Rekan tilavuus/paino?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/05/33291
Nyt saksalaisilla sytytti. Koko ei merkitsekkään painoa vaan tiheys. Kokorajoituksia on vastustettu tiestön kestämättömyydellä mutta kuorman tiheys vaihtelee hyvin paljon.

Alan älykkyydestä kertoo että suomessa määrättiin jo käytössä olevia perävaunuja kavennettavaksi 5 cm.

Kommentit (4)

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008

Kokoa tai pituutta oleellisempi tekijä lienee tiestön kannalta akselipaino. Sehän kuvaa tien kuormitusta tavallaan samoin, kuin tiheys.

Voihan junakin olla vaikka viisi kilometriä pitkä, kun on vaan tarpeeksi akseleita ja pyöriä jakamassa painoa.

---

Vierailija
Jägermeister
Kokoa tai pituutta oleellisempi tekijä lienee tiestön kannalta akselipaino. Sehän kuvaa tien kuormitusta tavallaan samoin, kuin tiheys.



Ei pidä paikkaansa.

Jos sinulla on 30m pitkä silta ja sillä sillalla on parkissa 25,25m pitkä yhdistelmä joka painaa 60 000kg niin sillä ei ole mitään väliä onko kyseisessä yhdistelmässä 4 vai 24 akselia.
Koko paino on jokatapauksessa sillan varassa.

Vierailija

Nyt kun vielä Saksassa keksisivät ottaa mallia muista maista joissa tällaiset yhdistelmät ovat jo arkipäivää.

Ei ole pelkoa tästä lainsäätäjät tietäen.

Nimim: 25.25m yhdistelmällä vuodesta 2005 eteenpäin...

Vierailija
Cain
Jägermeister
Kokoa tai pituutta oleellisempi tekijä lienee tiestön kannalta akselipaino. Sehän kuvaa tien kuormitusta tavallaan samoin, kuin tiheys.



Ei pidä paikkaansa.

Jos sinulla on 30m pitkä silta ja sillä sillalla on parkissa 25,25m pitkä yhdistelmä joka painaa 60 000kg niin sillä ei ole mitään väliä onko kyseisessä yhdistelmässä 4 vai 24 akselia.
Koko paino on jokatapauksessa sillan varassa.


Pitää se sen suhteen paikkaansa, että tien päällyste tai sillan kansi ei välttämättä kestä liian suurta pistemäistä kuormitusta, ts. sillalle asetetaan tietty akselikuormitusmaksimi.

Uusimmat

Suosituimmat