Ravintolamelu

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kertokaa mielipiteitä miten koette melun ja mikä on teidän mielestä asian ydin. Onko ylipäätänsä kivaa istua melussa.

Käyttekö konserteissa ja käytette korvatulppia. Itse jos harvoin käyn niin laitan tulpat. Tulpat parantaa äänenlaatua ja myös kaverien puheet kuulee paremmin eikä kommuninkointikaan häiriinny.

Kesä tulee taas ja kaikenlaiset juottolassa ja festareissa ja muissa taphtumissa käynti lisääntyy.

Nykyään melua jo niin paljon, että kaikelta ei pysty suojautuun, mutta riittää kuin isoimmat mölyt suodattaa.

Kommentit (1)

Vierailija

Riippuu melun laadusta; hyvinkin kovan puheensorinan tai liikenteen äänet voi helposti suodattaa pois pystyen keskittymään siihen mitä on itse tekemässä. Olennaista tässä tuntuisi olevan se, että melun tulee olla tasaista. Jos sitten liikenteessä on yksi hullu joka hakkaa armotta tööttiä, tai jossain pöydässä yksi erityisen äänekäs henkilö, pääsevät nämä suodatuksen ohi muuttuen häiriötekijöiksi.

Paljolti riippuu myös siitä mitä on tekemässä, itse en esim. lukiessa suvaitse minkäänlaista ääntä. Myös mieliala vaikuttaa, jos ärsyttää jo valmiiksi niin tällöinkin pienikin melusaaste häiritsee paljon, vaikkei tekisikään mitään.

Konserteissa, joissa tosin harvoin tulee käytyä, on minulla aina kuulosuojaimet.

Mutta näin ylipäätään ei, melussa ei ole mukavaa oleskella, ja rauhaa rakastavana ja erittäin hyvällä kuulolla varustettuna en kestä juurikaan melua. Toisaalta joskus asia menee tavallaan päinvastoinkin, esim. kaupungissa nukahdan helpommin kuunnellessani liikenteen ääniä, ne rauhoittavat jotenkin. Maaseudulla taas suuressa hiljaisuudessa on paljon vaikeampaa nukahtaa, kun jää niin tiiviisti itsensä ja ajatustensa kanssa. Pelkkä tiheä hiljaisuuskin joskus voi tuntua valtaisalta kohinalta, joka sitten häiritsee suunnattomasti.

Uusimmat

Suosituimmat