Ovatko pölynimurikauppiaat TV-tarkastajia?

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Asunnollani on käynyt tänä keväänä kaksi pölynimurikaupustelijaa, jotka kertovat olevansa jostain Hedengreniltä. He haluavat välttämättä nähdä nykyisen pölynimurini. Miksi??? Mitä he siis itseasiassa haluavat nähdä?
Mikä on tämä hämäräperäinen "Hedengren"?

Imurikauppiaat käyvät silloin, kun olen kotona. Sen sijaan TV-lupatarkastajat käyvät silloin, kun en ole kotona. Kerran minulle soitettiin TV-lupa-asiassa ja kiristettiin TV-maksua. Tänään oli postiluukkuun jätetty maksulomake, jossa kehoitettiin maksamaan TV-maksu, vaikka kerroin jo aikaisemman puhelintiedustelun yhteydessä, että minulla ei ole telkkaria.

Vakoilevatko nuo "hedengrenit" ja TV-lupatarkastajat kerrostalon parkkipaikkoja, josta he tietävät, milloin olen kotona ja milloin en???

Miksei TV-lupatarkastaja uskalla tulla silloin, kun olen kotona?

Sinne Hedengrenille terveiset, että minulla ei todellakaan ole TV:tä, kuten olette nähneet. Voisitteko kertoa tämän myös niille TV-lupatarkastajatovereillenne?

Sivut

Kommentit (23)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Tuttu juttu. Ne on niitä. NE eivät paitsi ota selvää kaikesta sinusta, NE myös tietävät! "Kuuntelet Radio Novaa": NE tietävät jopa mitä radiokanavaa kuuntelet! Tarkkana saa olla!

Vierailija
Volitans
Tuttu juttu. Ne on niitä. NE eivät paitsi ota selvää kaikesta sinusta, NE myös tietävät! "Kuuntelet Radio Novaa": NE tietävät jopa mitä radiokanavaa kuuntelet! Tarkkana saa olla!

HA! Huonostipa tietävät, en kuuntele Novaa. Lisäksi mainoksissa monesti kyselevät sitä ja tätä, mutta minäpä en vastaa!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
iileskotti
Volitans

HA! Huonostipa tietävät, en kuuntele Novaa. Lisäksi mainoksissa monesti kyselevät sitä ja tätä, mutta minäpä en vastaa!

Puhuinkin vain omasta puolestani! Ne luotaa sun ajatuksia!

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
iileskotti

HA! Huonostipa tietävät, en kuuntele Novaa. :

Ha itsellesi. Kylläpäs vaan tietävätkin. Vai oletko kuullut niiden sanovan, että "et kuuntele radio Novaa"? Ne eivät piruuttaan sano sitä sinulle, vaikka tietävätkin, että et kuuntele radio Novaa. Vai miten se nyt meni? .

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Ertsu
Asunnollani on käynyt tänä keväänä kaksi pölynimurikaupustelijaa, jotka kertovat olevansa jostain Hedengreniltä. He haluavat välttämättä nähdä nykyisen pölynimurini. Miksi??? Mitä he siis itseasiassa haluavat nähdä?

he haluavat mahdollisesti vaihtaa tuliterän imurisi vähän huononpaan ja saada vielä välirahaa sinulta, tyhmältä kuluttajalta.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
taucalm
Ertsu

he haluavat mahdollisesti vaihtaa tuliterän imurisi vähän huononpaan ja saada vielä välirahaa sinulta, tyhmältä kuluttajalta.

Eipä ollut kummallakaan kauppiaalla esittelykonetta eikä -lehtisiä. Jälkeenpäin aatellen, kyllä ne jotain muuta hakivat kuin imuria.

Vierailija
Ertsu
Eipä ollut kummallakaan kauppiaalla esittelykonetta eikä -lehtisiä. Jälkeenpäin aatellen, kyllä ne jotain muuta hakivat kuin imuria.

Onhan näitä huijareita ja varkaita, jotka pyrkivät valheilla pääsemään sisälle. Seuraavalla kerralla sano soittavasi poliisille heistä ja katso kuinka reagoivat. Kannattaa tosin pitää ketju päällä, etteivät riveleihin käy.

Vierailija
Ertsu

Joskus kauan sitten oli minunkin ovellani pari sälliä myyntihenkisen näköisinä. Aamupäivällä siinä heräilin ovikellon soittoon ja kömmin kalsareissani ovelle. Esittivät, että "tultais vähän katsomaan, millaisilla välineillä täällä siivotaan." Totesin, että ette muuten tule ja vedin oven kiinni.

Vierailija

Kertoo yleisestä taloudellisesta tilanteesta ja firmasta jotain, jos tuolla tavalla ovelta-ovelle myyntiä vielä nykypäivänä tekevät. Joku roti tulis olla.

TV-lupatarkastajat ovat yllättävän avuttomia saamaan ihmisiä kiinni. Tiedän tapauksia, joissa on katsottu jo yli parikymmentä vuotta töllöä ilman lupaa.

Vierailija

No, kertoo selkeästi sen, että kyseisen firman toimintatavat ovat mielestäni epämieluisat. Tiesin yrityksen entuudestaan ja yllätyin kullessani sen tekevän tätä ovelta-ovelle kauppaa.

Yleensäkin nykyaikana myyntimiesten ns. kylmäkäynnit luovat itselleni ja useille tuntemilleni yrittäjille kuvan epämääräisestä toiminnasta. En itse hoitaisi ikinä myyntiäni tuohon tapaan ja koen tämänlaisen toiminnan usein hyvinkin epämiellyttävänä.

Vierailija
Ulkomaan ihme
No, kertoo selkeästi sen, että kyseisen firman toimintatavat ovat mielestäni epämieluisat. Tiesin yrityksen entuudestaan ja yllätyin kullessani sen tekevän tätä ovelta-ovelle kauppaa.

Ei tuo yritys sitä ovelta ovelle kauppaa tee. Ne ovat ihan yksityisiä jöllejä, joilla on Hedengrenin kanssa sopimus. Sinäkin voisit alkaa pölynimurikauppiaaksi.

Minulla oli joskus 80-luvulla Akai-merkkinen kelanauhuri, tosi iso, vanha ja painava putkikone, johon tarvitsin muutaman varaosan. Hedengren oli edustaja. Se on ainoa kokemukseni firmasta ja se oli hyvin positiivinen. Sain todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua, vaikka asiani oli vähäpätöinen ja kysymykseni hieman outoja.

Yksittäistapauksen perusteella ei tosin kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä.

Vierailija

Öh, hienoa, että kokemuksesi on ollut positiivinen, minullakin on MoccaMaster.

Mutta, mikäli joku myy yrityksen nimissä imureita ovelta ovelle, niin antaa se toiminnalle silmissäni epämääräisen leiman.
Suoramyynti on toki hyvä keino leikata välikäsiä pois ketjusta, mutta kutsumaton vieras kodin tai firman ovella on ehdoton ei.
Kotona haluan olla rauhassa ja töissä minulla on muuta tekemistä, kuin kuunnella ensiaputarvikemyyjää.

Vierailija
Ulkomaan ihme
Öh, hienoa, että kokemuksesi on ollut positiivinen, minullakin on MoccaMaster.

Mutta, mikäli joku myy yrityksen nimissä imureita ovelta ovelle, niin antaa se toiminnalle silmissäni epämääräisen leiman.
Suoramyynti on toki hyvä keino leikata välikäsiä pois ketjusta, mutta kutsumaton vieras kodin tai firman ovella on ehdoton ei.
Kotona haluan olla rauhassa ja töissä minulla on muuta tekemistä, kuin kuunnella ensiaputarvikemyyjää.

Heh, joo. En pidä minäkään kutsumattomista, myyntimiehistä nyt ainakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat