Missäs muuten västäräkit?

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Missäs muuten västäräkit viipyvät? Ei ole näkynyt ainoatakaan täällä Vantaan seuduilla.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (13)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Bushmaster
Ne ovat kaikki täällä. Meilläpäin niitä nimittäin on joka lävessä.

JUMAFLEGA!

Vapauta ne heti yleiseen jakeluun, tai paha vie persuksesi!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Olen ainakin 3 västäräkkiä nähnyt yhtä aikaa pihallani, eilen penkkiä nostellessani katselin pääskysten lentelyä.

Västäräkki on tyhmä lintu, tappelee peilikuvaansa vastaan kunnes nääntyy.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Marssilainen
On västäräkkejä ja pääskysiäkin jo havaittu Oulussa.

Västäräkkejä joo, niitä joka paikka tosissaan tursuaa. Mutta mistä on tämä pääskyhavaintosi? Ite olen nähnyt vaan lokkeja. Ja erään variksen.

Hämmentää.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Olen kuullu pääskysen laulua tai ainakin se minun mielestä kuulosti kovasti pääskyseltä. Ei siis se pääsky, joka lentää kieppiä ja huutaa kurkku suorana sriii sriii srii, vaan eri pääsky, joka sanoo paljon monimutkaisemmin. Varsinainen ornitologi.

edit. tietenki joku lintuihminen olisi sanonut, ettei tuo ole pääsky senkin tyhmä, mutta koska paikalla ei ollut lintuihmisiä tai muitakaan risteymiä, niin voin tyytyväisenä olla tässä luulossa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Olen kuullu pääskysen laulua tai ainakin se minun mielestä kuulosti kovasti pääskyseltä. Ei siis se pääsky, joka lentää kieppiä ja huutaa kurkku suorana sriii sriii srii, vaan eri pääsky, joka sanoo paljon monimutkaisemmin. Varsinainen ornitologi.

edit. tietenki joku lintuihminen olisi sanonut, ettei tuo ole pääsky senkin tyhmä, mutta koska paikalla ei ollut lintuihmisiä tai muitakaan risteymiä, niin voin tyytyväisenä olla tässä luulossa.

Sen verran voisin viisastella, ettei se srii srii-lintu teknisesti ottaen ole pääsky, vaan kuuluu kolibreille lähisukuisiin kiitäjälintuihin. Suomalaiselta nimeltään se kuitenkin on harhaanjohtavasti tervapääsky.

Monimutkaisempaa, lavertelevan pulputtavaa laulua pitää haarapääsky. Myös räystäs- ja törmäpääskyt laulavat kirkumisen sijaan, varpuslintuja kun ovat, mutta itse täysin sävelkorvattomana olentona en nyt saa päähäni, millaista ääntä ne pitivätkään. Jälkimmäisiä olin kuuntelemassa viimeksi viikonloppuna, mikä todistanee jotain auditiivisen muistin tasosta.

Ne vähätkin äänestä tunnistamani linnut joudun opettelemaan joka kevät uudestaan.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Tiedän kyllä, ettei ne srii srii linnut ole aitoja pääskyjä, mutta jos ne niitä haluavat olla, niin olkoon minun puolesta.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Ilmeisesti västäräkistä on liian pitkään veistelty vuosi vuodelta aina vaan vähäsen. Nyt se on loppunut.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Västäräkkejä kysellään, kun pääskyillä on jo pesä valmiina. Töyhtöhyypän poikaset pellolla 20.5. uusi ennätys, Joensuun tasalla.

Everything you know, is about to change.

Uusimmat

Suosituimmat