Miksi miehet ovat niin pirun ärsyttäviä?

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kiukuspäissäni, jätetyksi tulleena, olen tsekkaillut kaikenlaisia deittinettejä ja lukenut miesten ilmoituksia. Kuten tietysti on jo aiemminkin ollut tiedossa, niin miessukupuolella tuntuu olevan jokin ihmeellinen taipumus kiinnostua älyttömästi jostain parista hassusta asiasta, ja niitä sitten fanitetaan mielipuolisesti ja mikään muu ei kiinnosta. Missä helvetissä ovat kaikki renessanssityypit joita kiinnostaisi ihan KAIKKI?!

Todellakaan ei voisi vähempää kiinnostaa joku saatanan formulafriikki, urheiluhullu, vm. 1879 hevosenkenkiä keräävä uuno, 50-lukuun hurahtanut, potkukelkkojen keräilijä... - Nämä tietysti vain esimerkkinä, mutta ymmärrätte ysköksen. On kyllä itsellänikin muutamia all time favoriteja mistä olen helvetin innoissani aina silloin tällöin, mutta emmä nyt niin yhden asian ihminen ole kuin miltä miehet vaikuttavat...

Ja sitten jokainen tauno kuvittelee aina olevansa suurinpiirtein Luojan lahja koko ihmiskunnalle. Kun niitä ilmoituksia lukee, niin tulee sellainen olo kuin että minä minä minä minä... Sitä yhtä ja samaa. Jaa niin, onhan siinä tietysti myös sitä sinä-juttua, eli että sinun PITÄÄ olla sellainen ja sellainen.

Ja missä pirussa ovat kaikki hipit, sivarit ja muut pitkätukat? Ainoa minkä löydän on joku perkeleen pölhökustaa joka kehuskelee käyttävänsä sitä ja tätä shampoota! Homot riitti jo, kiitos. Aivan sama vaikka pesisi kissankusella päänsä, mitä se muille kuuluu.

Taitaa 30 - 45 v välissä olla vaan sakka jäljellä. Nuorempaa en kehtaa edes yrittää... (No en varmaan alle 35-vuotiastakaan enivei...)

Ja sitten tässä käy tietysti taas niin että kun OMISSA ilmoituksissani on (nykyään) myös kuvani, niin kaikenmaailman papparaiset toki vastaavat. Hyi yäk minä en mitään muumioita halua. Eli itseäni vanhempaa.

Olisikohan lesbous sittenkin ihan ok...

Sivut

Kommentit (627)

Vierailija
Rousseau
Missä helvetissä ovat kaikki renessanssityypit joita kiinnostaisi ihan KAIKKI?!

Tampereella.
Ei kai sellaisia löydykään joita kiinnostaisi ihan kaikki, esimerkiksi itseäni ei kiinnosta yhtään formulat, penkkiurheilu, vm. 1879 hevosenkengät, 50-luku tai potkukelkat.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Rousseau
Todellakaan ei voisi vähempää kiinnostaa joku saatanan formulafriikki, urheiluhullu, vm. 1879 hevosenkenkiä keräävä uuno, 50-lukuun hurahtanut, potkukelkkojen keräilijä... - Nämä tietysti vain esimerkkinä, mutta ymmärrätte ysköksen. On kyllä itsellänikin muutamia all time favoriteja mistä olen helvetin innoissani aina silloin tällöin, mutta emmä nyt niin yhden asian ihminen ole kuin miltä miehet vaikuttavat...

Se on muuten jännä homma. Olen huomannut, että miehissä on enemmän näitä yhden asian miehiä kuin mitä naisissa on näitä yhden asian naisia. Siis harva mies innostuu jostain yhdestä asiasta niin että siitä tulee kaikkinielevä harrastus, mutta useammin näin käy miehelle kuin naiselle. Itselläni on lähipiirissä muutama pelaaja (Xbox), yksi pienoismallien kasaaja, yksi keskiaikafani, yksi moottoripyöräilijä, yksi henkisen tiensä etsijä ja kehittäjä jne. Ja nämä ovat todella yksisilmäisiä tyyppejä. Nii joo ja muutama autohullu löytyy myös. Kiva että ihmisellä on harrastuksia ja fanituksen kohteita, mutta että koko maailma pyörii näiden asioiden ympärillä? Outoa minusta. Ja hieman pelottavaakin obsessiivisuudessaan.

Hämmentää.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
Kuten tietysti on jo aiemminkin ollut tiedossa, niin miessukupuolella tuntuu olevan jokin ihmeellinen taipumus kiinnostua älyttömästi jostain parista hassusta asiasta, ja niitä sitten fanitetaan mielipuolisesti ja mikään muu ei kiinnosta. Missä helvetissä ovat kaikki renessanssityypit joita kiinnostaisi ihan KAIKKI?!

Varmaankin jossain Danten 2-3 tasoilla. Himot, synnillinen rakkaus ja ahmattiushan sinne passittavat wikipedian mukaan. Tiedonjano ja kyltymättömyys lienevät sopivia rikoksnimikkeitä, ellei moinen sitten suorastaan 6-7 -tasoille johtavia jumalanpilkkaa ja kerettiläisyyttä ole.

No vakavammin, ehkä he vain eivät ole siellä deittipalveluissa.

Itse ainakin luokittelen itseni yelsiesti kaikesta kiinnostuneeksi ja tunnen muitakin samanlaisia miespuoleisia immeisiä. Toisaalta monet tuntemani naiset voivat elää hyvinkin rajoittuneessa kokemuspiirissä ja olla maailman parhaita kotipuutarhureita tai muotiguruja mutta täysin yleissivistymättömiä moukkia monella muulla elämänalueella. Ei siis pidä yleistää sukupuoliperusteisesti.

Ehkäpä on vain niin, että deittipalveluissa ylikorostuu semmoinen aines jonka suosio suhdemarkkinoilla ei ole erityisen mairitteleva.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Vatkain

Se on muuten jännä homma. Olen huomannut, että miehissä on enemmän näitä yhden asian miehiä kuin mitä naisissa on näitä yhden asian naisia. Siis harva mies innostuu jostain yhdestä asiasta niin että siitä tulee kaikkinielevä harrastus, mutta useammin näin käy miehelle kuin naiselle. Itselläni on lähipiirissä muutama pelaaja (Xbox), yksi pienoismallien kasaaja, yksi keskiaikafani, yksi moottoripyöräilijä, yksi henkisen tiensä etsijä ja kehittäjä jne. Ja nämä ovat todella yksisilmäisiä tyyppejä. Nii joo ja muutama autohullu löytyy myös. Kiva että ihmisellä on harrastuksia ja fanituksen kohteita, mutta että koko maailma pyörii näiden asioiden ympärillä? Outoa minusta. Ja hieman pelottavaakin obsessiivisuudessaan.

Toisaalta tuollainen täydellinen omistautuminen ja keskittyminen on vaadittu ominaisuus huipulle pääsemiseksi jossain. Ehkä siksi myös on havaittavissa se sukupuolinen vääristymä, jossa feministit näkevät lasikattoja, että eri alojen huipuista huomattava enemmistö tuppaa olemaan miehiä. Renessanssiajat ovat jo mennyttä; nykyisin kaikessa vaatimustasot huipulle ovat kaikessa paljon korkeammalla.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Haluaako nainen todella, että mies on kaikesta kiinnostunut, avomielinen adhd?

Täytyykö harrastaa 2 sesonkilajia/vuodenaika, viittä kamppailulajia, tutkia kuutta kieltä ja kulttuuria, harrastaa ruokataidetta, fanittaa 4 eri genren bändiä, tehdä 4 eri tason vapaaehtoistyötä, aktiivisesti etsiä uusia kiinnostuksen kohteita... aina näin torstaisin. Muina viikonpäivinä sitten aivan jotain ihan muuta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Rousseau

Tuskin ketään kiinnostaa ihan kaikki, mutta kyllä nuo yhden asian friikit ovat kuitenkin vähemmistö. Olisiko sitten niin, että nuo toivovat saavansa samanhenkistä seuraa.

Itse olen esimerkiksi kaikista teknisistä ja luonnontieteellisistä harrastuksista innostuva, enkä jaksa panostaa vuosia kaikkia resursseja vain yhteen asiaan, mutta vastaavasti moni voisi pitää sitä ailahtelevuutena ja kyvyttömyytenä saada mitään valmiiksi. Sillä tavalla tulee vain "aika hyväksi", ei mestariksi.

Ja sitten jokainen tauno kuvittelee aina olevansa suurinpiirtein Luojan lahja koko ihmiskunnalle. Kun niitä ilmoituksia lukee, niin tulee sellainen olo kuin että minä minä minä minä... Sitä yhtä ja samaa.

Itsekehu ja näytelty itsevarmuus on kuitenkin se mikä tänä päivänä myy (ja on aina myynyt). Jos näet ilmoituksen "no minä nyt olen tälläinen nössö vaan, jolle kelpaa kuka tahansa nainen ja mikä tahansa harrastus", vastaatko?

Jaa niin, onhan siinä tietysti myös sitä sinä-juttua, eli että sinun PITÄÄ olla sellainen ja sellainen.

Ihmisillä on puolisojaan koskevia mielihaluja. Esimerkiksi jotkut eivät halua intohimoista yhden asian harrastajaa vaan monipuolisen joka paikan miehen. Parempi se on, että kertoo mielihalunsa, jonka toteuttamatta jäämisen tietää nousevan myöhemmin vakavaksi ongelmaksi, heti eikä eroa vuoden päästä, kun "suhde nyt vaan ei toimi ja erilleenkin kasvettiin".

Ja missä pirussa ovat kaikki hipit, sivarit ja muut pitkätukat?

No ne jotka haluavat naimisiin ovat naimisissa ja ne jotka haluavat lentää kukasta kukkaan saavat haluamansa helpommin lähiökapakasta.

Taitaa 30 - 45 v välissä olla vaan sakka jäljellä. Nuorempaa en kehtaa edes yrittää... (No en varmaan alle 35-vuotiastakaan enivei...)

Tuon ikäryhmän miehille netti tuskin on ensisijainen seuranhakukanava, eikä varsinkaan hipeille ja vastaaville. Nettiin rikastuu epätoivoisimpia miehiä, joiden joku ominaisuus estää pariutumisen fyysisesti tapaamalla. Yleisimmin se puute on sosiaalinen rajoittuneisuus. Ja niin ne isot pojat väittävät, että netissä seuraa hakeviin naisiinkin rikastuu ainesta, joka on joko parisuhteeseen kykenemätöntä tai sosiaalisesti sairaalloisen rajoittuneita.

Toki netissä tutustumalla voi löytää sopivan puolison, mutta ei kannata vetää hernettä nenään siitä, että suurin osa muista on enemmän tai vähemmän epämääräisiä haahuilijoita. Haahuilijoita kun sattuu olemaan miljoonaa sorttia, niin sen omanlaisensa löytäminen vie aikansa.

Ja sitten tässä käy tietysti taas niin että kun OMISSA ilmoituksissani on (nykyään) myös kuvani, niin kaikenmaailman papparaiset toki vastaavat. Hyi yäk minä en mitään muumioita halua. Eli itseäni vanhempaa.

No sen kun jätät vastaamatta kiinnostamattomille. Parempi se on saada edes joltain kiinnostuksen osoitus kuin useimpien miesten kohtalo, kukaan ei korvaansa lotkauta.

Olisikohan lesbous sittenkin ihan ok...

Olisikohan se asia, jonka vain sinä voit itse tietää. Erikoiselta se tietysti tuntuu, jos joku voi valita suuntautumisensa tuosta vain, mutta niin ne sanovat, että kaikki ovat enemmän tai vähemmän biseksuaalisia. Mutta luulen että vedät vesiperän, jos luulet elämänkumppaniksi kelpaavan naisen, jolle sinä vastaavasti kelpaat, etsinnän olevan jotenkin helpompaa. Yhtä iso muuttujajoukko siinäkin pitää täsmätä.

Ei muuta kuin onnea matkaan. Yritä vain kehittää korvien välinen filtteri, joka ignoroi kiinnostamattomat tapaukset ilman turhaa ärtymystä. Kiukuspäissään sitä saattaa vaikka päästää helmen seulasta läpi.

Vierailija

Kosh kirjoitti:

Toisaalta tuollainen täydellinen omistautuminen ja keskittyminen on vaadittu ominaisuus huipulle pääsemiseksi jossain.
Pikkupojatkin jo kisaavat keskenään, kuka on nopein ja kuka on vahvin. Mielestäni tällainen kilpailumentaliteetti voi vielä tuota yhdelle asialle omistautumista katalysoida entisestään. Näinikään, asiaan hieman lisätäkseni.

Rousseau kirjoitti:

Kuten tietysti on jo aiemminkin ollut tiedossa, niin miessukupuolella tuntuu olevan jokin ihmeellinen taipumus kiinnostua älyttömästi jostain parista hassusta asiasta, ja niitä sitten fanitetaan mielipuolisesti ja mikään muu ei kiinnosta.
Se vasta on elämää se - ja mikäli tämä innostus ajaa yli normaalien kuolevaisten lihallisten intressien, on se vielä enemmän kunnioitettavaa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Rousseau
Kuten tietysti on jo aiemminkin ollut tiedossa, niin miessukupuolella tuntuu olevan jokin ihmeellinen taipumus kiinnostua älyttömästi jostain parista hassusta asiasta, ja niitä sitten fanitetaan mielipuolisesti ja mikään muu ei kiinnosta.
Naisille tämä onkin normaalia. Miksi ei samaa hyväksytä myös mieheltä? Taasko nainen luulee olevansa parempi?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija

Oikea asenne mielestäni on:

Jack of all trades, master of some

Musiikki on itselleni yksi niistä 'aloista' joissa osaamiseni on erittäin vähäistä. Oikeastaan parempi olisi sanoa, että en osaa soittaa mitään, jotain saatan kyllä tietää musiikista.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

No oikeasti jos naissukupuolta ajattelen niin tuntuisi siltä että naisista löytyy paljon sellaisia joita ei kiinnosta yhtään mikään. Ei sekään ole hyvä se, että elämä on pelkkää jonninjoutavaa typerää mitätöntä yhdentekevää pikku puuhastelua arkisten asioiden parissa.

Jos nyt monomaanikoista joku sortimentti pitäisi sitten ottaa, niin kyllähän minä tietenkin riemusta kiljuen ottaisin hörhön, kun olen sellainen itsekin, mutta joskus tuntuu että mitä lähempänä ideologia tai katsomus on toisen ihmisen katsomusta, niin sitä helpommin tulee naurettavia riitoja nyansseista. Toisaalta jos toinen olisi täysin eri mieltä ikuisuusasioista niin en kyllä jaksaisi. Yritin jossain vaiheessa vokotella yhtä ateistia nuorena, ei se oikein vörkkinyt.

Sairaan loineen olen kyllä tosiaan itse juu. Eikä kukaan voi minua tulla väkisin omista oloistani esiin repimään, eikä nyt varsinkaan kun olen niin raivona että lähinnä kai purisin jos tultaisiin patistamaan että lähde sinne ja tänne että TAPAAT IHMISIÄ. Panin liian paljon painoa typerälle parisuhteelleni että sitten v-tuttaa jäädä tyhjän päälle.

Tässä sitä vaan kuunnellaan tulevan exän suuria suunnitelmia hänen tulevan uusioperheensä kanssa. Kun olen niin saatanan mukava ja kiva ja ymmärtävä. Enkös olekin joo.

Tällaiset ihmiset ovat aina niitä kolmansia pyöriä jotka potkitaan pois tieltä että toisten onni kukoistaa.

Ei tämä nyt tosiaan taida olla kauhean hyvä aika katsella uutta turjaketta tutustuttavaksi. Ja jos sillä uudella miehellä olisi itsellään juuri joku ero takana, niin olisipa rakentavaa touhua kun kumpikin räyhää menneistä asioistaan kilpaa keskenään.

Eihän sitä kai muuten hyvää saa jos ei joku ole sitä katsonut ei-hyväksi ja laittanut ulkoruokintaan. Ne joilla ei koskaan ole akkaa ollutkaan, ovat aivan liian kummallisia jo lähtöjään.

Ja kas kehveliä, yksi deittinetti jolle pakersin ilmoitusta koko yön, öpaut, onkin maksullinen niin että nähdäkseni minulle tulevia mahdollisia tyrkkyjä kuvineen päivineen minun pitäisi maksaa. Jäänee ikuiseksi salaisuudeksi mitä olisi ollut tarjolla, sillä minulla ei ole nyt juuri varaa yhtään mihinkään ja kohta menee nettikin "poikki" kun vaihdan residenssiä ja siellä toisessa osoitteessa en pääse nettiin ennen kesäkuun alkua. Ou jeah. En olisi näin typerästi sopimusta tehnyt jos olisin muuttoa suunnitellessani tiennyt etten voi enää tulla tähän vanhaan osoitteeseen miehen luokse, täällä kun pyörii jo uusioperhe kohta, puuttuu vain punainen matto levitettäväksi heidän tulla MINUN entiseen kotiini pasteerailemaan.

Vierailija
Rousseau
Tässä sitä vaan kuunnellaan tulevan exän suuria suunnitelmia hänen tulevan uusioperheensä kanssa. Kun olen niin saatanan mukava ja kiva ja ymmärtävä. Enkös olekin joo.

Kenelle sinä tässä yrität tehdä palvelusta? Itsellesikö? Eikö se riittänyt, että teeskentelit tai miehesi, tai että molemmat teeskentelivät suhteessa? Nyt olet teeskentelemässä sitä suhteen ulkopuolellakin? Eikö sinua ahdista ollenkaan tuollainen neuroottinen tapa yrittää sovitella vähän väliä, jos ei ole mitään syytä sovitella?

Nothing is everything, everything is nothing. Miksi etsiä tuollaista ihmistä?

Vierailija

Rousseau kirjoitti:

Ei tämä nyt tosiaan taida olla kauhean hyvä aika katsella uutta turjaketta tutustuttavaksi.
Ehkä ei.

En olisi näin typerästi sopimusta tehnyt jos olisin muuttoa suunnitellessani tiennyt etten voi enää tulla tähän vanhaan osoitteeseen miehen luokse, täällä kun pyörii jo uusioperhe kohta, puuttuu vain punainen matto levitettäväksi heidän tulla MINUN entiseen kotiini pasteerailemaan.
Ei kuulosta hääviltä, mutta jaksamisia näin Sikariportaankin™ taholta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Shriek
Rousseau

Kenelle sinä tässä yrität tehdä palvelusta? Itsellesikö? Eikö se riittänyt, että teeskentelit tai miehesi, tai että molemmat teeskentelivät suhteessa? Nyt olet teeskentelemässä sitä suhteen ulkopuolellakin? Eikö sinua ahdista ollenkaan tuollainen neuroottinen tapa yrittää sovitella vähän väliä, jos ei ole mitään syytä sovitella?

Kerrankin olen Shriekin kanssa jostain samaa mieltä. Tai siis minä ainakin olen sitä mieltä että jos tulee ero tavallaan kuin puskan takaa kun on luullut että kaikki on hyvin, niin silloin on oikeuskin olla katkera ja vituuntunut ja muuta. Ei siinä enää kannata eikä tarvitse esittää poliittisesti korrektia, ei muuta kun raivotar-mode päälle ja jätkä sanallisesti päreiksi. Mitä sen on väliä kuinka hieno ja rakentava ja ylentävä ja aikuinen on tilannetta käsitellessään? Jos on katkera niin on katkera ja perkele siihen on jokaisella rakkaudessa pettyneellä ihan täysi oikeus! Mikä helevetin velvollisuus se on siinä vaiheessa kun troinen on pettänyt niin yrittää tehdä sitä eroa sille toiselle jotenkin helpoksi? Uitun posket sanon minä, jos saa kynsilleen ja ottaa pattiin niin antaa mennä. Mitäpä sitä enää semmosta ukon turjaketta hyysäämään tai hänen tunteitaan ajattelemaan, mennyt mikä mennyt! Ei muuta kuin oma itse ja omat tunteet, ne negatiivisetkin, etu sijalle ja pois semmonen typerä korrektius. Jos loukataan ja tuntuu paskalle niin silloin täysi oikeus se myös näyttää. Ja mitä sitten vaikka se olisikin lapsellista? Ei meistä kukaan pysty käyttäytymään olkia kohauttaen no jaa-asenteella kun rakkain päättää että tämä oli tässä. Kyllä silloin on paree kun haistattaa pitkät entisellä elämällän ja lähtee ovet paukkuen ja raivoten. Ja tällä en tarkoita mitän siltojen polttamista takana (välttämättä) vaan sitä että näkee se toinenkin että teoistaan on kannettava vastuu: jos loukkaa toista niin toinen myös loukkaantuu! Pois kaikki kiltti hymistely! Ei muuta kun oma itse ja omat tunteet etusijalle niin eroprosessi ja katkeruus menevät nopeammin ohikin.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Tai siis minä ainakin olen sitä mieltä että jos tulee ero tavallaan kuin puskan takaa kun on luullut että kaikki on hyvin, niin silloin on oikeuskin olla katkera ja vituuntunut ja muuta. Ei siinä enää kannata eikä tarvitse esittää poliittisesti korrektia, ei muuta kun raivotar-mode päälle ja jätkä sanallisesti päreiksi. Mitä sen on väliä kuinka hieno ja rakentava ja ylentävä ja aikuinen on tilannetta käsitellessään? Jos on katkera niin on katkera ja perkele siihen on jokaisella rakkaudessa pettyneellä ihan täysi oikeus! Mikä helevetin velvollisuus se on siinä vaiheessa kun troinen on pettänyt niin yrittää tehdä sitä eroa sille toiselle jotenkin helpoksi? Uitun posket sanon minä, jos saa kynsilleen ja ottaa pattiin niin antaa mennä. Mitäpä sitä enää semmosta ukon turjaketta hyysäämään tai hänen tunteitaan ajattelemaan, mennyt mikä mennyt! Ei muuta kuin oma itse ja omat tunteet, ne negatiivisetkin, etu sijalle ja pois semmonen typerä korrektius. Jos loukataan ja tuntuu paskalle niin silloin täysi oikeus se myös näyttää. Ja mitä sitten vaikka se olisikin lapsellista? Ei meistä kukaan pysty käyttäytymään olkia kohauttaen no jaa-asenteella kun rakkain päättää että tämä oli tässä. Kyllä silloin on paree kun haistattaa pitkät entisellä elämällän ja lähtee ovet paukkuen ja raivoten. Ja tällä en tarkoita mitän siltojen polttamista takana (välttämättä) vaan sitä että näkee se toinenkin että teoistaan on kannettava vastuu: jos loukkaa toista niin toinen myös loukkaantuu! Pois kaikki kiltti hymistely! Ei muuta kun oma itse ja omat tunteet etusijalle niin eroprosessi ja katkeruus menevät nopeammin ohikin.

Osittain noin, mutta kannattaa välillä ajatella, että mikä olisi lasten kannalta parasta. Sekö, että isä ja äiti ovat kostonkierteessä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat