Millä asialla googleauto ja facebook ovat?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nykyään ihmiset on enemmässä määrin itsekeskeisiä, mutta onpa tahoja, jotka jaksavat olla kiinnostuneita tavallisista ihmisistä:

Seitsemän syytä ottaa hatkat facebookista:

http://www.taloussanomat.fi/media/2010/ ... 106890/135

Ja googeautolla kuvataan yksityisyyttä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051 ... 1_uu.shtml

Miksi nuo edellämainitut tahot ovat niin kiinnostuneita? Mihin kerättyjä tietoja tarvitaan? Sotaan vai rauhaan?

Kommentit (12)

Vierailija

Minusta oli kamalaa esimerkiksi se, että niiden nimet olivat facebookissa kaveritarjonnassa, vaikka olin vain viestitellyt sähköpostitse (gmail) heidän kanssaan. Olen varma, että ne nimet oli saatu menemällä minun sähköpostiin, vaikka sp. on salasanan takana.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
pinklin
Minusta oli kamalaa esimerkiksi se, että niiden nimet olivat facebookissa kaveritarjonnassa, vaikka olin vain viestitellyt sähköpostitse (gmail) heidän kanssaan. Olen varma, että ne nimet oli saatu menemällä minun sähköpostiin, vaikka sp. on salasanan takana.
Niin, kyllähän se koskettaa, kun näissä Facebook-kutsuissa on mukana lista ihan ykköskavereista, joihin vois pitää yhteyttä siä.

Niin se pitäisi ihmisten ymmärtää, että ei ne Facebook tai Google ole yhtään sen privaatimpia kuin vaikkapa tämä foorumi. Kaiken mitä kirjoittaa, näkee aina joku asdf tai sitten FBI. Ja tuo FBI ei sit välttämättä ole yhtä suuri huumoriveikko kuin asdf.

Suostittelen tilien lakkauttamista, mikäli vähänkään epäilyttää palvelun toiminta. Tieton kalastelijat eivät voi hyvällä asialla olla liikkeellä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5368
Liittynyt7.7.2007
pinklin
Nykyään ihmiset on enemmässä määrin itsekeskeisiä, mutta onpa tahoja, jotka jaksavat olla kiinnostuneita tavallisista ihmisistä:

Seitsemän syytä ottaa hatkat facebookista:

http://www.taloussanomat.fi/media/2010/ ... 106890/135

Ja googeautolla kuvataan yksityisyyttä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051 ... 1_uu.shtml

Miksi nuo edellämainitut tahot ovat niin kiinnostuneita? Mihin kerättyjä tietoja tarvitaan? Sotaan vai rauhaan?

Ai ettäkö miksi. Näillä tiedoilla ja kuvilla tehdään tietysti rahaa, eli myydän niistä muodostettuja palveluita. Google taitaa olla maailman tehokkaampia rahantekokoneita!

Vierailija
pinklin

Kun NSA skannaa ristiin FB:n tiedot gMailit ja google-haut, niin ne tietää sinusta suurin piirtein kaiken ja voivat eliminoida sinut ennen kuin edes ehdit rakentaa sitä pommia.
Tietenkin näillä tiedoilla on muitakin sovelluksia - vai mistä luulet näiden palvelujen keräävän voittonsa jos ne ovat ilmaisia?

Vierailija
mvd
pinklin

Kun NSA skannaa ristiin FB:n tiedot gMailit ja google-haut, niin ne tietää sinusta suurin piirtein kaiken ja voivat eliminoida sinut ennen kuin edes ehdit rakentaa sitä pommia.
Tietenkin näillä tiedoilla on muitakin sovelluksia - vai mistä luulet näiden palvelujen keräävän voittonsa jos ne ovat ilmaisia?

Hyvä on tietääkin niistä pommien valmistamisista. Ja rahankeruukin ottamalla sähköpostiviesteistä irti rahaksi muutettavaa, on tietysti siinä mielessä oikein, että palvelun tarjoajalle kuuluu maksaa palvelun käytöstä.

Mutta ehkä googlen palveluntarjoajana olisi syytä tiedottaa, että googlella on käyttöoikeus /omistusoikeus gmailissa lähetettyihin viesteihin.

[size=50:2phfvicq](ja ehkä tiedottaakin niin pienillä kirjaimilla, että lukeakseen tekstin pitää se ensin suurentaa).[/size:2phfvicq]

Vierailija
Saw
pinklin
Niin, kyllähän se koskettaa, kun näissä Facebook-kutsuissa on mukana lista ihan ykköskavereista, joihin vois pitää yhteyttä siä.

Ei miä. Ei ainakaan niin, että jonkun muun toimesta otetaan salasanan takana olevasta viestittelystä nimi ja loukataan lähes tuntematonta ihmistä tuputtamalla tälle kaveripyyntöä.

Saw
Niin se pitäisi ihmisten ymmärtää, että ei ne Facebook tai Google ole yhtään sen privaatimpia kuin vaikkapa tämä foorumi. Kaiken mitä kirjoittaa, näkee aina joku asdf tai sitten FBI. Ja tuo FBI ei sit välttämättä ole yhtä suuri huumoriveikko kuin asdf.

asdf on vähän eri asemassa, koska tänne kirjoitetaan ihmisiksi, ja jotta asdf ei poistaisi kirjoitusta, mutta gmailissa ehkä salaa haukuttaisiin selän takana, jos sensuuria ei jo sielläkin olisi.

Saw

Tieton kalastelijat eivät voi hyvällä asialla olla liikkeellä.

Just, mitä nyt itse vähän kalastelee.

Vierailija

Edellä olevaan viestiin tuli kiireessä asiavirhe. Piti kirjoittaa, että yleisesti selän takana arvostellaan ja suorastaan haukutaan, eikä pitänyt kirjoittaa, että asdf:n selän takana haukutaan. Ei ole aihetta haukkumisiin.

Vierailija

Mistä se google saa voittoja??? Ei ainakaan niilla pienillä mainoksilla hakujen yhteydessä. Ei niitä ole kovin pitkään ollut edes olemassa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
kabus
Mistä se google saa voittoja??? Ei ainakaan niilla pienillä mainoksilla hakujen yhteydessä. Ei niitä ole kovin pitkään ollut edes olemassa.

Ne myy sun tietojas.

Uusimmat

Suosituimmat