Moottorin kansi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi moottorin (alumiini) kansi menee kieroon, jos auto vähänkin keittää? Eihän 100 astetta ole paljoa lämpöä ja paineet tulevat ulos paisuntasäiliön korkista.

Onko ne tehty tahalleen huonosti samoin kannentiivisteet. Saattavat hajota vaikka ei edes keittäisi, vaan lämmöt kävisi korkealla hetkellisesti. Miten muutaman asteen suurempi lämpötila kuin normaali käyttölämpötila särkee ne?

Kommentit (6)

Vierailija
Sahrah
Miksi moottorin (alumiini) kansi menee kieroon, jos auto vähänkin keittää? Eihän 100 astetta ole paljoa lämpöä ja paineet tulevat ulos paisuntasäiliön korkista.

Onko ne tehty tahalleen huonosti samoin kannentiivisteet. Saattavat hajota vaikka ei edes keittäisi, vaan lämmöt kävisi korkealla hetkellisesti. Miten muutaman asteen suurempi lämpötila kuin normaali käyttölämpötila särkee ne?


Siksi, että kun vesi nesteenä katoaa kannesta, sen lämpötila nousee paljon yli sen 100 asteen, se kun ei enää jäähdy. Voipa lämmetä paikallisesti hyvinkin korkealle ja juuri lämpötilaerot sen kannen vääntää.

Vierailija

ja muista että työpäine rasittaa kantta ja pakokaasut nousee liki 1000 asteeseen kovissa olosuhteissa.Voihan vettä keittää pahvimukissa mutta kun vesi kiehuu pois niin muki palaa

Arkkimeedees
Seuraa 
Viestejä995
Liittynyt13.12.2009
Sahrah
Miksi moottorin (alumiini) kansi menee kieroon, jos auto vähänkin keittää? Eihän 100 astetta ole paljoa lämpöä ja paineet tulevat ulos paisuntasäiliön korkista.

Onko ne tehty tahalleen huonosti samoin kannentiivisteet. Saattavat hajota vaikka ei edes keittäisi, vaan lämmöt kävisi korkealla hetkellisesti. Miten muutaman asteen suurempi lämpötila kuin normaali käyttölämpötila särkee ne?




En tiijä mutta Voortissa on huono vaihelaatikko. Datsunissa, varsinni sata A:ssa se ei jousitus kestä sitä kiertomomenttia, jos mutkaan tullaan 140 km tunnissa. Ooppeli on huono käynnistymään. Vauxhallin pellit kestää, mutta virranjakajan pyörijää pittää olla jatkuvasti säätämässä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005
Arkkimeedees
Datsunissa, varsinni sata A:ssa se ei jousitus kestä sitä kiertomomenttia, jos mutkaan tullaan 140 km tunnissa.



Tiedä sitten onko kohtullista syttää Datsunia, jos ratin ja penkin välissä iso ratas klappaa.

Vierailija

Täytyy hankkia jostain jokin pieni moottori, jota voi pyöritellä ja avata aivan huvin vuoksi. Esimerkiksi ruohonleikkuri moottori, tosin onko siinä terä vauhtipyöränä se ei olisi kovin turvallinen ellei sitä korvaa jollakin muulla.

Toinen on moottorisaha mutta kaksitahdit on kovin yksinkertaisia.

Kunnon äänenvaimennusputkistot niin, että sitä kehtaa kerrostaloasunnossa pyöritellä.

Vierailija
Sahrah

Kunnon äänenvaimennusputkistot niin, että sitä kehtaa kerrostaloasunnossa pyöritellä.

Mene kuitenkin parvekkeelle sen moottorisi kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat