Ajattelen

Seuraa 
Viestejä1066
Liittynyt2.3.2009

Kun ajattelen, höpisenkö kuin jakomielitautinen itsekseni vai saanko vastaukset taustalta, alitajunnasta valmiina. Mistä minun viisauteni tulee. (toi viimeinen on sybolinen)

Kommentit (5)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Itse olen miettinyt joskus ajatteluani ja todennut jotenkin niin että minun ei tarvitsisi ajatella sanoin moniakaan asioita, ja että usein, ellei aina, ajatusketju juoksee nopeasti ja tulee valmiiksi, ja sitten vain "ajattelen uudestaan" saman sanoina, vaikka ymmärsin jo asian. Minun täytyy ikään kuin ajatella "ääneen" sanoina kaikki asiat, jostain syystä, muuten ahdistaa tai ei tyydytä. Haluan saada kaikki ajatukset puettua sanalliseen muotoon, ehkä se auttaa jotenkin jäsentelemään tai selkiyttämään niitä, ehkä ne jää paremmin mieleen tai sitten siinä on jotain muuta taustalla.. tiedän varmuudella vain sen että ahdistaisi kovasti jättää ajatukset sanattomaan muotoon. Se ajattelun "ääni" tulee aina varsinaisen ajatusprosessin perässä, jäljessä. Joskus mietin sitäkin että pitäisikö luopua tuosta "ääneen" ajattelemisesta ja ajatella sanattomasti kaiken sen minkä voi. Välillä se nimittäin tuntuu turhalta ja typerältä ja vammaiselta. Varsinkin silloin kun ei kertakaikkiaan meinaa keksiä sanallista asua ajatuksille tai se on vaikeaa.

くそっ!

Vierailija

Kirjoittamalla ajatteleminen on tehokas apu käsityksen muodostamisessa.
Aivoilla on tehokas "vie mennessäs ja tuo tullessas" - tapa käyttää käsien liikkeitä, tunto- ja näköaistia, kirjoitusta, lukutaitoa, luetun ymmärtämistä, muistia jne., ja muodostaa kokonaiskäsitys kulloisistakin mieltä vaivaavista, toinen toisiinsa liittyvistä asioista.

jeremia2
Seuraa 
Viestejä1066
Liittynyt2.3.2009

Meillä on paljon ystäviä ja tuttuja, pääkoppa modostaa niistä omat (tuonne korvien välliin) roolihahmot joita se pystyy simuloimaan, tutuille henkilöille toimintoja ja heidän ajatuksia joita ei ole tapahtunut mutta uusissa tilanteissa mitä he sanoisivat tai tekisivät. Tämä toiminto tapahtuu ilman omia sanalisia höpinötä, juttu tulee suuoraan filmityyppisenä tajuntana. Vaatii aivoilta pajon prosessointia? Vaikuttavatko nämä roolihenkilöt meidän miin päätöksiimme?

Vierailija
jeremia2
Meillä on paljon ystäviä ja tuttuja, pääkoppa modostaa niistä omat (tuonne korvien välliin) roolihahmot joita se pystyy simuloimaan, tutuille henkilöille toimintoja ja heidän ajatuksia joita ei ole tapahtunut mutta uusissa tilanteissa mitä he sanoisivat tai tekisivät. Tämä toiminto tapahtuu ilman omia sanalisia höpinötä, juttu tulee suuoraan filmityyppisenä tajuntana. Vaatii aivoilta pajon prosessointia? Vaikuttavatko nämä roolihenkilöt meidän miin päätöksiimme?

On vaikutusvaltaa, joka ei välttämättä riipu siitä, haluatko tämän vallanpitäjän vaikuttavan päätöksiisi vai et (esim. työnantaja, poliisi jne.).

Muissa suhteissa riippuu tietysti siitä, kuinka paljon annat kullekin vaikutusvaltaa milloin missäkin asiassa - prosessoidessasi milloin mitäkin. Ehkä tarkoititkin sinua tiedostamattomalla tasolla manipuloivaa henkilöä tai omaa tiedostamatonta taipumista ollaksesi jonkun mieliksi, tai omaa halua olla samaa mieltä jonkun kanssa, kun prosessoit.

Itsetuntemuksen avulla oppii tiedostamaan, itsekö vie, vai kuka vikisee kun joku muu vie. Tai on hyvillään kun joku muu vie.

Uusimmat

Suosituimmat