Miniläppäri

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kyllä kai miniläppäriin saa normaalin monitorin ja näppiksen kiinni? Pitäiskö ostaa?

Sivut

Kommentit (30)

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Eihän semmosella aparaatilla juurikaan mitään kyllä tee, mutta toisaalta jos semmoista ei vielä ole, eikä maksa paljoa, ni eihän siinä sitte mittään nii.

X

Vierailija
CE-hyväksytty
Kyllä kai miniläppäriin saa normaalin monitorin ja näppiksen kiinni? Pitäiskö ostaa?

Ainakin Näihin uudempiin saa näytön, vga-kaapelin tosin vain. Usb-portteja niissä on kai pari-kolme yleensä. En tiedä, miten hyvä hiirilevy niissä on, tosin näppiksen kanssa levy lienee hankala...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Miniläppäri osaa näyttää vain pieniä resoluutioita ulkoisessa näytössä. 1280x800 taitaa olla monessa mallissa maksimi, mitä saa ulos. Eihän sellaisella mitään tee.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Saahan siihen kiinni kaikenmoisia laitteita.

Telkkariinkin voit sen kiinnittää. Taino tietysti riippuu miten liittimet riittää.
Mut leffoja ei varmaan moisella laitteella voi katsoa. Ei taida riittää jerkut niiden pyörittämiseen. Tai en ole kyllä varma. Varmaan jotkut 640 resoluutioiset leffat pyörii ihan hyvin niillä.

Tarvii teräväpiirtoa että näkee leffoissa pimppikarvat ja römpsykät kunnolla.
Huono resoluutio ei tee niille oikeutta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005
CE-hyväksytty
Devil
Eihän semmosella aparaatilla juurikaan mitään kyllä tee

Kuka?

Kukaan.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Miniläppäreitä on useampi. Kaikki hommat hoituu. Yksi on suoraan 12V massalevyllinen systeemi niin ei ole ongelmia liikekannalla ollessa.

Tätä sivustoa pystyy käyttämään minikoneellakin, kunhan on hiukan älliä valita toimiva selain ja taito konffata se. '

On kieltämättä juttuja jotka mieluummin tekee isommalla koneella, mutta harvoin sitä jaksaa makuuasennosta könytä pöydän viereen sitä varten. Minä ainakaan jaksa missään pöydän vieressä pitkään istua kun pc.llä jotain teen, sen enempää kuin lehteä tai kirjaakaan lukiessa. Nytkin katson isolta skriiniltä futuramaa sohvalla selälläni, samalla kuin näpytän tätä, siis molemmat jutut samalla miniläpyttimellä.

Ihan toistaitoisen ei kannata miniläppäriä hommata. Sen monipuolinen hyödyntäminen vaatii käyttäjältään enemmän kuin pc.t keskimäärin. Soveltamiskykyä pitää myös olla. Tavan tasamaan tasapäisen normisurffarin kannattaa pysyä windowsissa ja perus pöytäkoneessa.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
CE-hyväksytty
Puuttuuko kaikilta mielikuvitus?
Ehkä, ehkä ei.

No, kun tässä yritys on olla anonyymi, niin voin myöntää, että omistan 2 miniläppäriä. Toinen on 1024*600 resoluutiolla ja toinen ihan pätevällä 1366x768 resoluutiolla.

Pienempi kone ajaa palvelimen virkaa yhdistettynä USB-kiintolevyihin ja isompi mini matkaa sinne minne ei kehtaa uhrata rakasta Macbookia.

Ensin ostin sen 1024*600 resoisen Asuksen... naurettavalla aloittelija-Linuxilla. Mutta Easy Peasyn asennuksen jälkeen siitä tuli ihan pätevä kotipalvelin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Minä ketään määrättyä tasapääsurffariksi. Se oli vain määre/suure. Sepustan tähän jotain miniläppäristä ja äänestä, kun aihetta ei ole sen kummemmin rajattu.

Ääni tyydyttää minua. En ole huomannut eroa äänen laadussa eri tietokoneilla. Olen ollut luulossa että ne yleensä aina toistavat digitaalista tiedostoa sangen orjallisesti. Eli kyllä ne siinä ääntä toistaa kuin mp3-tikutkin. Sen 3,5mm plugin kautta.

Elokuvien erikoisääniä en käytä, enkä kaipaa. Minua suoraan sanoen häiritsee elokuvateatterien mahtavat jytinät siinä määrin, että olen muutamat äänekkäimmät rainat katsonut tulpat korvissa śilloin joskus. Viimeksi kävin kai katsomassa Twisterin 12v.? sitten.

Tosin elokuvaääniinkin saa syvyyttä vaikka ne yleensä minulla mp3.sina ovatkin, kunnollisilla aktiivikajareilla tms. Muutamat kohtuuhintaisetkin ovat testeissä osoittautuneet melkoisen hyviksi. Aktiivikajarit on helpoimmat ja miniläppäreissä oleva vga lähtö kun ei ääntä siirrä.

Pienimmät ämyrit minulla on greativen travelsaudit jotka toimii sormiparistoilla tai 5v usb-johdolla. Jos esim pitää mennä esittämäään joku elokuva, eikä viitsi ottaa isompia, eikä luota, että onnistuu tv.n kautta äänet. mp3 tikussa myös kätevä kuulokkeiden lisänä kun mahtuu taskuun.

Kun ei kurota kuuta taivaalta, niin mielestäni yleiskoneena äänentoistossa tuo 3,5mm liittimellä varustettu äänilähtö ja tikut ja pikkuläppärit ajavat asiansa. Asia on eri jos haluaa hifistellä. Meikä ei liikaa hienostele. Homman pitää toimia ja tats it.

- Ubi bene, ibi patria -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat