Musiikin jääminen soimaan päähän

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, miksi yleensä musiikki jää soimaan päähän? Erityisesti joku kappale jota on kuunnellut viimeksi taikka viimeaikoina. Jääkö teillä soimaan päähän musiikki, vaiko jääkö vaan mulla?

Rasittavaa kun jää looppaamaan päähän. Vie aivokapasiteettia.

Ennen mulla jäi looppaamaan lähinnä vain surkeat ja ärsyttävät biisit, nykyään jää melkein kaikki.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Joo. Voi olla ärsyttävää ja onkin. Olen käynyt kaupasta ostamassa kalapuikkoja, tuorekurkun, juustoa, sipulia ja tomaatin. Sitten kotimatkalla lasken polkupyörälläni alamäkeä huimaa vauhtia. Silloin se iskee. Päässä kuuluu: "Kun Suomi putos puusta, maito oli milkkiä,
Pilkkisaalis pakasteita, yöt blackia."

Ihmettelen. Radio Suomipophan se siellä marketissa oli valittu kanava, ymmärrän.

Dreamfuel
Seuraa 
Viestejä49
Liittynyt30.10.2009

Mullakin yleensä jää vain ärsyttvät tai huonot biisit soimaan. On kyllä joskus jäänyt hyviäkin esim. Ismo Alanko - Minä ja pojat

Jotta saan mielenrauhan niin pistän päässä soivan biisin soimaan. Eihän se aina toimi, mutta eipä soi päässä ainakaan sinä hetkenä kun kuuluu ihan kunnollakin

Mitä ykstoikkosempi biisi sitä helpommin se jää soimaan..

"Seems like everyone sleepwalk into their wake state and wakewalk into their dreams."

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Onhan niin kyllä käynyt. Tehokas ensiapu on radion avaaminen. Valitettavasti erään kerran tämä ei ollut mahdollista ja yksi ja sama kertosäe soi päässä kaksi vuorokautta. Aagh. Onneksi ko. kappale oli kesäinen päiväperho eikä ole sittemmin soinut radiossa, mutta helposti sen vielä muistaa:

Hei herra Huu, mikset sä jo tuu
jäin yksin istumaan, on kaikki muut jo menneet nukkumaan
Hei herra Huu, miks aina joku muu
voittaa monta miljoonaa ja mä en saa edes neljää osumaa
herra Huu-uu...

Riso abundat in ore stultorum

Vierailija

Kammottavin biisi, joka minulla on jäänyt viime viikkoina soimaan on ollut Lauri Tähkän versio kappaleesta "Peltoniemen Hintriikan surumarssi". Ulkona olevat juhlijat grillaillessaan soittivat sitä nonstoppina toista tuntia. Jäihän se päähän ja soiminen jatkui koko seuraavan päivä.

Kokeilin tuota keinoa, jossa biisiä kuunnellaan uudelleen ja uudelleen. Hain spotifysta kaikki versiot (Rautavaara, Loiri, Edelman, Milan, Tähkä ja jokin muu) ko. kappaleesta ja laitoin soimaan. Ei auttanut, asia paheni vaan. Olin jo lievän sekoamisen partaalla, kun keksin yrittää edes vaihtaa päässä soivaa kappaletta ainakin positiivisemmaksi.

Laitoin Juicen ja Alatalon yhteistuotannosta soimaan iijoki -viisun. Ja lohi nousee... Sehän auttoi. Hintriikka unohtui ja tuosta uudesta piisitä pääsin sitten helposti eroon. Vieläkin pelkään tilannetta, että Tähkä pääsee yllättämään. En tiedä, mikä siinä versiossa on niin koukuttavaa. Ehkä tyyli, jolla Tähkä sitoo sanoja toisiinsa.

Vierailija

Eniten päähän jää soimaan se kappale missä lauletaan että "tää biisi jää soimaan sun päähän..." Taitaa olla Kummelin kipale.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Minua ihmetyttää mikseivät tekijänoikeusjärjestöt ole puuttuneet tähän valtavaan epäkohtaan.

Kyllä päässä soivista kappaleistakin pitäisi kärsiville levypomo -ei kun artisteille kerätä teostomaksut siinä missä muistakin kopioista.

Ja entä hyräily tai viheltely?

Ehdotan kiinteää kopiomaksua pakolliseksi kaikille kansalaisille, ja tämä oikeuttaisi musiikin soimiseen päässä. Hyräilystä, viheltelystä, sormilla rytmin rummutuksesta ja laulamisesta päässä soivan kappaleen mukana tulee maksaa erikseen royaltit artisteille, joiden teoksia kopioidaan näin päivittäin häikäilemättömällä tavalla.

Nykytilanne on kestämätön.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Mikähän siinä on, että ne kaikkein rasittavimmat renkutukset tuppaavat jäämään päähän soimaan herkemmin kuin kunnon musa?

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
HaukiOlli
Eniten päähän jää soimaan se kappale missä lauletaan että "tää biisi jää soimaan sun päähän..." Taitaa olla Kummelin kipale.

Kakara on muutaman kerran hoilottanut sitä mun kiusaksi aamulla, mutta ei onneksi jää mulle soimaan. Ihan hirvee.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Viime päivinä on päässä soinut se kauhean kuunkuiskaajien kauhea euroviisurenkutus. Olen pari kertaa miettinyt josko hakkaisi päänsä betonimuuriin tajuttomaksi...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

"Vaarilla on saari" on sellainen laulelma, että tapan jos joku alkaa laulaa sitä kuulteni...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kuuntelin jotain vanhoja kasettejani ja jumalauta Hectorin Hei leidi hei soi päässä vaikka kuinka monta päivää.

Näkyy olevan Bob Dylanin veisu alunperin. Olisi mielenkiintoista kuulla se alkuperäinen, mutta mikä on kun Youtubesta löytyy vain pelkkää paskaa ja amatöörien vaakkumista.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Allekirjoittanut - Tosi Tarttuva Täytebiis

http://www.youtube.com/watch?v=mqB4Vh5-XRM

Vicky Rosti - Sata salamaa

http://www.youtube.com/watch?v=6nzinzAMxtI

Men at work: Land down under!

http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

Toto - Africa

http://www.youtube.com/watch?v=aCca5mPMp9A

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Iski kauhee takauma.

Joskus kun radiossa soi muutenkin koko ajan se "miljoona, miljoona, miljoona, miljoona, miljoona ruusua" jonkun vanhemman kotirouvashenkilön läpilyöntikipaleena, sain kattourakan Airisto-Hotellille. Siellä kaameella helteellä kukuttiin katolla ja yksi isoääninen timpuri hoilottaa aamusta iltaan kaameesti nuotin vierestä ainoaa mitä osasi tuosta muutenkin kammottavasta renkutuksesta, eli miljoona, miljoona, miljoona, ruusua, miljoona, miljoona ruusua, miljoona, miljoona, miljoona, ruusua, miljoona, miljoona, ruusua, miljoona, miljoona, miljoona, ruusua, miljoona, miljoona ruusua, jne, jne, jne, 12 h päivässä 5 päivän ajan. Saatana.

- Ubi bene, ibi patria -

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Sen verran on mielenterveyttä vaarantanut, eli yleistä tunnelmaa ja jaksamisen mahdollisia kehittämisiä varten harrastuksen puolesta simo sanoi että keeee..kpbhju 3f3543.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat