valtio tai kirkko tarjoaa yömajaa.

Jos ei tarjoa, niin ehkä sellainen pitää itse rakentaa. Ei ole välttämättä juoksevaa vettä, mutta hei! onpahan omin käsin tehty. Paitsi jos tyytyy telttaan.

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Vierailija
Naksuttaja

Itse ajattelen tuollaista tilannetta sijoituksena: Minun kannattaa jonkin aikaa tehdä hommia, vaikka en rahallisesti niistä heti hyödykään. Mutta sillä tavalla saan jalan työelämän oven väliin ja jatkossa sijoitus maksaa itsensä takaisin. Vähän sama juttu kuin opiskelussa - ei ehkä kättelyssä kannattavin 'elämäntapa', mutta tuottava sijoitus pidemmällä aikavälillä - eikä pelkästään rahallisesti, vaan myös elämänlaadullisesti.

Olen myös itse aikanaan toteuttanut tätä ajatusta ja nykyään nautin sen tuotoista.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Kyllähän jonku "omistavaan luokkaan" kuuluvan kannalta
työllisyyskysymykset on hoijettu helekatin hyvin.
Maassa on työttömiä jokka on valmiita hyppäämään töihin jopa
"alle taksojen" olevalla palkalla.

Ja yleensä markkinatalousvetoiseen yhteiskuntaan kuuluu , että on olemassa työvoimareservi joka "tarpeen vaatiessa" saahan käyttöön ja halvalla.

Älkää uikuttako tyhjää, elämme kapitalistisessa yhteiskunnassa, itte oletta päättäjännä sinne äänestäneet , joten nielkää
äänestyksenne tulokset uikuttamatta.

Minua että voi siittä syyttää, sillä en luota edustukselliseen demokratiiaan, enkä näin ollen äänestä roistoja asijoitamma hoitamhan.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
TERÄS NALLEPUH
Javert

Nyt demarit saa mun ääneni.

Demarit kääntävät kyllä kelkkansa vaalien jälkeen.

Minun työttömyyteni syy on työuupumus. En jaksanut tehdä 64 tuntista ja 7 päiväistä työviikkoa. Samoin yövuoro alkoi ottaa koville, joten oli pakko ottaa lopputili ja sairaalaan.

Nyt olen hakenut 2 täyttä kierrosta työkyvyttömyyseläkettä turhaan. 1 koko kierros on 3 vuotta ja aina vaan saan hylkypäätöksiä. Kelan ja vakuutusoikeuden mielestä olen työkykyinen, vaikka kahden lääkärin B-lausunnon perusteella olenkin työkyvytön. Noiden kahden B-lausunnon lisäksi on monta työkokeilulausuntoja, mutta kelalle mikään ei riitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat