Mikä saa aikaan uskovaisissa sen ettei nähdä totuutta?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Aikaisemmin olin todellisessa ja henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen vapahtajaan ja rukoilin läheisteni puolesta. Tuolloin nuorempana minulla oli voimakkaita sosiaalisten tilanteiden pelkoja jotka rampauttivat opiskeluyritykseni. Vaivani puolesta Helluntaiseurakunnan vanhimmat yrittivät voimakkaasti rukoilla.

Aikaa kului kunnes tajusin että elämä ei ole sen arvoista että se kannattaisi haaskata haketen päätään seinään yrittäen evankelioida "maailmassa" olevia ihanalla uskolla pelastavaan Jeesukseen. Se lisäarvo minkä sain uskomisesta oli pirullinen halveksunta koulutovereiden taholta.

Eroprosessi oli raskas ja hapuileva ajoittuen useammalle vuodelle. Nykyään mainitsemani vaivani on heikennyt murto-osaan entisestä eikä se ole este opiskelulle tai työnteolle. Siitä saan kiittää ihan hyviä ystäviäni ja länsimaista lääketiedettä, en missään nimessä 2000 vuotta vanhaa hörhöilykirjaa.

Päivän sanan jälkeen esittäisin kysymyksiä koskien Matteuksen evankeliumin 21:ttä lukua viitaten Matt 7:21:een.
1)Joutuvatko ne seurakunnan vanhimmat jotka vielä tänänkin päivänä ovat uskossa Helvetiin valehtelusta? Hehän ovat uskovaisia ja tekivät niin kuin Raamatussa sanotaan Matt 21:22 ”Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte.”

2)Jos Jumalalla on valta päättä milloin ja missä ja kuka ja miten parantuu joutaako Raamattu roviolle? Sillä jos Raamatussa sanotaan että mitä uskossa anotaan se saadaan ja sitä ei tapahdukaan koska Jumala viimekädessä päättä tapahtuuko paranemista vallitsee ristiriita Raamatun sanan ja Jumalan aivoitusten välillä. Sillä ei mikään valtakunta joka on sodassa itsensä kanssa voi pysyä pystyssä!

Matt: 7:21
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Matteus 21
jae 22: Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

**
http://www.markushirsila.com/?c=tiedostot.php --> "Herra tekee ihmeitä ilman määrää?"

Ja ei muuta kuin Raamattua päähän!

Rakas ystävä, harmi, että annoit periksi. Onneksi sinulla on vielä mahdollisuus kääntyä takaisin Jeesuksen luokse Iloinen

Minä kävin myös kovan tien. En parantunut heti, mutta jatkoin rukoilemista vuosia. Lopulta parannuin täysin kaikista sairauksistani.

Me ihmiset emme voi ymmärtää Jumalan teitä ja Hänen toimintatapojaan. Mutta voin ihan varmuudella todeta Raamatun olevan totuus ja Jumalan Sana.

On minuakin koeteltu ja on näyttänyt siltä, kuin kaikki olisi harhaa. Lopulta Herra on kuitenkin aina vastannut.
Sinunkin uskoasi on koeteltu. Ainoa huono puoli oli se, että annoit periksi Itkuinen

Uskon kuitenkin Jumalani tuntien, että se hvä työ, jonka Hän sinussa aloitti, haluaisi Hän tehdä loppuun.
Sinulla voi olla suuri palvelutehtävä, kun noin kovasti koetellaan uskoa Virnistys

Siunausta tiellesi Herran luokse!



**http://www.netmission.fi/fi/index.php?show=messages&tid=16808

-

Sivut

Kommentit (120)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

jos raamattu olisi jumalan sanaa, sen olisi kirjoittanut jumala ei ihmiset.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Kylläkai
Seuraa 
Viestejä323
Liittynyt25.2.2010

Keskusteluja uskomisesta vaivaa aina sama asia: keskustellaan yhdestä uskonnosta ja sen ominaispiirteistä, eikä itse uskomisen luonteesta. Otsikkohan tässä on ihan lupaava. Mikä meissä siis saa aikaan luopumisen realismista ja uskomaan kuvitelmiin?

Japetus
Seuraa 
Viestejä9006
Liittynyt20.6.2009

Tuskinpa tähän on olemassa mitään yhtä vastausta. Miksi nyt joku ei yleensäkään näe virheellisessä logiikassa mitään vikaa?

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestations of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and this alone, I am a deeply religious man.

Albert Einstein

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Vasta 115 vuotta ihminen on voinut nähdä röntgensäteet. Olemmeko todella siinä tilanteessa, että voimme todeta, ettei ole asiaa jota emme voi nähdä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Tällä foorumilla olen havainnut useampia totaalisen uskontovastaisia "tiedemiehiä", jotka unohtavat että yksistään tieteen kehittyminen siihen missä se nyt on, ja erityisesti nykyhetken teoreettisen tieteen tekeminen, edellyttää tekijöiltään vankkaa uskoa sellaisiin asioihin joita ei ole vielä ennen nähty tai pystytty todentamaan.

Mitähän totuutta täällä kaivataan? Kertokaa nyt toki tyhmille se absoluuttinen totuus, jos se nyt on selvinnyt ja 100% pitävä näyttö löytyy!

Vierailija
Saw
Vasta 115 vuotta ihminen on voinut nähdä röntgensäteet. Olemmeko todella siinä tilanteessa, että voimme todeta, ettei ole asiaa jota emme voi nähdä?

Emme todellakaan. Aivan varmasti on asioita, joista emme edes tiedä, ettemme tiedä niistä mitään.

Mutta sen voimme kyllä todeta, ettei kannata luottaa pitkään päättelyketjuun, jonka yhtäkään tekijää ei voida mitenkään todistaa, joista on olemassa vain toinen toistaan mielikuvituksellisempia väitteitä ja jonka syntyhistoriakin tunnetaan jokseenkin tarkasti.

On aivan eri asia sanoa rehellisesti, ettemme tiedä tästä mitään, kuin väittää että tiedämme tästä kaiken, koska sen on meille unessa/ilmestyksessä/transsissa tms. olotilassa se ja se epämääräinen hyypiö sen ja sen epämääräisen hyypiön kertoman mukaan kertonut saaneensa tiedon unessa/ilmestyksessä/transsissa tms. olotilassa ollessaan yliluonnollisen ja meille käsittämättömyyden rajan toisella puolella olevan olennon hänelle kertomana.

Got the point?

Nykyään nuo tapaukset kiikutetaan hoitoon, yleensä.

Vierailija

Shodo Harada Roshin kirjasta "Morning Dewdrops of the Mind" vapaasti suomentamani pätkä aiheesta:

Se, mitä kutsutaan egoksi, vain vaikuttaa siltä kuin se olisi olemassa. Itseasiassa sillä ei ole todellista olemassaoloa. Kokemuksen, informaation ja dualismin summasta, jota olemme rakentaneet syntymästämme asti, luomme illuusion egon olemassaolosta. Uskomme sen olemassaoloon, vaikka sillä ei ole todellista substanssia. Koska emme ole tietoisia tästä, me puolustamme tiukasti ajatuksiamme, maailmaa, jossa elämme, ja omaa tapaamme tehdä asioita, uskoen, että vain niillä on mitään tärkeää merkitystä. Tällä tavoin petämme itseämme jatkuvasti. Tämä on olennaisin syy mieliemme kovettumiselle.

Jopa perheissämme me kannustamme tuota itsetärkeyttä. Haluamme asioiden olevan paremmin oman perheemme osin kuin naapureidemme. Haluamme ajatella omasta maastamme enemmän kuin muista maista. Haluamme ajatella enemmän omasta kansallisuudesta kuin muiden, ja koemme, että meidän täytyy puolustaa sitä. Koemme, että meidän uskontomme tietää asiat parhaiten. Uskonto on juuri sitä varten, että sen avulla voisimme vapauttaa tämän harhaisen ego-mielen. Jos uskonto opettaa, että vain sen oma Jumala voidaan tunnustaa, ja toisen uskonnon Jumalaa ei; että voimme uskoa oman Jumalamme opetuksia, mutta meidän ei tulisi uskoa muiden uskontojen opetuksia – tämä rajaa uskonnon kapeakatseiseen lahkolaisuuteen.

Ihmisten vapauttamiseksi, ketkä ovat kiintyneet johonkin, mikä ei ole varsinainen totuus, luodaan absoluuttinen olento nimeltä Jumala. Tähän Jumalaan uskomisella me yritämme selkeyttää erheellisiä uskomuksiamme. Tästä kyseisestä uskonnosta tulee kuitenkin kollektiivinen ego, joka väittää, että jokainen, joka ei usko samaan Jumalaan, on sen vihollinen. Ja jokainen, joka on eri mieltä tämän Jumalan kanssa, on Saatanasta. Sanotaan, että Jumala on rakkaus. Mutta rakastaa vain niitä, ketkä uskovat samaan Jumalaan, ja sanoa, että ne, ketkä eivät usko, eivät saa osakseen Jumalan rakkautta. Tämä on erittäin rajoitettua rakkautta. Kun uskonnosta tulee tällainen, se synnyttää myös hankalaa jäykkäniskaisuutta.

Vierailija

Mehän joudumme tekemään jatkuvasti tällaisia 'uskonhyppyjä' - ja toisaalta saamme myös todeta niiden kannattaneen. Nimittäin aina tehdessämme jotakin, jonka lopputuloksesta emme voi tietää - onnistuu tai sitten ei - joudumme turvautumaan uskoon, että jaksamme kuitenkin tosissamme yrittää. Toisaalta meillä on kokemuksia siitä, kuinka ns. uskonpuute kaataa jopa aiemmin onnistuneen suorituksen.

Miksipä ei siis siirtäisi tätä samaan käytännössä hyväksi havaittua asennetta 'uskon voimasta' vähän isompiinkin mittakaavoihin? Mitä todennäköisimmin sekin tuottaa tulosta - jos siihen tosissaan kykenee - ainakin omana luottavaisena tyytyväisyytenä siihen, että joku jossain välittää ja pitää huolta ja tarvittaessa pelastaa. Ilmeisesti kuitenkin tuo oma usko kaipaa sellaista yhteisöllistä vahvistamista, koska kovin tärkeää monille on yrittää saada muutkin mukaan. Tai ehkä joskus on kyse ihan vain hyväntahtoisesta oman löydöksen pyyteettömästä jakamisen halusta

Vierailija
Anatta
Kokemuksen, informaation ja dualismin summasta, jota olemme rakentaneet syntymästämme asti, luomme illuusion egon olemassaolosta. Uskomme sen olemassaoloon, vaikka sillä ei ole todellista substanssia.



Oliko tämä uskontunnustus vai väite?

Vierailija
Shriek
Anatta
Kokemuksen, informaation ja dualismin summasta, jota olemme rakentaneet syntymästämme asti, luomme illuusion egon olemassaolosta. Uskomme sen olemassaoloon, vaikka sillä ei ole todellista substanssia.



Oliko tämä uskontunnustus vai väite?



Jos viittaat tuohon egon olemassaoloon uskomiseen, niin väitteeltähän tuo näyttäisi hyvin pitkälle.

surreal
Seuraa 
Viestejä978
Liittynyt10.11.2007

Olen itse ateisti, mutta samalla on mielestäni selvää, että maltillisella uskovaisella porvarilla on keskimäärin paljon tieteellisempi ja realistisempi ihmiskuva kuin vasemmistolaisella ateistilla. Mikä saa vasemmistolaisissa aikaan sen, että he ovat täysin ullakolla?

Vierailija
Anatta
Jos viittaat tuohon egon olemassaoloon uskomiseen, niin väitteeltähän tuo näyttäisi hyvin pitkälle.



Onko psykoterapian harjoittaminen sinulle lainkaan tuttu asia?

asdf
Seuraa 
Viestejä11064
Liittynyt16.3.2005
surreal
Olen itse ateisti, mutta samalla on mielestäni selvää, että maltillisella uskovaisella porvarilla on keskimäärin paljon tieteellisempi ja realistisempi ihmiskuva kuin vasemmistolaisella ateistilla. Mikä saa vasemmistolaisissa aikaan sen, että he ovat täysin ullakolla?

Se vasemmistolaisuus? Täytyy tosin olla aikas lailla vasemmalla, siihen ei demarius riitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat