Revontulien todistaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaveri kertoili minulle satuja jostain revontulista, jotka kuulemma syntyvät kun 'aurinkotuulen varautuneet hiukkaset osuvat maan ilmakehään.'

hehheh, mitä potaskaa. Mihin ne hiukkaset ovat varautuneet??
Siihen ilmakehään osumiseen vai?

Naurettavaa kehitellä jotain valoilmiö-teorioita päässään.

Kuvankin linkitti minulle näistä 'revontulista', mutta selvä kuvamanipulaatiohan
tuo oli. Huonoa photoshop -jälkeä.

Koitin fiksusti vihjata, että omaa järkeäänkin saa käyttää, mutta ei. Sama jankutus 'revontulista' näyttää jatkuvan.

Vaadin todisteita.

Todistustaakka on väitteen esittäjällä.

Sivut

Kommentit (20)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Jotkut väittävät myös nähneensä revontulia, mutta ihmisethän näkevät kaikenlaista. Myös UFOja monet väittävät nähneensä, mutta todistustaakka on näkijällä. Agraarilegendaahan nuo vain ovat.

Vierailija

Kyllä, simaa tuhosin iltasella litran pullollisen..

-Mutta alkoholitonta, jos tuo oli jotain vihjailua(?).

Hauskaa vappua kuitenkin!

edit: jees kirjoitti: "Ihmetyttää kyllä mitä kiksejä ihmiset näistä saa?
Tosin voihan siitä saada ylemmyydentunnetta kun onnisutneesti kykenee trollaamaan fiksuina itseään pitämiään ihmisiä."

-Keneen viittaat tällä, nyt en ymmärtänyt?

Vierailija
Tyräpoika
Kaveri kertoili minulle satuja jostain revontulista, jotka kuulemma syntyvät kun 'aurinkotuulen varautuneet hiukkaset osuvat maan ilmakehään.'

....

Todistustaakka on väitteen esittäjällä.

Miksi kukaan täälä foorumilla todistelisi kaverisi väitteitä, jos kerta todistustaakka on väitteen esittäjällä?

EDIT: Nii-in varsinkin lapsilla tuo liiallinen sokerin nauttiminen aiheuttaa monasti sokerihumalaa

Vierailija

Kun se kaverikin käy tällä foorumilla, niin ajattelin että aiheesta olisi saanut keskustelun aikaiseksi.

Mutta meninpäs taas halpaan.

Vierailija

Juu ehkä olis kannattnu esim. ottaa wikipedia kuvauksen ja perustaa argumentoinnin siihen eli

Revontulien fysiikka
Revontulet aiheuttaa aurinkotuulen korkeaenergiaisten hiukkasten vuorovaikutus maan yläilmakehän atomien kanssa. Korkeaenergiaiset hiukkaset, yleensä elektronit, voivat virittää neutraalin kaasun valenssielektronit, jotka palatessaan viritystilastaan alemmalle energiatilalle säteilevät fotoneja. Samankaltainen luminesenssi-ilmiö tapahtuu neonlampussa. Valon väri riippuu kaasuatomeista, johon hiukkanen törmää, ja niiden energiatiloista. Vihreä väri syntyy yksiatomisesta hapesta (valon aallonpituus 557,7 nm) ja punainen molekylaarisesta hapesta (630,0 nm). Sininen väri syntyy typestä.
Vierailija

Wikipedia?

Tosi luotettavaa tietoa. (Ei.)

-Sinnehän voi kuka tahansa kirjoitella.

Ei kelpaa vakuuttavaksi tietolähteeksi.

Vierailija

En ymmärrä puoliakaan tuosta linkittämästäsi sivusta, koska
englantini ei ole kovinkaan sujuvaa.

Haluaisin jotain kongereettisia todisteita, enkä mitään
nettijorinoita. Internetissä kun kuka tahansa voi kirjoitella suunnilleen mitä tahansa (mistä aiheesta tahansa) ja kenen tahansa nimissä.

Eli jotain kongreettista pöytään.

Ei ole teorioita eikä argumentteja, kun en koskaan ole revontulia nähnyt. -En siis myöskään voi uskoa tuollaiseen höpönlöpöön jostain 'varautuneista hiukkasista'.

En ole koskaan nähnyt tuollaisia hiukkasiakaan.

Vierailija

Jos haluat nähdä konkreettisesti revontulia, niin suosittelen sinulle havainnointiin ns. standardimetodia. Standardimetodissa pyritään paikantamaan sutura coronarian alaosa käyttämällä standardietäisyyttä kiintopisteinä toimivista zygomaluun yläreunasta ja orbitan lateraalireunasta.

Tai jos sinulla on Lapissa tuttuja niin pyydä heitä pussittamaan paloturvallisesti hieman revontulta ja lähettämään sinulle. Mikään ei ole niin hienoa kuin loikoilla revontulen loimutessa, porontaljalla konjakkia siemaillen.

Vierailija

Harmi kun ei ole lapissa tuttuja, olisin tosiaankin pyytänyt lähettämään minulle hieman revontulta ja ehkä ketunleipiäkin näin vapun alla.

asurvo kirjoitti: "Standardimetodissa pyritään paikantamaan sutura coronarian alaosa käyttämällä standardietäisyyttä kiintopisteinä toimivista zygomaluun yläreunasta ja orbitan lateraalireunasta."

Siis onnistuuko tuo standardimetodi ihan harpilla ja mikroskoopilla?

Vai tarvitaanko myös aurausmerkkejä ja suolatikkuja?

Jenkkien levittämää propagandaa, sanon minä.

Ennenkuin todistatte revontulien olemassaolon minulle kongreettisesti, niitä ei ole olemassakaan.

Aivan samoin kuin kuussa ei ole käyty, ja dinosauruksia ei koskaan ole ollut olemassakaan.

Ei voi olla mahdollista.

Minulla ei ole mitään kongreettisia todisteita näistä edellämainituista tapahtumista, kun en itse ole paikan päällä ollut näitä näkemässä.

Valokuvat, videot, televisio, radio, sanomalehdet eivätkä internetistä löytyvät kirjoitukset riitä todistamaan revontulien olemassaoloa. Kuka tahansa voi vääristellä ja puhua ja näyttää näissä edellämainituissa omiaan.

Sinuna tarkastelisin myös omaa kriittisyyttäsi.

-Ettet vain olisi nyt sinäkin joutunut propagandan uhriksi?

Vierailija

Standardimetodissa käytetään mm. mitta-asteikkoa. Transorbitaalisessa -metodissa on taas on käytössä harppimainen instrumentti. Siitä vain valitsemaan itselle paras vaihtoehto.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat