Ymmärrätkö Koshin avattaren kielellisen leikin?

Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Koshin avatar kertoo käyttäjä Koshin olevan viiden tähden käyttäjä. Olen aina tulkinnut sen tarkoittavan sitä, että Kosh haluaa mainostaa omia kykyjään palstan keskustelijana. Kosh kuitenkin kiistää tämän tulkinnan ja kirjoittaa:

vapaa-sana-f5/onko-awebin-viesteja-voitu-poistaa-t45332-75.html

Kosh
Lisäksi tuohon avatreen liittyy tietty kielellinen leikki, joka tarjoaa monimerkityksellisyydessään mainion ansan kaltaisillesi tarkoitushakuisille henkilökohtaisuuksien laatijoille.

Minä en tuota kielellistä leikkiä (ansaa) ymmärrä, vaikka kuinka miettisin. Olen siis varmasti tyhmä. Voisiko joku minua fiksumpi kertoa, mistä tuossa sanaleikissä on kyse?

Tämän keskustelun avasin, koska Kosh avasi pian lukittavan keskustelun (modejen sanojen mukaan sen pitäisi olla jo lukittu) joka käsitteli minun hänen avatartaan käsitelleitä viestejä. Koska aihe oli hänelle niin tärkeä, että hän avasi sitä varten kokonaan uuden ketjun, haluaisin muiden keskustelijoiden avun turvin saada selvyyttä tähän asiaan. Kosh itse ei halua tätä juttua selventää, eli apua muilta tarvitaan.

Koshin arvoituksellinen avatar siis kuuluu:

"Käyttäjän Kosh kokonaisarvioa (viisi tähteä)"

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Kommentit (79)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Noh... Paljastan tässä tyhmyyteni... Oon aatellu siitä asti kun tulin palstalle, että en tajua tuota avatarta. Koska oon ajatellut (luullut) että se koskee niin ku palstaa yleensä ja käytävää keskustelua. Ja mitä enemmän palstaan pääsin sisään niin sitä enemmän ihmettelin että mitä uitun viiden tähden keskustelua tällä palstalla on. En tajunnut, että se yhdistetään/yhdistettäisiin kirjoittajaan itseensä. Oon aatellu että se on joku palstalle annettava kokonaisarvio tms. ja mitä enemmän täällä roikkuu sitä hullummalta se tuntuu. Siksi oli valasevaa kun tuossa edellisessä keskustelussa Awep toi ilmi että se koskeekin häntä ihtiään! Koin valaistumisen

Hämmentää.

Vierailija

Minusta tuo on ollut aina selvä kuin pläkki.

Siin Kosh-niminen käyttäjä antaa arvionsa, viisi tähteä, vaikkapa palstasta tai jostain muusta. Kuinka monta tähteä on maksimi ja montako on minimi ei ole määritetty.

Siinä ei lue, että tässä on arvio Kosh-nimisestä käyttäjästä, vaikka joku sen voi niinkin tulkita, mutta se ei ole suomeksi täsmällisesti ilmaistu.

Vierailija

Jos se viittaa kohinaan.
Kosh on arviounut kohinan viiden tähden luokkaan tai Koshin kohina on arvioitu. Eli siis vähän kohinaa. Veikkaan että se on harrastukseen liittyvä avatar. Radioamatööri tai desibelijeppe.

Nupo
Seuraa 
Viestejä208
Liittynyt20.1.2010

Kosh tulee tulevaisuudessa olemaan Vorlon-imperiumin suurlähettiläs Babylon 5-avaruusasemalla. Mahtavatko tähdet viitata jotenkin siihen suuntaan? Ehkäpä Kosh näkee tulevaisuuteen ja pystyy jo nyt sanomaan, että ihmiskunnan toiminta on viiden tähden arvoista ja johtaa tämän galaktisen kohtaamispaikan luomiseen eri rotujen välillä. Ehkäpä jopa tiede-lehden palstalla on suurta merkitystä tämän tulevaisuuden luomisessa. Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin Koshhan mitä ilmeisimmin vorlonien "tehtävän" mukaisesti ohjailee ihmisten toimintaa oikeaan suuntaan.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Jostain syystä muuten fiksut ihmiset eivät vaivaannu taivuttamaan yhtä lainasanaa oikein. Tar-pääte viittaa usein naiseen, mutta ei tässä tapauksessa. En matkusta Qatareen. En käsittele lihaa siten, että siitä tulee oikeaoppista tartattarea, tartarta tai jotain muuta yhtä käsittämätöntä. Jos sanaa käsitellään pelkästään r-loppuisena, ei asia muutu mitenkään. Juutalainen muusikko voi taitaa klezmeren? Jos tämä ei nyt mene jakeluun, niin lähden kaljalle.

Mulgeron

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Aweb
Avattaresi mukaan olet mielestäsi täydellinen keskustelija, joten jos moisella avoimesti leuhkit niin ei mikään ihme että näet itsesi asiallisempana tekstintuottajana kuin vaikkapa minut.

Voithan vastata osoittamalla vaatimattomuutesi.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8916
Liittynyt18.8.2008
kairamo
Aweb
Avattaresi mukaan olet mielestäsi täydellinen keskustelija, joten jos moisella avoimesti leuhkit niin ei mikään ihme että näet itsesi asiallisempana tekstintuottajana kuin vaikkapa minut.

Voithan vastata osoittamalla vaatimattomuutesi.

No tuon avattaren viestin meikäkin ymmärtää.

Siinä on Aweb:n punnukset ja arvio niiden käyttökelpoisuudesta.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Taitaa olla, ja muistaakseni lopputulos kutakuinkin se, ettei Koshia ja Awebia saa erotettua toisistaan - kirveelläkään.

Mitä tulee Koshin avatareen, niin kuvittelin sen koskevan hänen henkilökohtaista elämysolemustaan. Kaikki palikat kasassa tai jotain peruslöpinää onnellisuustaseesta. Mutta mistä mä tiiän, kunhan arvailen.

Ja edittinä todettakoon, että aivan sama - paljon parempi kuin se silmä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Phony

Siin Kosh-niminen käyttäjä antaa arvionsa, viisi tähteä, vaikkapa palstasta tai jostain muusta. Kuinka monta tähteä on maksimi ja montako on minimi ei ole määritetty.

Tuo onkin hyvä. Jostain syystä minulla ei ole tuo vaihtoehto tullut mieleen laisinkaan.

Mutta Kosh sanoi, että siinä piilee jokin sanaleikki. Tuo selitys ei selitä sanaleikkiä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

syytinki
Seuraa 
Viestejä8916
Liittynyt18.8.2008
Aslak
No son tuoki niitä "koshastuksija", vailla mithän toellista merkitystä olevaa , niinko avattaren omistaja ittekki.
Ja niinko me muukkki.

Nyt varsin erehdyt. Kun oikein muistelin, niin kyllä siihen viesti sisältyy.

Otethan kaks kolmentähen jallua ja sitten tasoitethan yhen tähän jallulla. Tulleepi vain viiden tähden krapula.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat