tarvitsen apua, oikeasti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

eli mistähän aloittaisin? olen 18vuotias poika ja tuntuu että kärsin vakavista mielenterveysongelmista, noin 2-3vuotta taaksepäin ei OLLUT MITÄÄN tälläistä kuin nykyään.
eli haluisin vastauksia ja muutakin selvyyttä näihin vaivoihin, mistä nämä voi johtua jne. otetaan esimerkiksi tilanne, kun olen töissä niin olen aivan omassa rauhassa mutta lähelläni on ihmisiä, välillä tulee semmoisia tuntemuksia että puhuisin heidän kanssaan ajatuksien avuilla, esim kun ajattelen kun olen piirtämässä: voi vittu ois pitäny tehdä tuo viiva toisinpäi, alan heti ajatella että joku kuuli sen ja sit saan vastauksen siihe ja näin jatkuu, todella ärsyttävää ja ahistavaa. ja tähän liittyy että välillä tuntuu etten hahmota/tajua/kuule omia ajatuksiani, ja sitten muut taas kuulee ne mitä ajattelen, tuntuu että nykyyän ajattelen vain kommunikoimalla? ja nää ei ole ainoat asiat joita ihmettelen jne. vaan yks kymmenestä suunnilleen. onkohan minulla skitsofrenia? ja samalla välillä tuntuu kavereittenki kanssa, kun tulee hiljainen hetki ja ajattelen jotain nii tuntuu et he kuulisivat/tajuaisivat. veikkaan että ongelmana on että en pidä jotenki omia ajatuksia itselläni.

ja lisään vielä, että tunnen itseni todella tyhmäksi. vaikka tiedän sisimmäsi että en ole, mutta jotenkin kun puhun toisten kanssa en välillä todellakaan tajua mitä he tarkottavat ja on todella vaikea keskittyä kuuntelemaan, johtuu juuri varmaan tuosta että silloinkin luulen että he kuulevat ajatukseni. Voiko toinen siis ymmärtää jos katson häntä silmiin ja ajattelen jotai esim: lähetäänkö kauppaan? toivottovasti ymmärrätte mitä koitan tarkoittaa.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija
kuva-maija
alan heti ajatella että joku kuuli sen ja sit saan vastauksen siihe
Voiko toinen siis ymmärtää jos katson häntä silmiin ja ajattelen jotai esim: lähetäänkö kauppaan? toivottovasti ymmärrätte mitä koitan tarkoittaa.

Kukaan ei tietenkään pysty lukemaan toisen ajatuksia, eleistä voi kuitenkin tiedostetusti tai tiedostamatta päätellä aika paljon.
Millä tavalla saat vastauksen, kuuletko ääniä?
Kannattaa tutustua tähän, löytyykö sieltä jotain tuttua?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... lk00148#s6

Vierailija

Sosiaaliseltä arkuudelta vaikuttaa. Tukahtettu itseilmaisu ja kontrollin pelko saa tuollaisia mielikuvia aikaan helposti herkillä persoonilla.

Vierailija

Joo eleistä ja ilmeistä näkee paljon sekä tietysti kaikesta mitä teet. Jos linkutat jalkaa, niin ei sinun tarvitse ajatella että onpas jalka kipeä, kyllä ihmiset sen näkevät, että on. Jos taas teet jotain ja muiden mielestä teit sen hassusti, niin jos itsekin ajattelet että teit jotain hassua, niin muut ovat jo havainneet.

Muiden mielestä monikin asia on hassua, vaikka et itse edes tajuaisi sitä. Jos vaikka hiuksesi ovat sekaisin, niin ihmiset saattavat virnistellä tai sanoa kaverilleen että "kato, tolla on hiukset ihan sekaisin". Ihmisten reaktioihin ei voi kauheasti vaikuttaa, paitsi koittamalla olla mahdollisimman normaali ja rauhallinen. Mikäli alat panikoida muiden kommenttien takia, niin luultavasti he nauravat entistä enemmän. Sen sijaan määrätietoinen ihminen vähät välittää mitä muut hänestä ajattelevat ja toisaalta ihmiset kunnioittavat määrätietoisia henkilöitä enemmän...

Vierailija
fenomenologi
kuva-maija
alan heti ajatella että joku kuuli sen ja sit saan vastauksen siihe
Voiko toinen siis ymmärtää jos katson häntä silmiin ja ajattelen jotai esim: lähetäänkö kauppaan? toivottovasti ymmärrätte mitä koitan tarkoittaa.

Kukaan ei tietenkään pysty lukemaan toisen ajatuksia, eleistä voi kuitenkin tiedostetusti tai tiedostamatta päätellä aika paljon.
Millä tavalla saat vastauksen, kuuletko ääniä?
Kannattaa tutustua tähän, löytyykö sieltä jotain tuttua?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... lk00148#s6

mitä tarkoitat eleillä? siis esim kasvojen liikkeet jne?
vastauksen saan silleen, että se vaa kolahtaa päähän, en tiedä että aattelenko ite sen vai kuulenko sit et joku toine ajattelee sitä ja sen sit.

Vierailija

ja oon miettiny et voiko toiselle ajatuksen voimalla tai jotenki kertoa ilman että puhuu. koska tuntuu että aina kun ajattelen jotain nii teen sen sillee et kerron sen joleki muulle vaikka en puhu.
ja tuntuu nykyään että en tunne enää itseäni, en tiedä millainen olen ja mitenkä suhtautuisin asioihin.

saako tätä mitenkää kuntoon ilman että menee lääkäriin, ei innostais sinne mennä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kyllähän ihmiset useinkin käyvät dialogia päässään. Keskustelun aloittajan eroavaisuus on se, että hän puolittain näyttäisi uskovan, että dialogi on oikeaa, hänen ja jonkun muun välistä. Kyse nyt kuitenkin on pelkästään hänen omista ajatuksistaan, eikä mistään telepatiasta.

Kyllä minustakin tuntuu, että apua tuohon tarvittaisiin oikeasti. Ei se nyt välttämättä mitään skitsofreniaa ole, mutta jonkinlainen todellisuuden nyrjähtäminen kyseessä on selvästi. Kannattaisi mennä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa ennen kuin ongelma pahenee.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Noita lääkäreitä ja muita kannattaa vältellä ihan oikeasti. Vastaanotolla lääkärin ainoa tavoite on lähetepalkkio. Lähete tarkoittaa tässä M1:tä, jolla viedään ambulanssilla suljetulle osastolle, jossa ollaan 4 päivää hyvällä tai pahalla.

Sen jälkeen laaditaan yleensä hoitopäätös, joka kestää vähintään 3kk ja enintään 6kk. Osastolla kaikille piikitetään erinaisia reseptorinsalpaajia, jotka kaikki aiheuttavat jo lyhyellä käyttöajalla merkittäviä hermostoratavaurioita, jotka ilmenevät lopun elämää jatkuvina kipuina ja pakkoliikkeinä(mm. parkinsonin tapainen). Lisäksi lääkkeisiin sisältyy täysi tunnottomuus ja haluttomuus tehdä mitään ja äärimmäisen vahva riippuvuus, joka voi helposti johtaa mm. huumekierteeseen. Työ- ja asioiden hoitokyky on usein menetetty lopullisesti. Lähes kaikki kouluampujat ovat toimineet näiden lääkkeiden vaikutuksessa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
kuva-maija
ja oon miettiny et voiko toiselle ajatuksen voimalla tai jotenki kertoa ilman että puhuu.

Ei voi.

kuva-maija
koska tuntuu että aina kun ajattelen jotain nii teen sen sillee et kerron sen joleki muulle vaikka en puhu.

Se on harha.

kuva-maija
saako tätä mitenkää kuntoon ilman että menee lääkäriin, ei innostais sinne mennä.

Riippuu sinusta. Jos pystyt selittämään itsellesi harhat harhoiksi niin että asia ei enää oikeasti kiusaa sinua, niin varmaan se sitten onnistuu. Saattaa olla kuitenkin aika vaikeaa, jos on päässyt pahaksi. Niin kauan kuin yhtään kuvittelet omaavasi telepaattisia tai vastaavia yliluonnollisia kykyjä, sinulla lienee ongelma.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Bushmaster
Noita lääkäreitä ja muita kannattaa vältellä ihan oikeasti. Vastaanotolla lääkärin ainoa tavoite on lähetepalkkio. Lähete tarkoittaa tässä M1:tä, jolla viedään ambulanssilla suljetulle osastolle, jossa ollaan 4 päivää hyvällä tai pahalla.

Sen jälkeen laaditaan yleensä hoitopäätös, joka kestää vähintään 3kk ja enintään 6kk. Osastolla kaikille piikitetään erinaisia reseptorinsalpaajia, jotka kaikki aiheuttavat jo lyhyellä käyttöajalla merkittäviä hermostoratavaurioita, jotka ilmenevät lopun elämää jatkuvina kipuina ja pakkoliikkeinä(mm. parkinsonin tapainen). Lisäksi lääkkeisiin sisältyy täysi tunnottomuus ja haluttomuus tehdä mitään ja äärimmäisen vahva riippuvuus, joka voi helposti johtaa mm. huumekierteeseen. Työ- ja asioiden hoitokyky on usein menetetty lopullisesti. Lähes kaikki kouluampujat ovat toimineet näiden lääkkeiden vaikutuksessa.

Älä jauha paskaa.

Vierailija
Bushmaster

Älä tule tähän ketjuun jauhamaan paskaa. Ketään ei viedä suljetulle osastolle, jos ei siihen oikeasti ole syytä, ketjun aloittajalla varsinkaan sellaista syytä ei ole.
Sinusta en ole ihan varma, voi olla että kyseessä sinun kohdallasi on vain normaali typeryys.
Myös kaikki muut väittämäsi ovat vääriä, mene avautumaan johonkin sellaiseen ketjuun, missä keskustellaan asioista, joista ymmärrät jotain.
Joku voi kieltäytyä menemästä tutkimuksiin takiasi, siihenkö pyrit?
Mielenterveysongelmien hoito pitäisi aloittaa heti, sillä voidaan ehkä estää skitsofrenian puhkeaminen tai ainakin välttää vuosien laitoshoito.

Vierailija
kuva-maija
ja oon miettiny et voiko toiselle ajatuksen voimalla tai jotenki kertoa ilman että puhuu. koska tuntuu että aina kun ajattelen jotain nii teen sen sillee et kerron sen joleki muulle vaikka en puhu.
ja tuntuu nykyään että en tunne enää itseäni, en tiedä millainen olen ja mitenkä suhtautuisin asioihin.

Kertomillasi tiedoilla on aika vaikea sanoa mitään, et sinä kuitenkaan psykoottiselta vaikuta.
Asiaa on kuitenkin mahdotonta arvioida kirjoitetun tekstin perusteella, voi olla että sinulla on alkava psykoosi, eli mene terveyskeskukseen.
Jos todellisuudentaju alkaa katoamaan, ei enää itse tiedosta tilaansa.

Vierailija
Bushmaster
Suomi on saanut EIT:ltä ylivoimaisesti eniten tuomitsevia päätöksiä koskien ihmisoikeusloukkauksia juuri kyseisiltä toimialoilta.

Lisäksi:

http://ssristories.com/

Ei mulla muuta.

Asia ei liity millään tavalla ssri-lääkkeisiin, älä kirjoita yhtään viestiä enää tähän ketjuun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat