Pihka kemiallisena moottorina?

Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt21.11.2009

Moi

Mielessäni on muistikuva lapsuudesta jossa isoisäni kehoitti laittamaan pihkapalan kaarnaveneen perään jossa se toimisi moottorina. Muistan myös selkeesti näin tehneeni ja että kaarnapalanen olisi sillä liikkunut. Muistan myös että siitä jäi öljyinen vana veden pinnalle.
Mutta nyt kun olen kokeillut tuota samaa niin mitään ei tapahdu.......
Olenko siis lapsena uneksinut tuon kaiken vai onko pihkan käyttö tuollaisena moottorina teoriassa mahdollista.
Voiko olla että joku tekijä ympäristössä olisi muuttunut niin paljon ettei temppu enää kunnolla toimi.

Kommentit (3)

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Anttivaan
Moi

Mielessäni on muistikuva lapsuudesta jossa isoisäni kehoitti laittamaan pihkapalan kaarnaveneen perään jossa se toimisi moottorina. Muistan myös selkeesti näin tehneeni ja että kaarnapalanen olisi sillä liikkunut. Muistan myös että siitä jäi öljyinen vana veden pinnalle.
Olenko siis lapsena uneksinut tuon kaiken vai onko pihkan käyttö tuollaisena moottorina teoriassa mahdollista.
Voiko olla että joku tekijä ympäristössä olisi muuttunut niin paljon ettei temppu enää kunnolla toimi.

Kyllä se toimii vieläkin, täytyy olla männynpihkaa.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Jorma
Anttivaan
Moi

Kyllä se toimii vieläkin, täytyy olla männynpihkaa.

Myös tavan Fairy tai saippua toimii. Ilmiö perustuu siihen, että veneen takana pintajännitys pienenee, ja pintajännitys vetää venettä eteenpäin.

Anttivaan
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt21.11.2009

Kiitos vastauksista. Pihapiiri kun on täynnä kuusia niin liene siinä syy ettei ole onnistunut samalla lailla kun penskana. Pitää käydä leikkiin seuraavaksi männynpihkan kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat