Kevätpäänsärky

Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Näihin aikoihin on merkillisen moni tuttu valittanut omituista jatkuvaa jomottavaa päänsärkyä johon ei pure särkylääkkeet, ja nyt se sitten iski minuunkin.

Tänä aamuna tuli sitten heureka: olisiko kyseessä se, että päivien tullessa valoisammiksi serotoniinitasot nousevat voimakkaasti, ja kaikilla on lievä hyperserotonemia (tai miksi sitä nyt pitäisi kutsua)?

Muistan nimittäin vuosien mittaan samankaltaisia oireita silloin kun olen käyttänyt valoisaan aikaan pitkään putkeen SSRI-masislääkettä tai mäkikuismaa.

Vaan miten tätä nyt sitten pitäisi hoitaa? Menemällä pimeään kellariin pakoon aurinkoa?

Kommentit (5)

Vierailija

Todennäköisemmältä kuulostaa esioireeton migreeni, tai keväisin alkava allergia.. tai jos keväisin teillä on tapana muuttaa ruokavaliota... tai joku kevätflunssan oire, .. tai auringonpistos

Vierailija
PeterH
Näihin aikoihin on merkillisen moni tuttu valittanut omituista jatkuvaa jomottavaa päänsärkyä johon ei pure särkylääkkeet, ja nyt se sitten iski minuunkin.

Tänä aamuna tuli sitten heureka: olisiko kyseessä se, että päivien tullessa valoisammiksi serotoniinitasot nousevat voimakkaasti, ja kaikilla on lievä hyperserotonemia (tai miksi sitä nyt pitäisi kutsua)?

Muistan nimittäin vuosien mittaan samankaltaisia oireita silloin kun olen käyttänyt valoisaan aikaan pitkään putkeen SSRI-masislääkettä tai mäkikuismaa.

Vaan miten tätä nyt sitten pitäisi hoitaa? Menemällä pimeään kellariin pakoon aurinkoa?

Serotoniinin lisäksi myös dopamiinitasot nousevat, em. aineet vaikuttavat migreenikohtausten syntyyn.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Taisikin johtua tryptofaanivalmisteesta jota olin käyttänyt aika pitkään putkeen nukahtamisapuna. Varmaan oli serotoniinit vähän vinossa tjsp. Kun lopetin sen käytön vähäksi aikaa, päänsärky hellitti.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Todennäköisempää on että kevät päänsärky johtuu katupölystä. Itse aina kun menen ulos tuonne kaupungille, niin tulee päänsärkyä ja muutenkin huonohko olo, mutta jos olen esimerkisi vain takapihalla, niin ei tule mitään.

Muut vuoden ajat taas menee leikiten.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat