Saunalahti Prepaid Mobiililaajakaista

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Onko järkee kun on luottotiedoissa kakkaa? Voi ollakin.

Kommentit (10)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kallis. Eikö naapurilla ole avointa WLANia?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

BlackKnight
Seuraa 
Viestejä320
Liittynyt28.3.2006
CE-hyväksytty
Onko järkee kun on luottotiedoissa kakkaa? Voi ollakin.

Kokeilin juuri Saunalahden Nopsaa ja nettitikkua. Elisan myyjät soittelivat ja myivät sitä "kaksi kertaa nopeampana ja puolet halvempana" internet-yhteytenä. Siis verrattuna 1M ADSL:ään.

Kävin hakemassa tikun postista perjantaina ja maanantaina palautin sen ja purin sopimuksen.

Ei voi verrata ADSL:ään. Paljon hitaampi ja yhteys pätkii.

Päiväsaikaan operattoreista näkyi vain Saunalahti GPRS ja Saunalahti EDGE. Yöaikaan sai yhteyden myös Saunalahti 3G:hen.

Parhaimmillaan nopeus oli tosin 2M ADSL:n luokkaa. Siis viikonloppuna puolenyön jälkeen, silloin kun sai yhteyden 3G-verkkoon.

Mutta sanoisin, että nämä ovat minun henkilökohtaisia kokemuksia. Ilmeisesti suoritukyky vaihtelee paikan, ajan ja verkon kuormituksen mukaan.

Huonolla onnella ei saa ollenkaan yhteyttä, parhaimmillaan 2M:n ADSL:n luokkaa.

Kokeilemalla sen tietää.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Saunalahden/Elisan liittymien nopeudet vaihtelevat todella uskomattoman paljon. Keravan keskustassa aikaisin aamulla nopeudet (prepaid Huawei E1552) voivat olla 2Mbit/s sisään ja 350 kbit/s ulos. Klo 8 aikoihin säännöllisesti putoavat arvoon ~600 kbit/s sisään ja 10 kbit/s ulos. Tuo nopeus on käyttökelvoton jopa sähköpostiliitteitten (kuvien) lähettämiseen. Soneralla nopeudet sen sijaan ovat toistaiseksi säilyneet läpi päivän 2 - 3 Mbit/s.

Sitten joku tyrkyttäjäpoika Elisan liikkeessä rupeaa asiaa tarkemmin kysellessä itkemään, ettei ole ollut kuin viikon töissä - vaikka ensin oli aivan varma, että heidän tikkunsa toimii paremmin kuin kilpailijoitten tikut ovat koskaan missään toimineet.

Mutta sopivassa paikassa kesämökillä toimii oikein hyvin ja on sellaiseen puolisatunnaiseen käyttöön hinnaltaankin kilpailukykyinen. Asutuskeskuksissa (minun testeissäni) yleensä paremmin toimivan Soneran prepaid-hinnoittelussahan on sattunut pahemman luokan pilkkuvirhe: (GPRS-tiedonsiirto 5,99 €/Mt), kun Saunalahti Prepaid maksaa 6,90 €/viikko.

Halvin olisi kai Soneran silloin tällöin tyrkyllä ollut mokkula "rajoittamattomalla" nopeudella ja tiedonsiirrolla hintaan 9,90 €/kk. Eli 2 vuoden sopimuksen hinnalla ~240 € siirtäisi Soneran Prepaidilla dataa 40 MB. Jotain isompaa vikaa täytyy olla korvien välissä noilla hinnoittelijoilla - lienevätkö samoja tyyppejä, jotka aikoinaan tekivät laskelmat Saksan ilmatilan sopivasta hinnasta?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

-PP74-
Seuraa 
Viestejä337
Liittynyt6.1.2010

Ei ainakaan täällä Rovaniemellä tee nettitikulla hevonv****kaan. Nopeus oli 2MB tsydeemillä 200-300Kbit/s. Piti vaihtaa ADSLään parin päivän testauksen jälkeen.

Vierailija

Onko tuon käyttäminen samalla tavalla anonyymiä kuin prepaid-puhelinliittymänkin? Kyselin Ärrältä asiasta ja sain sellaisen käsityksen, ts. tikku ja liittymä kouraan suoraan liikkeestä ilman sen kummempia. Mutta miten sen käyttöönoton laita, pitääkö rekisteröityä jonnekin tms.?

Vierailija

Mun naapurilla on avoin wlan. Näin sattumalta sen iTunes kappaleetkin. Ja se näki mahdollisesti minun, ennen kuin panin jaon pois päältä.

Temppuilin siinä sen verran palomuurin kans, että kotiverkko on ollut sekaisin jo toista kuukautta. Kaikki on kuin alussa, mutta sisäinen verkkojako ei enää toimi Vista-koneiden osalta. Joku Vistan bugi.

Vierailija
Krookus
Onko tuon käyttäminen samalla tavalla anonyymiä kuin prepaid-puhelinliittymänkin? Kyselin Ärrältä asiasta ja sain sellaisen käsityksen, ts. tikku ja liittymä kouraan suoraan liikkeestä ilman sen kummempia. Mutta miten sen käyttöönoton laita, pitääkö rekisteröityä jonnekin tms.?

Ei Sauniksen MobiililaajakaistaPaketti Nopsalla (prkl näitä nimiä) ainakaan rekisteröidy minnekään. Kai?

Se on siis 'kiinteä' versio. Olen kyllä siihen ollut tyytyväinen, 3G-reititin nappasi nettitikunkin jakoon helpommin kuin se junan vessa toimii. Ja nopeus taitaa olla meidän perän maksiminopeus niinkuin pitääkin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Taivaantallaaja
Ei Sauniksen MobiililaajakaistaPaketti Nopsalla (prkl näitä nimiä) ainakaan rekisteröidy minnekään. Kai?
Mulla on Mobiililaajakaistapaketti Nopsa, ja kyllä siitä lasku tulee joka kuukausi.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija
Saw
Taivaantallaaja
Mulla on Mobiililaajakaistapaketti Nopsa, ja kyllä siitä lasku tulee joka kuukausi.

Niin mutta se on pikkuseikka, laskutusosoitteeksihan voi antaa vaikka Madagasgarin sivukonttorin.

Uusimmat

Suosituimmat