Imuriin tehoja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos kerran mopoja voi virittää, mitenkä onnistuisi pölynimurin viritys ?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Koneisto ulos ja paineista asuntosi.

Siis ihan oikeasti. Muuten viritysvara loppuu tyhjiöön, eli 1 bar paine-eroon. Siitä eteenpäin on edettävä niin, että talo paineistetaan. Näin olen tehnyt itsekin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26854
Liittynyt16.3.2005
Lektu-Elli
Koneisto ulos ja paineista asuntosi.

Siis ihan oikeasti. Muuten viritysvara loppuu tyhjiöön, eli 1 bar paine-eroon.

No pane 20 senttiä paksu letku ja sellainen pumppu, joka imee toisen pään 0,1 bariin, niin eiköhän imu riitä ilman talon paineistamista useimpiin imurin normaaleihiin käytötarkoituksiin.

Tuskin olemassaolevaa imuria kannattaa viritellä. Osta (tai tee) isompi. Koko on imureissa valttia.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Minulla on yksimoottorinen teollisuusimuri kytketty väliletkulla tynnyriin kansisyklonilla, Imuletku on 50 metriä ja sen halkaisija 60 mm.

Toimii.

Lisää paukkua saa kytkemällä useampia imureita rinnan ja tai sarjaan.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija

Ottaa imurin siipipyörästä mitat ja skaalaa sen kaksimetriseksi ja pyörittämään 500 heppainen auton moottori, niin jo villakoirat saa kyytiä.

Vierailija

Kierroksia lisää moottoriin, yksi tapa voisi olla, että vähentää moottorin käämityksistä muutaman kierroksen pois. Toki tämä toimenpide johtaa siihen, että moottorin elinikä lyhenee ja se saatta muutenkin kuumentua, mutta niihän tuppaa mopojenkin virittämisessä käydä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8910
Liittynyt18.8.2008

Ilmastointiteipillä toinen imuri (letku) kiinni ykkösimurin poistoilmaukkoon. Sitten vai molemmat käyntiin.

Tietysti kannattaa ottaa kaikki turha pois, kuten suodattimet ja pölypussit, molemmista imureista, mutta sehän taisi olla jo itsestään selvää.

Vierailija

Imurointi perustuu huuhaatieteeseen ja sisältää epämääräisiä paineteorioita, jotka muuankin ansioitunut - aikoinaan itse NASA:akin kätellyt - tiedemies on sittemmin osoittanut tuulesta temmatuiksi.

Unohda siis imurointi ja piirrä pölylle uskottava vektori. Ovesta ulos, roskapussiin, sinkkiämpäriin, minne ikinä sen haluatkin menevän ja katso: huomenna on näin tapahtuva.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Perusimuri ei korvaa moppia.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26854
Liittynyt16.3.2005

Mihin tarvitset viritettyä imuria?

Luulen, että nykyaikaiset kuluttajapölynimurit on kustannussyistä niin optimoituja, että minkään yksittäisen osan muuttaminen ei lisää merkittävästi imutehoa. Jos lisäät moottoritehoa, ahtaat virtauskanavat kuristavat. Ja jos vaihdat kanavat ja puhaltimen, sitten olet jo rakentanut käytännössä uuden imurin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat