Edelliset elämät?

Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

Olen saanut kuulla erinäisten hörhöjen tarinoita heidän kokemuksistaan edellisistä elämistä ja heidän selvännäkijöidensä ja astrologien kuvauksia niistä. Mitä tuollaisesta pitäisi ajatella?

Tänään tuli mieleen olisiko kyse siitä, että nämä henkilöt eivät pysty persoonallisuushäiriönsä takia näkemään itseään tässä elämässä ja siksi projisoivat nykyisen elämänsä historian fyysisten edellisten elämien muotoon pystyäkseen käsitelemään sitä.

Ajatuksia suuntaan tai toiseen?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Joo. Aikoinaan törmäsin vastaavaan. Edellinen elämä oli siellä Vesuviuksen purkauksen lähettyvillä.

Tottakai oli tämä näkijä, joka jonkinlaisessa transsissa pölpötti heidän elämästään silloin joskus. C-kasetilta kuuntelin tämän oraakkelin jaarituksia. Riäpäle ei ollut päässyt tasapainoon aikaisempien elämien kanssa. Eikä nykyistenkään. Olin vasta aloittamassa vaellusta, näkijä pölpötti.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Vanhempi mäyräkoiramme on kiinnostunut kaikesta remppahommasta suunnattomasti. Tulee vahtaamaan aina kun tapahtuu. Se on varmasti ollut edellisessä elämässään joku remonttireiska.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

entäs sitten 4 kuukautinen vauva,kun hän selvällä suomella sanoo olleensa ennen aikoinaan rekkakuskina yhdysvalloissa?
siinä tuskin on kyse persoonallisuushäiriöstä ja vauvan kyvyttömyydestä nähdä itseään tässä elämässä.
Ko.vauva oppi sitten myöhemmin puhumaan normaalisti normaalissa vajaan parin vuoden iässä sitä vauvojen normaalia jokeltelua.

Vierailija

Missä on todisteet tästä edellämainitusta vauvasta, joka neljän kuukauden iässä kertoi toimineensa rekkakuskina yhdysvalloissa?

Vierailija
o
Tänään tuli mieleen olisiko kyse siitä, että nämä henkilöt eivät pysty persoonallisuushäiriönsä takia näkemään itseään tässä elämässä ja siksi projisoivat nykyisen elämänsä historian fyysisten edellisten elämien muotoon pystyäkseen käsitelemään sitä.

Ajatuksia suuntaan tai toiseen?

Jos tiedetään, että ko. henkilö kärsii persoonallisuushäriöistä, niin tuollainen hindulainen uskomus reinkarnaatiosta näyttäisi psykologisesti tarkasteltuna skitsofreeniselta ajattelulta.

Todellisuudentajun heikkeneminen, tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden ja johdonmukaisuuden katkeaminen sekä tahtoelämän ja ajattelutoimintojen häiriintyminen ovat skitsofrenian keskeisiä oireita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

Muisti pelaa ehkä osittain, mutta järkeviä perusteita, jonka perusteella voisi perustella oman reinkarnaationsa, ei ole olemassakaan. Syy voi olla defenssimekanismeissa, mitä tuolla projektiolla vihjailit. Syy voi olla myös yksinkertaisesti siinä, että hermoradat noihin muistikuviin ovat osittain tuhoutuneet, jolloin pahemmanlaatuista henkistä romahdusta ja toimintakyvyttömyyttä välttääkseen, yksilön mieli luo egoa tasapainottavia uskomuksia.

Vierailija
Trigmegistus
Missä on todisteet tästä edellämainitusta vauvasta, joka neljän kuukauden iässä kertoi toimineensa rekkakuskina yhdysvalloissa?

Mitään todisteita ei tarvita, vaan luja usko riittää

"Kumma kyllä" moisista tapauksista ei sitten ole jäänyt jälkipolville yhtään videotaltiointia saati muutakaan evidenssiä

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Se mikä minua eniten hämmästyttää jälleensyntymisessä, on se kuinka moni on ollut edellisessä elämässään Kleopatra, Napoleon tai Caesar. Puhumattakaan niistä muista mahtihenkilöistä. Missä ovat kaikki maaorjat, pikkulapsena kuolleet, perusperheenäidit ja muut tavistallaajat? Eivätkö ne synny uudestaan?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Trigmegistus

Ja jos jotain todisteita asiasta löytyy (google löysi vain tämän keskustelun), on kyseessä todiste siitä että vauva sanoi näin. Ei todiste uudelleensyntymästä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
RaahenTiikeri
entäs sitten 4 kuukautinen vauva,kun hän selvällä suomella sanoo olleensa ennen aikoinaan rekkakuskina yhdysvalloissa?

No tuo on jo parempi kuin meidän entinen naapuri, joka oli omien puheidensa mukaan yksin metsässä moottorisahahommissa 4 vuotiaana.

siinä tuskin on kyse persoonallisuushäiriöstä ja vauvan kyvyttömyydestä nähdä itseään tässä elämässä.

No ei, mutta vauvan vanhemmilla (tai kuka tuollaista huuhaata sitten levittääkin) lienee korvien välisissä teurasjätteissä keskivakavia tai vakavia homevaurioita.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Olin edellisessä elämässä nainen ja asustelin silloin thaimaan alueella 1575 luvulla. Olin silloin kengäntekijä ja seilaaja.

Olin myöskin hyvin tuottelias, maanläheinen ihminen sekä olin synninnäinen näyttelijä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Olin edellisessä elämässä nainen ja asustelin silloin thaimaan alueella 1575 luvulla. Olin silloin kengäntekijä ja seilaaja.

Olin myöskin hyvin tuottelias, maanläheinen ihminen sekä olin synninnäinen näyttelijä.

Ai perskeles, luin otsikkoa että edelliset emännät. No niitä ei nyt kehtaa tässä luetella.
Muistelen kuitenkin höylänneeni edellisessäkin elämässäni Thaimaan alueella asunutta kengäntekijätyttöä ja seilaajaa..
Eli ilmeisesti olin silloin jonkin sortin puuseppä?

Sinäkö se oot Nalle ?

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

niin,olin pari päivää ketjusta pois.Ei minulla ole ko.vauvasta mitään todisteita.Eikä tapauksesta varmaan netistä löydy murustakaan.Se vain on juttu,joka tuttavan perheessä on pitkään elänyt,eikä sitä kukaan huuhaaksi ole vuosien(vuosikymmenten)aikana leimannut.Vain asiana joka tapahtui.
En ota kantaa siihen kertooko se edellisistä elämistä tai lapsen yhtäkksiestä puhekyvystä joka on taas hävitäkseen.tällaisena sen vain olen kuullut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat