Ahdas olkapää

Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Olen kärsinyt ns. ahtaasta olkapäästä pari vuotta. Välillä olka oli niin kipeä, että tietokoneen hiiren käyttö oli mahdotonta puhumattakaan käden normaalista liikeradasta. Ahtaan olkapään kehittymisen varsinaista syytä ei tunneta.

Lääkärihän tällaiseen määrää lepoa ja toisaalta tiettyjä harjoitusliikkeitä, joita harva kuitenkaan tekee, kun se tuottaa kipua.

Minä ajauduin vyöhyketerapeutin uhriksi, kun ystäväni tarvitsi harjoituskappaleita opiskellessaan. Kuinka ollakaan, kaikki kipu lähti eli tulehdus lihaksista ja hermoista. Mutta pieni liikkeen vajaus jäi ja tunne siitä, että paljolla tietokonetyöskentelyllä kipu palaa.

Sitten sukujuhlissa jäsenkorjaaja laittoi peukalonsa tuohon lavan viereen kylkiluulle ja painoi. Ei enää mitään kipuja, vaikka kättä liikuttaa selän taakse ja ylös! Ihmeparantuminen välittömästi.

Kyse olikin kylkiluun noususta. Ihmettelen vain onko minunlaisiani väärin diagnosoituja enemmänkin tai peräti koko ahtaan olkapään syy kylkiluussa?!

Lääkäreiden ylimielisen asenteenko (muut eivät voi tietää mitään lääketieteestä tai anatomiasta) vuoksi leikataan tuhansia olkapäitä? Kansantaloudellisesti tämä merkitsee tuhansia sairaslomapoissaoloja, turhia leikkauksia ja kenties lopullista käden liikeradan vajausta.

Vaikka olen minä sen jäsenkorjaajan ennenkin tiennyt ihme ukoksi.

Kommentit (3)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

eipä tuo mitenkään yllätä. itselläni ovat kaikki kivut ja säryt paenneet kunnollisie venyttelyjä ja liikuntaa karkuun. voihan siellä olla lukkoja muilla ihmisillä muuallakin kuin kylkiluu väärässä asennossa. parhaitenhan nuo itse tutkii, tai ystävänsä avustuksella, kun ei se lääkäri tiedä missä kipu tuntuu ja nämä 3min sessiot on nähtyjä: "mihin sattuu ?" en tiedä "no määrätään kipulääkkeitä, tulet sitten 6kk:n päästä uudestaan, jos lääkeriippuvuus ei vielä ole ehtinyt kehittyä niin määrätään vahvenpia kipulääkkeitä".

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Voisimpa lyödä vetoa, että suurin osa lääkäreiden diagnooseista on vääriä. Paljon helpompaa on määrätä buranaa ja lepo, kuin oikeasti tutkia missä on vika. Ja tuo ylimielisyys kyllä vituttaa minuakin. Ei tarvitse mihinkään huijari homeopaatille potilasta lähettää, mutta suositella hoitomuotoja, jotka on tieteellisesti todistettu. Tai kyllähän se plasebokin voi auttaa, varsinkin luulotautiin. Ja jeesuskin pelastaa

Vierailija

Yksi mahdollisuus antaa kirurgin hakata taltalla ja vasaralla nivelen päällä olevasta luusta muutama millimetri pois, niin tulee lisää tilaa. Myöhemmin selviää, miten homma sujui. Voi kysellä saunassa, kun näkee jonkun olkapäässä vaakasuoran arven.

Uusimmat

Suosituimmat