Läptopin hiirimatto. Ongelma!

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Mun mutsi osti uuden läppärin missä windows 7 ja muuten ihan kiva mutta kun kirjoittaa tekstiä niin kursori pomppaa jo kirjoitetun tekstin väliin joten syntyy paljon vitutusta. Onko jotain asetusta joka eliminoisi hiirimaton kun kirjoittaa? Koska luultavasti käsi hipasee hiirimattoa ja siitä johtuen kursori pomppaa muualle.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (9)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Läppärin mallista ja asennetusta ajurista sekä hiiriapuohjelmasta riippuu löytyykö sitä optiota. Olen nähnyt sellaisen kosketuslevyn disablointimahdollisuuden.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Omassani on tuossa touchpadin ylälaidassa oma nappi, josta sen saa aktivoitua/deaktivoitua.
Saa toki myös sieltä ohjauspaneeli jne reittiä varmasti..

Vierailija

Serkku löysi laptopin niistä ylänapeista, F-napeista, semmosen disablenapin sille läptopin omalle hiirelle. Kato jos ois joku näppäimistöä tms. kuvaava symboli F-napeissa. Tai sit ohjekirjasta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Eikö tuo oo ihan kaikissa läpyttimissä?

Eli: Ohajuspaneeli -> Laitteisto ja äänet -> Hiiri. Tulee semmonen ikkuna, josta ylhäällä on välilehti, mulla oikeanpuolimmaisin, jossa lukee "Laiteasetukset." Siinä on valikko, jossa on "Touch Pad joku laitteen merkki ja malli." Valitse siitä -> Poista käytöstä.

Kannattaa pitää usbihiiri lähellä koko ajna jos ottaa padin pois tominnasta. Muutoin saattaa alkaa ketuttaan...

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
hi3
Omassani on tuossa touchpadin ylälaidassa oma nappi, josta sen saa aktivoitua/deaktivoitua.
Saa toki myös sieltä ohjauspaneeli jne reittiä varmasti..

Se onkin ihan näppärä tuo nappi jos semmonen on. Mulla ei oo tässä eikä ollu edellisessäkään. Siksi varmaan oonkin oppinut olemaan padia lukihtematta. Mulla ei muuten varmaan edes olis usbihiirtä ellei eräs eksistäni olisi ollut niin nakkisormi että ei oppinut padia käyttämään. Se osti mulle irtohäntähiiren sitten. Padilla voi tehdä kaiken tosi näppärästi. Ainoa, minkä kanssa menee padilla hermot on miinaharava. Muutoin ei ole mulla niin väliä onko padi vai mikä. Padilla kikkailin pari vuotta ennen irtohäntää.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain

Ei ole. Mun miniläppärissä padia saa säädellä miten tahtoo, mutta "isommassa" läppärissä ei. Työläppärissä säätömahdollisuuksia löytyy myös.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mikko_-Procyon-
Vatkain

Ei ole. Mun miniläppärissä padia saa säädellä miten tahtoo, mutta "isommassa" läppärissä ei. Työläppärissä säätömahdollisuuksia löytyy myös.

Ai jaa? Ompa kumma. En ole ite vielä semmoseen läppäriin törmännyt missä ei voisi sääjellä. Mutta kaipa se on insinööri semmosenkin joskus ihmisten kiusaksi suunnitellut...

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat