Mitä eroa kokoomuksella ja vas.liitolla?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olin muutaman vuoden poissa Suomesta työn takia, lähinnä Irlannissa. Haluaisin tiedustella että mitä eroa on kokoomuksella ja vasemmistoliitolla.

Olen ollut Suomessa nyt pari vuotta, mutta näiden kahden puolueen eroa selittää lähinnä hallitus vs. oppositio.

Mitä eroa näiden välillä näkisin jos molemmat olisi hallituksessa, tai molemmat olisi oppositiossa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Kokoomuksen kannattajan vuositulot on vähintään 35000€, korkeasti koulutettu, vas.liiton kannattaja tienaa 0-(max.)25000€ vuodessa, on käynyt amiksen/muun amista vastaavan kurssin tai koulun.

Vierailija

Mitenkähän tämän sanoisi pähkinänkuoressa... Kokoomus haluaa edistää yrittäjyyttä ja Suomen tiiviimmin osaksi kansainvälistä yhteisöä; sitä vastoin henkisesti 1910-luvulle jämähtäneiden stalinistien johtama Vasemmistoliitto haluaa irti kaikesta länsimaisesta, kuvittelee rahan kasvavan puissa, syleilee kaikkea järjenvastaista kutsuen sitä edistyksellisyydeksi (keisarin uudet vaatteet -ilmiö) ja kumartaa edelleen itään. Koulutus ei merkitse niinkään paljon. Viime vuosina moni duunari on pyllistänyt vasemmistolle havaittuaan asiain oikean laidan. Kokoomuksen riveistä löytyy toki omat murheenkryyninsä, mutta on se näistä kahdesta pienempi paha.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Pilaa tai ei, niin eron löytäminen olisi mielenkiintoista.

Javert
Kokoomuksen kannattajan vuositulot on vähintään 35000€, korkeasti koulutettu, vas.liiton kannattaja tienaa 0-(max.)25000€ vuodessa, on käynyt amiksen/muun amista vastaavan kurssin tai koulun.

Tulot ei selitä eri puolueiden kannatusta. Paperityöntekijä vasemmistoliitossa ja opettajat kokoomuksessa, menee tulot juuri päinvastoin. Koulutustaso on yleisesti varmaan erona.

Sitten minulle on sanottu, että ulkopuolelta katsottuna kaikki suomalaiset puolueista riippumatta ovat lähinnä demareita.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija
Wiisas

Javert

Tulot ei selitä eri puolueiden kannatusta. Paperityöntekijä vasemmistoliitossa ja opettajat kokoomuksessa, menee tulot juuri päinvastoin.

Jos näin oikeasti olisi, niin siinäpä v*un tyhmä paperimies ja v*un tyhmä opettaja - äänestäisivät juuri niitä puolueita, jotka heidän toimeentuloaan yrittävät leikata.

Minäpä luulen, että opettaja äänestää vihreitä ellei ole reksiksi päässyt, ja se 1/1000 paperimies joka tienaa 50 000, eli koneenkäyttäjä, äänestää salaa kokoomusta (Sillä tosin ei ole juuri puolueille merkitystä, koska paperikoneita ei ole Suomessa kuin muutama.)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
mvd
Wiisas

Tulot ei selitä eri puolueiden kannatusta. Paperityöntekijä vasemmistoliitossa ja opettajat kokoomuksessa, menee tulot juuri päinvastoin.

Jos näin oikeasti olisi, niin siinäpä v*un tyhmä paperimies ja v*un tyhmä opettaja - äänestäisivät juuri niitä puolueita, jotka heidän toimeentuloaan yrittävät leikata.

Minäpä luulen, että opettaja äänestää vihreitä ellei ole reksiksi päässyt, ja se 1/1000 paperimies joka tienaa 50 000, eli koneenkäyttäjä, äänestää salaa kokoomusta (Sillä tosin ei ole juuri puolueille merkitystä, koska paperikoneita ei ole Suomessa kuin muutama.)

No ainakin paperiliitto on täynnä vasemmistolaisia ja akava kokoomuslaisia.

Tietysti yksittäiset ihmiset ovat juuri päinvastoin, mutta enemmistöä jako kuvaa. En tiedä, mistä sait tuon tulorajan 50 000.

Paikallisesti olen usein törmännyt siihen, miten puolueet ajavat enemmistönsä asiaa, tietysti. Vasemmistoliitto ei hyväksy juuri mitään kuntalisää, jotka ovat sidottu tuloihin. Ja kokoomus ajaa lapsiperheiden asiaa (suom. hyviä kouluoloja eli opettajien asiaa).

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

En oikein jaksa uskoa että paperiliittolaiset olisivat rikkaita. Jos olisivat, niin miksi heille on järjestetty mm. ilmaiset lomapaikat? Näitä on Turun saaristossa, Kuusamon laskettelukeskuksessa jne. Eikä mitään ikivanhoja torppia vaan esim Särkelä on rakennettu 2008, siellä on myös 9 venettä valmiina, ja tilaa 70 henkilölle. Kaikki verotonta etua pienipalkkaisille.

http://paperiliitto.multiedition.fi/www ... /index.php

•Paperiliittolainen voi viettää vapaa-aikaa ilmaiseksi liiton omissa lomapaikoissa Törmälässä, Puralassa ja Särkelässä.

•Paperiliittolainen voi hakea tukea myös ohjattuun lomatoimintaan.

•Liiton jäsen voi lomailla jäsenetuhinnoin Levillä Hotelli Levitunturissa ja Ylläksellä Ylläs Saagassa ja Keurusharjun lomaosakkeissa.

Vierailija

Toinen on vihreiden ydin ja toisessa on niitä nuolevia runkkareita jotka tahtaa sillä tehdä tiliä. Oikeasti vasurit tekevät kaikista muista vihreän vivahteista lopun saadessaan tarpeeksi valtaa.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009
Fëanor
Mitenkähän tämän sanoisi pähkinänkuoressa... Kokoomus haluaa edistää yrittäjyyttä ja Suomen tiiviimmin osaksi kansainvälistä yhteisöä; sitä vastoin henkisesti 1910-luvulle jämähtäneiden stalinistien johtama Vasemmistoliitto haluaa irti kaikesta länsimaisesta, kuvittelee rahan kasvavan puissa, syleilee kaikkea järjenvastaista kutsuen sitä edistyksellisyydeksi (keisarin uudet vaatteet -ilmiö) ja kumartaa edelleen itään. Koulutus ei merkitse niinkään paljon. Viime vuosina moni duunari on pyllistänyt vasemmistolle havaittuaan asiain oikean laidan. Kokoomuksen riveistä löytyy toki omat murheenkryyninsä, mutta on se näistä kahdesta pienempi paha.

Ai kokoomus yrittäjien asialla?

"7.Valhe: Kokoomus on yrittäjien asialla
Kokoomuksen ajama pääomien vapauttaminen on ollut tuhoisaa pienyrittäjille ja kotimarkkinateollisuudelle. Vientivetoiseen kasvuun satsaaminen vahvan euron aikana on ollut pienyrittäjille katastrofaalista. Niiden markkinat ovat pääosin kotimaassa ja paikallisia. Kotimarkkinatuotannon osuus kokonaistuotannosta oli vielä 80-luvun puolivälissä n. 55 prosenttia, mutta v. 2007 enää vain 7 prosenttia. Isot monikansalliset yritykset ovat syöneet pienyritysten markkinaosuuden.

Poliitikot väittävät, että yrittäjyydellä luodaan jatkossa uusia työpaikkoja. Kuitenkaan yrittäjyyden tärkein edellytys, kotitalouksien ostovoima, ei juuri kasvanut 90-luvulla. Kotitalouksien ostovoiman vuosikasvu oli olemattomat 0,5 prosenttia, aikana jolloin Suomen talous kasvoi nopeimmin EU-maista. Puolen prosentin reaalisella vuosikasvulla ei luoda uusia työpaikkoja, ei luoda pohjaa yrittäjyydelle eikä edes ylläpidetä nykyisiä työpaikkoja pysähtyneillä markkinoilla. 2000-luvulla kansalaisten ostovoima parani, mutta ei kuitenkaan samassa suhteessa kuin tuotanto."

http://ariojapelto.blogspot.com/2009/04/kokoomuksen-valheet.html#more

Lisää voi lukea yllä olevasta linkistä. Kyllähän kokoomuksen linjaa voi pitää myös järjenvastaisena.

Mitä järjenvastaista vasemmisto edustaa? Voisit vähän perustella kantaasi.

Kyllä on todella suuria vaikeuksia yleensäkään siitä, ketä äänestää.

Vierailija
Wiisas
Pilaa tai ei, niin eron löytäminen olisi mielenkiintoista.

Javert

Tulot ei selitä eri puolueiden kannatusta. Paperityöntekijä vasemmistoliitossa ja opettajat kokoomuksessa, menee tulot juuri päinvastoin. Koulutustaso on yleisesti varmaan erona.

Sitten minulle on sanottu, että ulkopuolelta katsottuna kaikki suomalaiset puolueista riippumatta ovat lähinnä demareita.

Koulutustaso ratkaisee niin että Kokoomusta ja Vihreitä äänestää eniten ne, jotka tahtoo enemmän rahaa ja sitten säilyttää sen kun ovat saaneet. Perintöoikeuksia ajaa juurikin perinteinen Kokoomus, Kepulasten "kaupunkiserkut". Vasemmistoliitolla ei tietääkseni ole intressissään perintöveron vaatiminen alas tai pois, ei vaatimusta pääomaveronalennuksista, yms.

Entinen SKDL, nykyisin siis Vasemmistoliitto, sen intressi on ajaa korkeita veroja ja hyvää infraa, laadukkaita julkisia palveluita niillekin, joilla ei ole niitä perintöjä, eikä muita pääomia, samoin ideana huolehtia myös työttömistä, vajaakuntoisista, sairaammista, sis ehkäistä syrjäytymistä ja pahoinvointia.

Kokoomus mainosti itseään reteesti työväen puolueeksi.
Niinpä!
Sanakikkailua, jolla sumutetaan kekkeesti just niitä äänestäjiä kannattamaan, jotka ei hoksaa että omistavan luokan oleminen, säilyttäminen ja pönkittäminen on kokoomuksen juttu siinä kuin kepunkin.
Yrittivät ehkä omia just niitä hyville palkoille päässeitä, entisiä persaukisia duunareita, jotka vahvan ay-liikkeen aikoina ja kautta hyville palkoille talouden korkeasuhdanteessa ylsivät. Niitä, jotka SDP:n sisällä on tehneet politiikkaa menemällä jopa oikealta ohi kapitalismihuumassaan..

Hyvin ymmärrettäväähän se on että ihminen haluaa säilyttää saavuttamansa edut. Ihan ok. Jokainen työtä tekevä, arkea elävä, aamulla silmät ristissä herätyskellon kipakkaan pirinään nouseva, töihin "raahustava", hän jolla lomat on hujauksessa ohi ja edessä puuduttava elämä jossakin yksitoikkoisessa duunissa, usein vailla jatkokoulutusta, turhautumista ja sitäkautta elämänlaadun heikkenemistä.. on sitäkin yhä että viideltä saunaan ja kuudelta putkaan se on sellainen työmiehen lauantai.. tai sitten kun ei enää oo niin ne saavutetut edut.. se on kallista sitten elää kun on hyvinvoiva..

Suo siellä, vetelä täällä.

Yks mikä vaikuttaa myös on kantaväestön syntyvyyden lasku.
Kun vielä kuuskytluvulla oli tyypillistä useampilapsiset perheet, viisikin muksua oli suht tavallista. Suuret ikäluokat oli väännetty toki jo heti sodan päätyttyä mutta tästä hetkestä kolmisenkymmentä vuotta taaksepäin yleistyi kaksi lasta tai vaan yks tai sitten ei yhtään.

Moni kantasuomalainen, täällä suvultaan saapi ukin ja mummin osakkeet, muitenkin sukulaisten pikkuperintöjä, metsätilkkuja, keämökkipahasia ja prameempaakin.

Kuuskytluvulla soi radiosta: "Juna hiljaista miestä kuljettaa"..
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0

Suuret ikäluokat ja massatyöttömyys. Maaseutuelinkeinojen rakennetyöttömyys ja maaltapako.
Minäkin kuulun niihin lapsiin, jotka joutui vilkuttamaan sille elämän tärkeimmälle ja rakkaimmalle, mummulle poru kurkussa muuttokuuorman kanssa kun lähdettiin sieltä puhtaalta maalta likaiseen tehdaskaupunkiin.. *yhyy*

Silloin oli Veikko Vennamolla SMP kannatusta ja niin oli myös SKDL:lla.

Nyt on toisin.. tai on ollut..
Perussuomalaiset on se entinen SMP ja ohi on kirinyt gallupin mukaan kannatuksessa.
Hm..? Kouluttamattoman väestön keskuudessa asioita taidetaan aina katsella hiukan liikaa niin että olis ikäänkuin joku vakaa varallisuus, joku kakku mitä jaetaan ja kakun koko on vakio? Nyt kun on tuo älytön älämölö siitä ettei vierasmaalaisia saa hyyssätä.

Onneks Kokoomuslaisuus puoltaa maahanmuuttajuutta kuin myös pakolaistenkin pääsyä maahan, samoin kuin Vasemmistoliittolaisuus..

Monilta osin toki Kokoomuslaisuus ja Vasemmistoliittolaisuus on samansorttista mutta perusasiat, suhde yksityisomistukseen/yhteisöomistukseen on se erottava tekijä.

Välillä se on sitä että pata kattilaa soimaa mutta onko kumpikaan kovin mustakylkisiä? Vasemmistoliitto on symbolisesti vaikka sellainen köyhän käsityöläisen takoma, punakylkisenä ja kuhmuraisena helottava kuparikasari ja Kokoomus on sinisenmusta pata, valmistettu halpalapsityövoimalla Vinkuintiassa, teollisesti tehty, ellei oo peräti sellukattila, mikä on jo matkalla Brasiliaan polkemaan paikallisväestön oikeuksia suunnalle, missä on ammuttu jo yks Suomalainen KV-avustustyöntekijä.

Kokoomus koittaa nyt olla vihreä.. mutta siinä jälkijunassa on myös Vasemmistoliitto!
Liikaa punaista = etenkin naisväki alkoi kiiruhtaa pois vasureista Vihreisiin. Niin minäkin läksin aikoinaan, kyllästyin kun pojatpojat oli käsi ojossa nuorisopuolen kassalla joka vaalien aikaan. Lapset kelpas vaan jakamaan pojatonainpoikia vaalimainoksia ja työväen asialla.. Pyh!

Jälkijunaan on jääneet molemmat "kykypuolueet" unohtaen lapset, heidän tulevaisuutensa.. mutta sitä samaa kyllä kaikki muutkin vihreitä lukuunottamatta.. siihen asti kun niittenkin piti vallanhimossaan päästä hallitukseen ja nyt vihreet on yhtä nolossa jamassa kuin oli SKDL:n enemmistö, joka tunki hallitukseen - seikka mikä jakoi liikkeen kahtia. Vähemmistö ei tahtonut. Se Taisto Sinisalon porukka, joista sitten "omat", eli enemmistövasurit käytti pilkkanimiä Stalinistit..

Vasemmistoliitolla ei kasikytluvun nousuhuumassa ollut mitään tehtävää.
Olin itte nuorisopiirisihteerikkönä ja se jos mikä oli turhauttavaa kun Tampereelle siirtyessäni -89 (olin ollut muualla parisen vuotta lapsi/nuorisojärj. sihteerikkönä) piiritoimistolla maleksi etupäässä aikaansa kuluttavia nuoria miehiä hengailemassa eikä ollut innokkuutta.. mihin olis ees tarvittu kun kaikki oli Niin Hyvin?!

Minä luovutin n.15v. kestäneestä yhteiskunta-aktiivisuudestani järjestöpuolella ja siirryin kansalaisaktivistiksi erittäin vihreenä.
Jäin peräkamariin treenaamaan ompeluammattia, kävin yrittäjäkurssin, perustin Haavevvaate tmi:n.
Ekologista vaaatettamista ja tekstiilitaidetta, kierrätystä, uusiokäyttöä, puhtaita materiaaleja..
Tuota siis 90-luvulta alkaen ja ohessa aloin tehdä kaikenlaisia "hanttihommia" lisänä, pääelinkeinonakin kun Neukkulan taloussysteemi koki äkkikäännöksen, oloigargit nappas vallan ja vienti sinne tyrehtyi kuin seinään ja ompelualalla tapahtui Suomessa romahdus, joka vei senalan työt Kaukoitään.

Muistan kerran Treella keskustassa kun kadulla kohtasin yhden entisen toverin, miespuolisen, joka alkoi sättiä minua siitä kun olin muka takinkääntäjä, luopio ja naurettava typerin viheraattein!
Olin jo toimistosihteerinä saanut haukut kerran sellaisesta jäsenpostin kannesta, missä oli ihmisiä kasvihuoneessa. Olin kuulemma naivi tyttö.

Tytöstähän onkin sitten kehkeytynyt muutaman nettivänkäämisen vuotena telaketjuemakko.. Haukkujina perussuomalaset junttiäijät. Kouluttamattomia tai humanistisen opin puutteessa eläviä, yksinkertaisia, putkiaivoisia, sukupuoliroolifakki-idiootteja, maskuliinihehgemonisteja, nationalisteja, nepotisteja, ellei peräti jotakin insesminkin kannattajia, ties mitä joutosakkia, joka aikoinaan kulki kiertolaisina savotoilla, hanslankareina.. osa talvet linnassa..

Käytännön politiikkaa riivaa usein liikaa puolueellisuus.
Kait se jotenkin miehuuden reviiriongelmiin fixaantuu? Primitiivikäyttäytymistä. Autisminomaista struktuurinkaipuuta, järjestelmällisyyttä, lokerointia, luokittelua, omistamista, konservatiivisuutta..
Miehet menee helposti ihan ulalle jos ei ole selkeitä raameja..
No.. minä kun oon autisminkirjoinen assi niin neurostatukseni kautta oon ehkä fixaantunut järjestötyöhön aika tiiviisti. "Miesten maailmaan", jossa yhä oon kiinni henkisesti ja hiukan fyysisestikin. Ja nykyään minua kuunnellaan! ;D Mutta viittinkö enää omaa aikaani tuhlata isojenpoikien hiekkalaatikkoleikkeihin paljoa? Kas siinä kysymys..

Kun oon kattellut Kataisen esiintymistä TV:ssä..voi hyvää päivää mikä kloppi. Mikä puoluepoliittinen uho ja sitten niin fantsuu.. *apua!*
Ihan pelle!
Vaaliteemana verohelpotukset!
Mitä on jäljellä?
Ei niin mitään..
ALV% nousee!!!
Pienpalkansaajaa ja pienkuluttajaa lyödään kuin vierasta sikaa kokoomuksen taholta.
Suurpalkolliset, he itse on eturyhmänä vaatimassa itselleen verohelpotuksia, luontaisetuja, jne..

Vasemmistoliitolla olis nyt ihan mielettömän hyvä sauma tarjota etujärjestönä itseään käytettäväksi siihen mihin se on aikoinaan perustettu.. mutta onko missään altruistisia huimapäitä, jotka laittaa ittensä likoon täysillä?
Ne, jotka oli aktiivisia seitkyt luvulla, heidänkin lapsensa ja usein juurikin ahkerien, aktiivisten, yritteliäiden ihmisten lapset pärjää nyt oikeinkin hyvin tai kohtuullisesti!
"Stallareiden" kuin "Vassareiden" keskuudessa on itsenäisiä ammatinharjoittajia tai pienyrittäjiä ja lapsillaan hyvät koulutukset, työt, palkat ja niitä pikku perintöjäkin rapsahtelee..

Ei sinällään kait sit omituista että on vaikeaa erottaa ketkä on mitäkin..

Perussuomalaisuuskin olis ihan ok. mutta siellä on niitä totaalireppanoita liikaa äänessä, joilta puuttuu historiantuntemus, itsetuntemus, itsekritiikkikin välillä täydellisesti hukassa. Siellä on sisällä mellakkaporukka, jonka avut rajoittuu teatraaliseen mellakointiin ja reviirien kusemiseen. Ei hyvä!
Pelko ei koskaan ole hyvä pohja yhteiskunnankaan muuttamiselle.
Pelko ja tietämättömyys yhdessä on se huonoin yhdistelmä.
Kun aikuinen mies tarvitsee talutusnuoran päähän jonkun Rotwailerin, päälleen maihinnoususotilaan vaatteet ja mäiskärin varteen pampun, se on suorastaan säälittävää.
Silläkö parannetaan työllisyyttä?
Saati että Persujohtaja, Isäaurinkoinensoini Katolilaisuudellaan matchoilis e-pillerit roskiin ja pedofiilit vauhtiin, suomalaisuutta lestadiolaistyyliin supersiittämällä uutta ryysyköyhällistöä - huh huh..

Vihreet oli hyvä muutosvoima mutta nyt niitä kiinnostaa liikaa ydinvoima ja valta. Niin aina.

Uusia puoluehankkeita on kuin sieniä sateella mutta..
Saas nähdä syntyykö uutta konsensusta jos toi työttömyys nyt oikeesti pysähtyis kun talous antaa jo viitteitä elpymisestä?

Sitten aletaan vaatia sitä kansalaispalkkaa!
Se mullistais työmarkkinat ja koko yhteiskuntajärjestelmän.
Sitä minä oon ajanut jo liki 30v. SDNL:laisena ja nyt sitä kannattaa kait jo joka puolue jonkinverran? Kepukin, samoin Kokoomus???
Ongelmanahan on jäljelle jäävä byrokratia harkinnanvaraisesta toimeentulosta vajaakuntoisille, vanhuksille, sairaille, vammaisille ja muille, jotka tarvii sen perustulon lisäks uusia tekareita, silmäklaseja, invalaitteita, lääkkeitä, hoivaa ja huoltoa..
II Ongelma on se että kansalaispalkka tasa-arvoistaa kansalaisia ja sehän ei ole ilkeitten narsisti-idioottien edun mukaiszta, niitten, jokka ahnehtis kaiken ittelleen, jokka kuvittelee että juszt he on parempia ihmisiä, just heillä pitäis olla etuoikeuksia määräillä muita, kusta reviirejä, eliminoida hyödyttöminä pitämiään mutta ei itseään.

Niitä en kyllä löydä Vasemmistoliitosta mutta onko heitä Kokoomuksessa?

Vierailija

Ja Hommafoorumille vaan sit kaikki, jotka ei jaksa lukea pidempiä viestejä. Siellä ne on kaikki muukkin besserwisserit joilla aivosolu hakee toistaan, lukihäiriöiset tosiäijät Rotwailereineen!

Tai yli ja ohi!
Minä elän vaatimatonta, pienen ihmisen elämää.
En pelkää elämää enkä edes miehiä, en surkeimpiakaan, niitä, joiden etuja oon ollut aktiivisti ajamassa ja joilta saa paskat silmille avun palkaks.

Turhaa suunsoittoa ei politiikassa kaivata.
Vaikka joku puhuu vuolaasti, mitä sen on väliä kun puhuu asiaa, jota ei voi kumota haukkumalla pihtarihuoraemakoksi, punavihreeksi lesboksi joka rakastaa neekereitä ja muita raiskareita..

Sitäsorttia ei kiitos jo etukäteen ja se siitä.
Muutkin, joilla on ongelmia sietää persoonaani, viestit piiloon ja ohi!
Tämä on käsky!
Pysyy saitti siistimpänä, luettavampana, asiallisempana, ja huom! Tiede teemakin säilyy paremmin.
Henkilökohtaisuudet ei edesauta, ei ihmisten sättiminen, yms.

Tässä on minun pissaamani reviiri omille jutuilleni, joiden sisältöä toki toivon niiden kommentoivan joilla on a.) kiinnostusta, b.) aikaa c.) viitselisäisyyttä lukea ja asiallinen maltti kommentoida ilman iankaikkista porua ja vinkumista siitä etten ilmatteeks räätälöi viestejäni mittatilaustyönä yleisellä keskustelusaitilla!

Mä en ole pyrkimässä mihinkään paskahommaan politiikkaan enkä puhu minkään puolueen tai ryhmittymän nimissä.

Vierailija

Niille, jotka eivät ole perineet suuria omaisuuksia, on kohtalona päätyä pohjalle ja häviäjiksi, elleivät he itse tee jotakin sen muuttamiseksi.

Kommunistit eivät hyväksy sitä tosiseikkaa, että jos ei itse tee taikka vanhemmat eivät ole tehneet, ei ole oikeutta myöskään rohmuta muiden ansioita.

MUTTA POLIITTISESTI Kokoomuksella ja Kommunisteilla ei ole käytännössä mitään eroa. Molemmat ylläpitävät kaikin puolin kehnoa virkamiesparatiisia ja ajavat kansaa hetki hetkeltä ahtaammalle Turvallisuuden, Talouden ja Ympäristön verukkeilla. On täysin yhdentekevää tällä hetkellä, äänestääkö kokoomusta, kommareita, persuja tai viherterroristeja, jyväjemmareita tai härreguudeja, samaa paskaa on tiedossa. Kukaan olemassaoleva puolue ei uskalla tarjota konkreettisia vaihtoehtoja ja toisaalta Suomen Kansa pelkää joutuvansa ojasta allikkoon ja pyrkii nykyisiä edustajia äänestämällä pitämään kaikki muutokset mahdollisimman vähäisinä.

"Koska niin on tehty aina ennenkin": Suomessa pahoittaa mielensä, mutta ainakin ryssiä käy ihan oikeasti sääliksi, onhan ko. maassa parinsadan vuoden välein säännöllisesti noussut valtaan diktaattori, joka on pistänyt kolmanneksen kansasta sileäksi..

Vierailija

Eniten paikallista pienyrittäjyyttä tukee Vasemmistoliitto. Pienet ja keskisuuret yritykset kun on suurin työllistäjä, ja se on duunaripuolueelle tärkeää.

Tosin JOTKUT fiksuimmista kokoomuslaisista ymmärtää saman.

Vierailija
Bushmaster
Niille, jotka eivät ole perineet suuria omaisuuksia, on kohtalona päätyä pohjalle ja häviäjiksi, elleivät he itse tee jotakin sen muuttamiseksi.

Kommunistit eivät hyväksy sitä tosiseikkaa, että jos ei itse tee taikka vanhemmat eivät ole tehneet, ei ole oikeutta myöskään rohmuta muiden ansioita.

MUTTA POLIITTISESTI Kokoomuksella ja Kommunisteilla ei ole käytännössä mitään eroa. Molemmat ylläpitävät kaikin puolin kehnoa virkamiesparatiisia ja ajavat kansaa hetki hetkeltä ahtaammalle Turvallisuuden, Talouden ja Ympäristön verukkeilla. On täysin yhdentekevää tällä hetkellä, äänestääkö kokoomusta, kommareita, persuja tai viherterroristeja, jyväjemmareita tai härreguudeja, samaa paskaa on tiedossa. Kukaan olemassaoleva puolue ei uskalla tarjota konkreettisia vaihtoehtoja ja toisaalta Suomen Kansa pelkää joutuvansa ojasta allikkoon ja pyrkii nykyisiä edustajia äänestämällä pitämään kaikki muutokset mahdollisimman vähäisinä.

"Koska niin on tehty aina ennenkin": Suomessa pahoittaa mielensä, mutta ainakin ryssiä käy ihan oikeasti sääliksi, onhan ko. maassa parinsadan vuoden välein säännöllisesti noussut valtaan diktaattori, joka on pistänyt kolmanneksen kansasta sileäksi..

a.) Kukaan ole puhunut mitään jostakin SKP:stä?

b.) Puhut niin paskaa kuin ihminen vaan voi!

c. ) Olet tommonen ryssäfoobinen, kiireestä kantapäähän aseistutunut dynamiittimies, joku Unabomber maakuopassas keskellä.. toivotavasti ei mitään jos sattuu lopullisesti naksahtamaan. Jossain täyteen ahdetussa lähiössä tulis rumaa jäljkeä kun sun räjähdysainevarastos mossahtais taivaan tuuliin ja veis samalla sen lähiön mennessään terveys ja -sosiaaliasemineen, neuvoloineen, päiväkoteineen, ala-asteineen, palvelutaloineen ja kiinteistöhuoltoineen.. *PUM!*

Vasemmistoliittolaiset ei ole sen enempää kommunisteja kuin perussuomalaiset tai vaikka vihreet.

Toivottavasti mielipitees on sukus viimeiset?! Luulet että muutama ha.. perintömaata, joku risukko rämettymässä ja epävarmat sijoitukset sen ränstyneen sukukartanon lisäks sieltä peräkammarin yksinäisyydestä tekee sinusta rikkaan?
Siks tekeydyt pelleksi vaikka oot kaikesta päätellen käynyt vaan jonkun amitsutason kemiankurssit, räjähdysaine hm... "expertoituneena" vaan siks kun perinnön joukossa sait pari pussia salpietaria ukilta.. hih hih hih..

Siinä on meillä oikea kartanonherra todentotta!

Pelkkää provoo noi sun juttus..
Arvomaailmasi liippaa Kepulaisuutta.
Ei niilläkään mitään tolkkua näytä olevan touhuissaan, aika liki myös persuilijoita, etenkin sitä nousukasosastoa, jota johtaa äärioikeistolainen sielunveljesi Hullu-uho peläten kommunisteja (homoja, vasemmistofeministejä, neekereitä, sosialipummeja, jne.. vaikka tyhjätasku se taitaa kans olla. On vaan suuret puheet siellä appiukon omistaman talon kellarissa..)
Voi teitä pojjaat polot, niin nolot.
Rakkaat on pölysiet kotikolot.
Vieras niin pelottaa,
komminismi kamalaa,
sitä siis vasemmistoliitokin?
Moista mä täällä kas kummeksin?!
Pelleksi luulen ja naurahdin..

Vierailija
Mimei
Eniten paikallista pienyrittäjyyttä tukee Vasemmistoliitto. Pienet ja keskisuuret yritykset kun on suurin työllistäjä, ja se on duunaripuolueelle tärkeää.

Tosin JOTKUT fiksuimmista kokoomuslaisista ymmärtää saman.

Nimenomaan!

Aluepolitiikan puolesta on tehty aikoinaan SKDL:ssa töitä hiki päässä ja sama arvo on seurannut Vasemmistoliitolla eikä se mihinkään oo muuttunut eikä muuttumassa.

Ehkä Vasemmistoliittokin kuitenkin fiksaantuu liikaa demarivetoiseen ay-liikkeeseen ja palkansaajien kosiskeluun? (Mun näkemys.)
Mutta.. minä kun oon opiskellut perusasiat anarkismista.. Pakunin, jne.. kun ymmärrän anarkismin ideologian ja ymmärrän myös vapauden suhteellisuuden, kulttuurin, sosiaaliset verkostot, laumakäyttäytymiset, laumahierarkiat, työnjaon, kyvyt, tarpeet, minä kannatan yksilönvapautta sekä yhteisöllisyyttä sopivassa suhteessa ja sitä kait ne fiksuimmat kokoomuksessakin kannattaa?

Sitä en kyllä ymmärrä mistä, miten ja miks Kokoomus on laittanut valtiovarainministeriksi Kataisen???
Söpöjä unelmavävykandidaattityyppejä Sauli Niinistön vanavedessä raivaamaan tietä seuraavaan presidenttipeliin?

Neuropsykologisesti laskelmoitua niin että tarvitaan just sellainen noviisimainen "pikkupoika" hiukan sohlaamaankin ja sit taustalta korostuu paremmin isämäisempi, vanhemmuutta ja viisaammuutta huokuva Sauli the Niinistö valmiina rullaluistelemaan valtiojohtoon ohi eduskuntavaalien, joissa on nyt vaara ryvettyä perinpohjin kun on liikaa sekoilua ja kuminauhaveropolitiikkaa, joka on osunut kipeesti palkansaajapuoleen niihin, joilla ei ole perintöjä, sijoitushinkua, kasinohenkeä, jne...

Suurpääomahan rahoittaa Kokoomusta.
Kaikista eniten niillä on rahaa palkata ansioituneita psykologian ja neurologian taitajia kusettamaan niitä äänestäjiä, joiden etuja ne ei aja.

Olen itte seurannut "nörttipuolen" yhdenasianmiesten kusettamista ideologialla: Juoksupojasta johtajaksi. Käytännössä on kuitenkin niin että se "leipä", joka mm. IT-puolen koodareilla voi olla alussa muhkea ja iso, se ei oo kuitenkaan kuin "entisen autistin" kapee mutta pitkä valtiontyömaan "leipä", jolla kuitenkin meilläkin vaari, tyhjätaskurenkinä aloittaneena mutta sodasta palattuaan rintamamiestalotontin osti ja rakennustarpeet ja ne maksoi yhdessä mun äitini ja muiden lastensa kanssa kun muori sairastui ja kuoli, maksoi vaikka oli valtionyrityksessä töissä. Ja eli suht tyytyväisenä elämäänsä.. sen mitä nyt semmoinen vaisu, mietteliäs murehtija onneen yltää..

Kyllä ne nykyajan neurotieteilijät osaa laatia suunnitelmia niin kuluttajaparan kuin äänestäjän päänmenoksi!

Mutta niin osaa jotkut vastapuolellakin.. hah haa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat