Paljonko on kullinluikaus?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Joskus töissä oli suurjohtajalla tapana käydä meidän asentajien tykönä morjestamassa silloin tällöin. Sillä oli hyviä tarinoita ja neuvoja siihen miten jokin asia kannattaa tehdä. Yleensä oli niin, että kun tekee suurjohtajan tavalla, niin se on yks kullinluikaus kun se on paikallaan.
Tottahan me pojat mestarin neuvoja kuunneliin. Se oli muistaakseni jotan pari minuuttia per homma.

Kommentit (5)

Vierailija
CE-hyväksytty
Joskus töissä oli suurjohtajalla tapana käydä meidän asentajien tykönä morjestamassa silloin tällöin. Sillä oli hyviä tarinoita ja neuvoja siihen miten jokin asia kannattaa tehdä. Yleensä oli niin, että kun tekee suurjohtajan tavalla, niin se on yks kullinluikaus kun se on paikallaan.
Tottahan me pojat mestarin neuvoja kuunneliin. Se oli muistaakseni jotan pari minuuttia per homma.

Keskiverto kullinluikaus ei kauaa kestä, muutama minsa ja viistoista-kuustoista senttiä sinne tai tänne. Hyvässä kullinluikauksessa on kuitenkin kunnollinen luisto. Ei synny mitään kullinluikausta jos hommat rupee hiertää.

Hyvä puoli entisissä auktoritäärisissä johtajissa oli kuitenkin että ne edes näyttäyty sorvin ääressä. Välillä taputteli selkään ja kuuntelikin joskus juttuja. Eipä ole tuollaiseen enää juuri törmäillyt pienemmissäkään yrityksissä.

Ite oon ajanu muutaman kullinluikauksen edestä 50-400 Miljoonan euron projekteja, Voitollisesti, kertaakaan tapaamatta, HENKILÖKOHTAISESTI, miestä joka on kullini luikauksista ylinnä vastuussa. Se on sitä nykymeininkiä. Suomalainen teollisuus voi aivan hyvin katsoa omaan napaansa johtamismeiningeissään. Itse en usko niihin.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
Lillen pyöveli
...
Ite oon ajanu muutaman kullinluikauksen edestä 50-400 Miljoonan euron projekteja, Voitollisesti, kertaakaan tapaamatta, HENKILÖKOHTAISESTI, miestä joka on kullini luikauksista ylinnä vastuussa. Se on sitä nykymeininkiä. Suomalainen teollisuus voi aivan hyvin katsoa omaan napaansa johtamismeiningeissään. Itse en usko niihin.

Sait varmaan nuo miljoonat Myladyn teloittamisesta?

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija
Pokasaha
Lillen pyöveli
...

Sait varmaan nuo miljoonat Myladyn teloittamisesta?

Yes, ja monen muun!

Palkkiot ei ollu pieniä.

Vierailija

Oikea sanonta olisi "Sinne ei ole kuin kullin luikaus".

Kullin luikaus on ehkä useille hieman yllättäen etäisyysmitta.
Kuovia on kutsuttu Itä-Suomessa kulliksi.
Kullin eli kuovin luikaus kantaa tyynessä kesäillassa hyvinkin 3-5 km.

Uusimmat

Suosituimmat